اهمیت احراز هویت خودکار در شرکت‌ها و ادارات

اهمیت احراز هویت خودکار
فهرست مطالب

اهمیت احراز هویت خودکار در شرکت‌ها و ادارات و بحث KYC یکی از جدیدترین و مهم‌ترین مباحثی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. زیرا این نوع احراز هویت می‌تواند سرعت عمل را تا حد زیادی بالا ببرد. برای روشن شدن بیش‌تر این موضوع قصد داریم در این مطلب از یوآیدی به بررسی اهمیت احراز هویت خودکار بپردازیم و نکاتی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

اهمیت احراز هویت خودکار در زمینه KYC

طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد از آمریکایی‌ها از اپلیکیشن‌ها و یا درگاه‌های پرداخت دیجیتال استفاده می‌کنند. لازم به توضیح است که در سال‌های اخیر رشد سریع دنیای دیجیتال منجر به بالا رفتن انتظارات کاربران شده است. از این رو معمولا بیش‌تر کاربران دنیای دیجیتال صبر کمتری به خرج می‌دهند. چرا که ورود ساده و سریع در کنار احراز هویت دیجیتالی و امنیت بالای این درگاه‌ها می‌تواند انتظارات آن‌ها را به طور کامل برآورده کند.

البته ناگفته نماند که ایجاد تعادل در تجربه مشتری و حفظ حریم خصوصی داده‌ها نیز معمولا برای کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو شرکت‌ها همواره باید اقدامات مناسبی را برای پیشگیری از کلاهبرداری انجام دهند. توجه به مشتری خود را بشناسید (KYC) و پیروی از مقررات ضد پولشویی (AML) نیز از دیگر مواردی هستند که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرند.

منظور از KYC چیست؟

ممکن است KYC در نگاه اول به عنوان یکی از اصول موفقیت کسب‌وکار تلقی شود، اما این مقوله در حقیقت مولفه حیاتی اثبات هویت است. این موضوع بیش‌تر زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که ارزیابی ریسک مشتری، جلوگیری از جرایم مالی و حفظ انطباق مقررات مد نظر باشد.

می‌توان گفت که مشتری خود را بشناس یک فرآیند ارزیابی ریسک است که از طریق تایید هویت مشتری و نظارت بر رفتار آن‌ها در طول چرخه عمر مشتری ایجاد می‌شود. به این ترتیب نظارت مستقیم بر رفتار مشتری به منظور شناسایی هر گونه تغییر مشکوک که نشان از تقلب و فعالیت غیرقانونی باشد نز به مراتب آسانتر خواهد بود. در چنین شرایطی بررسی دقیق و ارزیابی ریسک نیز برای کسب‌وکارها به سادگی میسر می‌شود.

معایب عدم استفاده از احراز هویت خودکار

اهمیت احراز هویت خودکار و ضرورت آن برای ارزیابی، تحلیل و شناسایی رفتار متقلبانه یک مشتری و برای کاهش خطر تجارت به ویژه در شرایط پرخطر و پیچیده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

در حالت کلی می‌توان گفت استفاده نادرست از منابع، ایجاد فشار بر کسب‌وکارها، اتلاف زمان، افزایش هزینه‌های عملیاتی، هزینه‌های آموزش کارکنان و … از جمله مواردی هستند که در صورت عدم استفاده از احراز هویت خودکار ممکن است با آن مواجه شویم. از طرفی نیز فرآیند ورود و استفاده از رویکرد تأیید یکسان یا استفاده از بررسی دستی برای همه مشتریان میسر و کاربردی نیست. بنابراین در حالت کلی عدم استفاده از احراز هویت خودکار ریسک را بالاتر می‌برد.

اهمیت احراز هویت خودکار

KYC و احراز هویت خودکار برای کسب و کارهایی که قصد دارند همواره در فضای رقابتی بمانند ضروری است. برخلاف ناکارآمدی احراز هویت دستی، استفاده از یک راه‌حل خودکار KYC برای اجرای یک رویکرد مبتنی بر ریسک مؤثر برای شناسایی و اعتبارسنجی هویت دیجیتال پشت تراکنش، هم برای مشتریان جدید و هم برای مشتریان فعلی، کلیدی و ضروری است.

یک رویکرد مبتنی بر ریسک، مشخصات ریسک مشتری را ارزیابی می‌کند و تعیین می‌کند که آیا بررسی‌های اضافی برای تأیید بیشتر کاربران پرخطر مورد نیاز است یا خیر.

با کمک ارزیابی ریسک، یک راه‌حل خودکار KYC که از یک رویکرد مبتنی بر ریسک در طول سفر مشتری استفاده می‌کند، می‌تواند به تیم‌های انطباق کمک کند تا بدون انتقال آن به مشتریان قابل اعتماد جدید یا تکراری، نسبت به موارد پرخطر واکنش نشان دهند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه