داستان احراز هویت ویدیویی اینستاگرام چیست؟

احراز هویت ویدیویی اینستاگرام
فهرست مطالب

این روزها مبحث احراز هویت و راه‌های مقابله با جعل هویت به یکی از چالش برانگیزترین موضوعات موجود تبدیل شده است. زیرا عدم توجه به این مهم می‌تواند عواقب غیر قابل جبرانی را برای کسب‌وکارها، پلتفرم‌ها و کاربران داشته باشد. داستان احراز هویت ویدیویی اینستاگرام و یا احراز هویت با ویدیو سلفی در این پلتفرم نیز از همین امر ناشی می‌شود. برای کسب اطلاعات در مورد احراز هویت اینستاگرام با استفاده از ویدیو سلفی در این مطلب از یوآیدی همراه ما باشید.

داستان احراز هویت با ویدیو سلفی اینستاگرام چیست؟

استفاده از ابزارهای دیجیتال و تکنولوژیک در جوامع کنونی رشد فزاینده‌ای داشته است. از طرفی نیز با محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در میان مردم و استفاده از آن‌ها برای افزایش ارتباط با افراد مختلف، طراحان این پلتفرم‌ها را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است. اما مسئله اینجاست که به بحث احراز هویت و تایید هویت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام که هم اکنون یک میلیارد کاربر فعال دارد، پرداخته نشده است.

از این رو اخیرا اینستاگرام برای حفظ امنیت کاربران و حفاظت از حریم خصوصی آن‌ها و همچنین نظارت بر تعاملات سازنده تمهیداتی را اندیشیده است که از آن تحت عنوان احراز هویت ویدیویی اینستاگرام یاد می‌شود.

طی روزهای گذشته برخی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام هنگام استفاده از این پلتفرم با اروری تحت عنوان challenge required مواجه شده‌اند. مواجه شدن با ارور challenge required به این معنن است که پیج شما هنگام احراز هویت از طرف اینستاگرام با مشکل مواجه شده است. بنابراین برای ادامه دادن به کار خود لازم است که مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید.

نیاز به احراز هویت ویدیویی اینستاگرام به چه دلیلی اجرا می‌شود؟

هدف از ضروری بودن احراز هویت ویدیویی اینستاگرام مقابله با اکانت‌های فیک و محدود کردن عملکرد آن‌ها است. از این رو اگر الگوریتم اینستاگرام فعالیت‌ها و تعاملات یک اکانت را مشکوک بداند، از کاربر درخواست احراز هویت مجدد خواهد کرد. طبق اظهارات بسیاری از کاربران بلافاصله بعد از آنفالو کردن چند اکانت پابلیک به صور پشت سر هم با این ارور مواجه شده‌اند.اما در حالت کلی موارد زیر ممکن است باعث مواجهه شما با ارور challenge required شود:

  • ورود به اکانت موجود از یک موقعیت مکانی متفاوت
  • استفاده همزمان چند نفر از یک اکانت در موقعیت‌های مکانی مختلف که معمولا مربوط به پیج‌های بیزینسی است.
  • استفاده از فیلتر شکن و یا ابزار تغییر IP که هر بار فعالیت پیج را در یک موقعیت متفاوت نشان می‌دهد.
  • استفاده از اپلیکیشن‌های مختلق برای اینستاگرام که از جمله این موارد می‌توان به آنفالویاب، سرویس‌های لایک، کامنت و … اشاره کرد.

با توجه به نکات فوق می‌توان چنین نتیجه گرفت که پیج‌هایی که از بات برای جذب فالو و افزایش تعامل با سایر پیج‌ها استفاده می‌کنند، با اجرای این نوع از احراز هویت ویدیویی اینستاگرام و محدودیت دسترسی با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

البته ناگفته نماند که رفع این خطا و دسترسی مجدد به اطلاعات اکانت می‌تواند با طی کردن مراحل مورد نیاز برای احراز هویت میسر می‌شود. بنابراین اگر اکانت شما فیک نباشد، در صورت مواجهه با این خطا جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

احراز هویت ویدیویی اینستاگرام

هنگام مواجهه با خطای اینستاگرامی و نیاز به احراز هویت چه باید کرد؟

در صورتی که شما عزیزان با خطای Challenge Required یا احتمال قفل شدن اکانت خود مواجه شوید، با استفاده از یکی از سه راه زیر می‌توانید مشکل خود را حل کنید:

  • احراز هویت با ارسال کد تأیید
    ارسال یک کد تایید امنیتی به شماره تلفن یا آدرس ایمیلی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، می‌تواند به شما کمک کند تا بدون دردسر مجددا اکانت خود را بازیابی کنید.
  • استفاده از کپچا تصویری
    در این حالت از کاربر خواسته می‌شود که از نه تصویر نمایش داده شده، تعدادی از آن‌ها را که حاوی تصویر مشخصی است، انتخاب کند. به این ترتیب شک و شبه‌ای در خصوص ربات نبودن کاربر باقی نمی‌ماند و شما مجددا به اکانت خود دسترسی پیدا می‌کنید.
  • رفع خطای challenge required با احراز هویت ویدیوی اینستاگرام یا استفاده از ویدیو سلفی
    یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام استفاده از احراز هویت ویدیویی است. به این ترتیب که وقتی رفتار کاربری را مشکوک می‌یابد، از او می‌خواهد که با استفاده از ویدیو سلفی، چهره خود را از طریق دوربین گوشی در زوایای مختلف جهت تایید برای این پلتفرم ارسال کند.

آیا استفاده از احراز هویت ویدیویی اینستاگرام اصول خاصی دارد؟

اولین و مهم‌ترین نکته این است که در صورت مواجهه با این خطا، مراحل مورد نیاز برای احراز هویت را بر اساس توصیه اپلیکیشن و به درستی طی کنید. به این ترتیب می‌توانید اکانت خود را مجددا بازیابی کنید و نگرانی در خصوص از دست رفتن اطلاعات اکانت نخواهید داشت.

دومین نکته‌ای که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد روشن بودن ابزار تغییر IP یا همان فیلترشکن حین احراز هویت ویدیویی اینستاگرام است. زیرا در غیر این صورت ممکن است دسترسی شما به خدمات این برنامه محدود شده باشد.

همچنین توجه داشته باشید که برای تسهیل فرآیند احراز هویت از طریق ویدیو سلفی در صورت نیاز این است که سعی کنید لزوما از عکس خود برای پروفایلتان استفاده کنید. به این ترتیب فرآیند احراز هویت نیز به مراتب ساده‌تر خواهد بود.

هدف از احراز هویت ویدیویی اینستاگرام چیست؟

هدف اصلی اینستاگرام از احراز هویت کاربران تایید اعتبار محتوای منتشر شده در این پلتفرم اجتماعی است. بنابراین تمامی اکانت‌های فعال در این شبکه اجتماعی به احراز هویت ویدیویی نیاز نخواهند داشت. اما در صورتی که رفتار غیر معتبر و مشکوکی از سمت الگوریتم اینستاگرام شناسایی شود، دسترسی اکانت مورد نظر تا زمان احراز و تایید هویت محدود خواهد شد. به این ترتیب عرصه برای افرادی که قصد سواستفاده از این پلتفرم را داشته باشند نیز تنگ‌تر خواهد شد. به تبع آن نیز امنیت کاربران این شبکه بیش‌تر از پیش تامین خواهد شد.

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو امنیت روش های احراز هویت به بحث چالش برانگیزی تبدیل شده است. زیرا این تحول عظیم به سیستم امنیتی بالا و روش‌های احراز هویت جدیدی نیاز دارد. بنابراین طبیعی است که تمایل افراد برای استفاده از روش‌های احراز هویت دیجیتال نیز به مراتب بیش‌تر شود.

در همین راستا نیز شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند. در این میان شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری چون اینستاگرام نیز از این قافله عقب نمانده‌اند و در تلاش برای راه‌اندازی سیستم احراز هویت با ویدیو سلفی هستند.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری را به کاربران خواهد داد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه