احراز هویت دیجیتال کاربر از طریق تلفن همراه

احرازهویت دیجیتال کاربر از طریق تلفن همراه در سیستم بانکی
فهرست مطالب

تلاش برای جلوگیری از کلاهبرداری به سالادی از کلمات می‌ماند که محتویات عجیب غریبی همچون: احرازهویت قوی، احرازهویت دو عاملی،راهنمای احراز هویت دیجیتال کاربر و بخشنامه‌ی خدمات پرداخت اصلاح شده دارد…خودتان ببینید چه خبر است. با این حال اگر از مصرف‌کنندگان بپرسید چه چیزی می‌خواهند خواهيد فهميد این روشها هيچ معنايي برايشان ندارد. قضيه از اين قرار است که مصرف‌کنندگان اکثرا از بانکداري از طريق موبايل يک چيز مي‌خواهند و آن کنترل است.

احراز هویت دیجیتال کاربر در سیستم بانکی

در دفترچه‌ي احرازهويت مشتري محور جديد PYMNTS  با نام در دست گرفتن کنترل، ما از حدود ۳۰۰۰مشتري بانکداري در آمريکا درباره‌ي دلايل خوشايند يا ناخوشايند شدن تجربه‌ي مشتري پرسيديم. پاسخ‌ آن‌ها احتمالا موسسات مالی- فناوری پيشرو و بانک‌های غیرسنتی را شگفت‌زده می‌کند چرا که خواست آن‌ها بسیار ساده است: کنترل دیجیتال بیشتر بر روی پولشان می‌خواهند. کنترل یا آشوب؟

چون علم جمعيت‌شناسي و فناوري پا به پاي هم رشد مي‌کنند، مساله بر سر اين نيست که اپليکيشن چيست بلکه مساله بر سر اين است که آن اپليکيشن چه کاري مي‌کند. مصرف‌کنندگان برنامه‌های بانکداری را دانلود مي‌کنند ولی بیشتر آن‌ها تجربه‌ی خوشایندی در کار با این برنامه‌ها ندارند.

این یک جدایی دردناک برای اقتصاد متصل( چیزی که در حال حاضر داریم) ماست. خوشبختانه، مصرفکنندگان نکات خوبي در مورد ساخت يک تجربه‌ي رضايت‌بخش از کار با موبايل بانک فراهم مي‌کنند.  براي مثال، بيشتر از ۲۸درصد پاسخ‌دهنگان گفتند اگر برنامه قابليت پذيرش يا رد تراکنش‌هاي مشخصي را درحين فرآيند پرداخت به آن‌ها بدهد اغلب بيشتر از برنامه‌ بانکداري استفاده مي‌کنند. بسياري از پاسخ‌دهندگان حس مي‌کنند که موبايل‌بانکشان کاستي‌هايي دارد و مي‌گويند اگر کنترل بيشتري بر احراز هویت دیجیتال کاربر از طريق گوشي‌هاي هوشمند داشتند کلاهبرداري کمتري متوجه آن‌ها مي‌شد.

چیزهایی هست که مصرف‌کنندگان از برنامه‌ی بانکی‌ خود توقع دارند ولی کاملا درباره‌ی کنترل نیست.  بیشتر از ۳۳درصد پاسخ‌دهندگان می‌خواهند که موسسه‌های مالی مسئولیت تراکنش‌های کلاهبردارانه از طریق برنامه را قبول کنند و نزدیک به ۲۱درصد می‌خواهند برنامه‌ سریع‌تر باشد. گروه کوچک‌تری (۱۷.۲ درصد) فکر می‌کنند برنامه‌های بانکی بايد براي طرز استفاده‌ي آسان‌تري داشته باشد. کاملا منصفانه است.

شش جنبه‌ي شخصيت برنامه‌هاي بانکي

با توجه به اينکه ۵۵درصد پاسخ‌دهندگان ( و بيشتر از ۶۰ درصد نسل جديد) گفتند اگر برنامه‌هاي بانکي کنترل بيشتري در اختيار کاربران مي‌گذاشت آن‌ها بيشتر از آن برنامه استفاده مي‌کردند؛ شايد کسي از خودش بپرسد چرا انجام يک کار در برنامه تا اين اندازه طول مي‌کشد.  حداقل شش شخصیت مجزا برای کاربران در استفاده از بانکداری از طریق موبایل در نظر گرفته می‌شود؛ از شخصیت “استفاده‌ي به ندرت از برنامه با کنترل کم” تا “استفاده‌ي زياد از برنامه با کنترل زياد”. گزارش، جدولي با اين شش شخصيت و خدمات بانکداري که از برنامه مي‌خواهند(يا نمي‌خواهند) را با جزئيات کامل نشان مي‌دهد و آن‌ها را از لحاظ کاربردي و ارزش افزوده از بالاترين تا پايين‌ترین رده‌بندی می‌کند.

نکته‌اي مهم از دفترچه‌ي احرازهويت مشتري محور جديد PYMNTS : ايجاد تغييراتي براي بيشتر کردن کنترل کاربران بر روي احرازهويت باعث استفاده‌ بيشتر از برنامه مي‌شود( در برخي موارد حتي خيلي بيشتر) به شرط آنکه مشکلات کنترل بر روي تراکنش‌ها و امنيت از پيش حل شده باشد. موسسات مالي که اين امر را سريع و به شکلي درخور انجام دهند احتمالا پاداشي همچون خيل زيادي از حسابداران راضي از برنامه دريافت مي‌کنند. علاوه بر رضایت کاربران، احراز هویت دیجیتال کاربر پسند و درعین حال ایمن، باعث افزایش کاربران این برنامه‌ها می‌شود. افزایش استفاده و رضایت، بزرگترین امتیازات یک اپلیکیشن مدیریت مالی برای بانک یا مسسه مالی است.

سرویس احراز هویت غیرحضوری یوآیدی ، اولین و تنها سرویس احراز هویت در کشور است که فرایند احراز هویت دیجیتال کاربر را کاملا مستقل از نیروی انسانی انجام می‌دهد. این فرایند در یوآیدی با استفاده از تکنولوژی های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق (Deep Learning)، پردازش تصویر (Image Processing)، تشخیص زنده بودن (Liveness Detection) و تشخیص چهره (Face Verification) برای احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا و همچنین احراز هویت صرافی رمز ارز انجام می‌پذیرد. استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی باعث سرعت عمل انجام فرایند احراز هویت کاربر می‌شود. علاوه بر ویژگی سرعت، امنیت این روش نیز بسیار بالا می‌باشد. این امنیت به دلیل رمزنگاری اطلاعات کاربر می‌باشد که در واقع پس از رمزنگاری به هیچ عنوان قابل خواندن نیستند. استفاده از الگوریتم Liveness Detection باعث دقت این فرایند به میزان بالای ۹۵ درصد می‌باشد. در واقع این الگوریتم زنده بودن چهره کاربر را بررسی و تایید می‌کند. یوآیدی همه ویژگی‌های یک محیط کاربرپسند را برای همه سازمان‌ها و کسب و کارها دارا می‌باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه