آمار و ارقام استفاده از کیف پول موبایلی چگونه است؟

کیف پول موبایلی
فهرست مطالب

در سال‌های اخیر صنعت پرداخت با چالش‌ها و تغییرات شگرفی روبه‌رو شده است. در ابتدا کارت‌های بانکی و اعتباری به عنوان جایگزین پول نقد وارد بازار تجارت شدند. اما در ابتدای کار چندان مورد استقبال قرار نگرفتند. زیرا اکثریت قریب به اتفاق مشتریان استفاده از پول نقد را به کارت ترجیح می‌دادند. اما قضیه استفاده از کیف پول موبایلی بسیار متفاوت‌تر بوده است. زیرا طبق آمار و ارقام به دست آمده از تحقیقات استفاده از کیف پول موبایلی در میان کاربران با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو بوده است و روز به روز نیز در حال افزایش است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد استفاده از کیف پول موبایلی در این مطلب از یوآیدی همراه ما باشید.

چرا استفاده از کیف پول موبایلی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است؟

با روی کار آمدن تجارت الکترونیک و گسترش آن روش‌های پرداخت نیز تکاملی توام با سنت‌شکنی را تجربه کرده‌اند. زیرا ورود به دنیای جدید تجارت الکترونیک روش‌های پرداخت نوینی را نیز می‌طلبید. اما در این میان استفاده از کیف پول‌های موبایلی به سبب کاهش مخاطرات حمل پول نقل، سهولت استفاده و امکان مدیریت صحیح بودجه بیش از سایر روش‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

هر چند کیف پول دیجیتالی یا موبایلی از ابتدای پیدایش خود نیز بیش‌تر از سایر روش‌های پرداخت مورد توجه قرار گرفت. اما با شیوع بیماری کرونا و علاقه‌مندی مردم به استفاده از روش‌های پرداختی که کمترین میزان تماس را نیاز دارند، بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفت. شاید هم به همین دلیل است که اکثر فعالان تجارت در اروپا سعی در تجهیز کلیه سیستم‌های خود و فراهم کردن امکان پرداخت با کیف پل دیجیتالی هستند. زیرا به درستی به این مهم دست یافته‌اند که استفاده از فناوری کیف پول موبایلی می‌تواند به یک مزیت رقابتی بدل شود.

آمار و ارقام استفاده از کیف پول دیجیتالی در کشورهای مختلف

طبق آمار اعلام شده توسط بانک جهانی میزان استفاده از کیف پول موبایلی در میان مشتریان چیزی حدود ۴۵ درصد است. در حالی که میزان استفاده از کارت اعتباری برای پرداخت حدود ۱۸ درصد از کل افراد همین جامعه آماری را شامل می‌شود. بر همین اساس طبق آمار اعلام شده توسط Worldpay در سال ۲۰۱۹ حدود ۵.۴۴ درصد از تراکنش‌های انجام شده در کسب‌وکارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیکی از طریق کیف پول موبایلی انجام گرفته است.

در حال حاضر کشورهای آمریکای لاتین، آسیایی، خاورمیانه و آفریقا بیش‌ترین میزان استفاده از کیف پول دیجیتالی را دارند. این در حالی است که در میان آن‌ها سرعت رشد تجارت الکترونیک در آمریکای لاتین بیش‌تر از سایر کشورها است. از طرفی اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ بیش‌تر افرادی که از کیف پول دیجیتالی خود برای پرداخت استفاده می‌کنند، بیش‌تر ساکن کشورهای آسیایی خواهند بود.

اپلیکیشن‌های ارائه شده در زمینه کیف پول موبایلی و یا کسب‌وکارهایی که به ارائه پلتفرم مورد نیاز برای این نوع از روش پرداخت می‌پردازند به درستی دریافته‌اند که آمار استفاده از این خدمات به سرعت در حال افزایش است. این آمار از میزان نصب اپلیکیشن‌های مربوطه و تراکنش‌های مالی انجام شده با این روش کاملا مشخص است.

از جمله معروف‌ترین و موفق‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای کیف پول دیجیتالی می‌توان به GrabPay (Grab)، GoPay (GoJek) و Mercado Pago (Mercado Libre) اشاره کرد که هر یک به نوبه خود پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه داشته‌اند.

کیف پول موبایلی

مزایای استفاده از کیف‌های پول دیجیتالی چیست؟

هدف نهایی هر کسب‌وکاری صرف نظر از زمینه مورد فعالیت آن جذب و افزایش مشتری است. در این میان کاربران کیف پول دیجیتالی نیز مشتریان بالقوه و بالفعلی هستند که در بازار هدف اپلیکیشن‌های مربوطه قرار دارند. بنابراین افزایش میزان کاربران این اپلیکیشن‌ها خبر خوبی برای صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط با ارائه دهندگان خدمات پرداخت است.

البته ناگفته نماند که معمولا ارائه دهندگان خدمات کیف پول دیجیتال علاوه بر ارائه خدمات پرداخت به مشتریان، امکانات دیگری را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. بنابراین اضافه کردن هر ویژگی می‌تواند با گسترش بازار هدف و افزایش خدمات به مشتریان تلقی شود. البته در این میان ارائه امتیازات تشویقی، خدمات رایگان و امتیازات نقدی نیز کمک شایانی به تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار می‌کند. به بیان ساده‌تر استفاده از کیف پول‌های موبایلی این امکان را برای ارائه دهندگان این خدمات فراهم می‌کنند تا کانال‎های ارتباطی با مشتریان خود را گسترش دهند و ارتباط دراز مدتی با مشتریان خود را شکل دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول دیجیتال که منجر به پیشی گرفتن آن نسبت به سایر روش‌های پرداخت شده است، امکان استفاده از آن در داخل اپلیکیشن‌های مختلف و پرداخت آنی و سریع از طریق آن است. به همین دلیل است که اطلاعات به دست آمده از گزارش Juniper Research نشان می‌دهد که تعداد کاربران کیف پول دیجیتال در۲۰۲۰، از ۲.۶ میلیارد نفر فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۲۵ به بیش از ۴ میلیارد برسد.

نتیجه‌گیری

استفاده از کیف پول دیجیتال یکی از روش‌های نوین پرداخت است که با سرعت زیادی در حال رشد و توسعه است. طبق نتایج به دست آمده از این مطلب می‌توان گفت استفاده از کیف پول موبایلی به دلیل سهولت استفاده و امنیت بالاتر بیش‌تر از روش‌های پرداخت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. از نظر بسیاری از کاربران مرحله احراز هویت موجود در استفاده از کیف پول دیجیتالی اصلی‌ترین دلیل استفاده آن‌ها از این تکنولوژی است. زیرا این اطمینان برایشان فراهم می‌شود که شخصی به غیر خودشان به این روش پرداخت دسترسی نخواهد داشت.

در راستای استقبال از روش‌های جدید احراز هویت تسط کاربران اینترنت احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است. فرآیند احراز هویت سامانه سجام جهت دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با سرعت و دقتی بسیار بالا انجام می‌دهد.

یوآیدی این فرایند را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی، مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری را به کاربران خواهد داد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه