امنیت دیجیتال مولفه حیاتی تحول دیجیتال

آیا امنیت دیجیتال مولفه حیاتی تحول دیجیتال (کسب‌وکار) شماست؟
فهرست مطالب

تحول دیجیتال تاثیراتی بنیادین بر نحوه عملکرد و سازمان‌دهی کسب‌وکارها می‌گذارد. فضای ابری، اینترنت اشیا، کلان‌داده‌ها و مشکلات اساسی مربوط به جایجایی، باعث تکامل سریع مدل‌ها، زیرساخت‌ها و کاربری‌ها می‌شوند. می‌توان گفت امروزه بیش از هر زمانی با یکدیگر در ارتباط هستیم. جالب اینکه، اگرچه ۵۸ درصد از شرکت‌ها تحول دیجیتال را معضل درجه دوم خود می‌دانند و درآمدهای شرکت را اولویت اولشان در نظر می‌گیرند، اما تنها ۷ درصد سازمان‌ها امنیت دیجیتال را به عنوان اولویت درجه یک در تحول دیجیتال شرکت در نظر می‌گیرند. این درحالیست که میزان شکایات مربوط به نقض امنیت دیجیتال بسیار افزایش داشته است. 

بنابراین اگر خطر نفوذ امنیتی هم‌گام با تحول دیجیتال رو به افزایش باشد، چرا اقدامات مناسب در جهت ارتقا امنیت دیجیتال را هم‌گام با افزایش این تهدیدها هر چه زودتر انجام ندهیم؟

دلایل اقدامات مناسب در جهت ارتقا امنیت دیجیتال

پاسخ‌های احتمالی متعددی برای این سوال وجود دارد. در اینجا چند توضیح احتمالی را می‌بینید در پاسخ به این سوال است که چرا شرکت‌ها در اجرای اقدامات مناسب برای امنیت داده‌های شرکت به کندی عمل می‌کنند.

نظارت بر تهدیدها با استفاده از فقط منابع داخلی

این یک اشتباه ناخواسته اما بزرگ است. شناسایی تهدیدها تنها با استفاده از سیستم نظارت داخلی به سبب پیچیدگی و تغییرپذیری آن‌ها مشکل است. پیش بینی حملات بر دفاع از شرکت در هنگام وقوع حمله بسیار ضرورت دارد.

غفلت نسبت به عواقب گسترده یک حمله

از آن‌جا که هنگام برآورد آسیب ، تاثیرات بزرگ حملات لحاظ نمی‌شوند، مسائل امنیتی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شوند. هنگام در نظر گرفتن یک حمله سایبری، بسیار کم پیش می‌آید که افراد هزینه‌های مستقیم را در ارتباط با ضرر یا دزدی وارد بر اطلاعات شرکت (به عنوان مثال، پایگاه‌داده مشتریان) در نظر بگیرند. با این حال، زیرساخت مورد ضرر یا سرقت است که از اعتبار می‌افتد.

فکر کردن به این که مگر شما چقدر مهم هستید!

برخی از سازمان‌ها چنین فکر می‌کنند که آن‌ها آن‌قدر بزرگ نیستند که قربانی حمله سایبری شوند. اما این اعتقادشان کاملا اشتباه است. در حقیقت، آسیب‌پذیری داده‌های آن‌ها باعث می‌شود که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ، به خصوص در مورد باج‌افزارها، اهداف مطلوب هکرها شوند.

رشد قابل‌ملاحظه‌ای در مقیاس جهانی برای امنیت دیجیتال دیده می‌شود

آقای «متیو پوژول» مشاور ارشد کمیته اقدام سیاسی فرانسه، گروه CXP که پیشروترین شرکت مشاوره مستقل اروپایی در زمینه نرم‌افزار، خدمات IT و تحول دیجیتال است، توضیح می‌دهد: «بازار امنیت دیجیتال فرانسه، به خصوص از بابت شرکت‌ها و اداره‌جات بزرگ آن، جزو بازارهای به سرعت در حال رشد اروپا است». با این حال، این روند رو به رشد طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، چراکه ۲۵ درصد از سازمان‌ها تاکنون برای اعضای خود در سرتاسر جهان سیاست‌های بدون کاغذ را اتخاذ کرده‌اند.

امنیت دیجیتال، به خاطر رشد درونی صنعت دیجیتال، امروزه به بازار مهمی تبدیل شده است. به وضوح می‌دانیم که تا سال ۲۰۲۱، ۵۰ درصد اعضای بورد، سیاست بدون کاغذ را اتخاذ کرده‌اند.

اما فراتر از این صنعت، این مردم، بورد مدیران و کمیته‌های کاری هستند که باید عادات خود را تغییر دهند. این موارد از آسیب‌پذیرترین‌ هدف‌های یک شرکت به حساب می‌آیند، چراکه اطلاعات بسیار محرمانه‌ای با خود دارند.

امنیت را به مسئله‌ای راهبردی برای بورد مدیران تبدیل کنیم

می‌توانیم با استفاده از محیط‌های مجازی و امنیتی از عواقب حملات سایبری برای کل زنجیره ارزشی شرکت جلوگیری کنیم.

از دیدگاه حرفه‌ای و تجاری، امنیت دیجیتال یک ضرورت است. چنین به مسئله نگاه کنید؛ راهبرد مورد استفاده همانند یک نقشه راه است. به عنوان مثال، امنیت داده‌های اعضای بورد به استفاده مشترک کل گروه بستگی دارد. اتخاذ رویکرد «امنیت در طراحی» کمک می‌کند تا خطرات مربوط به حملات سایبری را پیش بینی کنیم. انتخاب راه‌حل مدیریتی برای این داده‌ها، جلسات و بایگانی‌ها به معنای پیش‌بینی خطرات مرتبط با امنیت دیجیتال است.

مزایای زیادی در تکامل به اعضا فارغ از وابستگی به کاغذ وجود دارد. اثربخشی مدیران بورد افزایش می‌یابد. هم چنین، آمادگی برای جلسات در سطح مدیریت داده‌ها و نفوذهای سایبری موجود حین احراز هویت غیرحضوری ساده می‌شود. استفاده از سرورهای دارای ایزو ۲۷۰۰۱ امکان محافظت از بورد در برابر نفوذ سایبری را می‌گیرد. در واقع، دسترسی به داده‌ها، سهولت در جابجایی اسناد و استفاده از ابزار مشارکتی می‌توانند منجر به تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهتر شوند.

به منظور اطمینان از نظارت موثر و پیاده‌سازی سریع تصمیمات، ضروری است که راه حلی مناسب، انعطاف‌پذیر و ساده در دست داشته باشیم. چراکه حقیقت این است که بدون امنیت دیجیتال، هیچ اقتصاد دیجیتالی وجود نخواهد داشت.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه