کاربر خود را بشناسید: چرا احراز هویت در خدمات بخش عمومی ضروری است؟

کاربر خود را بشناسید
فهرست مطالب

با افزایش روزافزون تجارت آنلاین، سازمان‌های دولتی نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند تا تجربه آنلاین امن و در عین حال کارآمد را برای عموم مردم فراهم کنند. این سازمان‌ها به چالش کشیده‌ شده‌اند و ناچارند برای پاسخ دادن به نیازهای مردم، همه چیز را از امکان تمدید ثبت نام خودرو گرفته تا ثبت مالیات، به صورت آنلاین ارائه دهند.

اما این دگرگونی دیجیتال، هزینه‌های سنگینی را برای بسیاری از کسب و کارها داشته و باعث افزایش جعل هویت در دوران همه‌گیری ویروس کرونا شده است.  بر اساس گزارش کمیته پاسخگویی به بیماری همه‌گیر کرونا ایالات متحده آمریکا، در سال ۲۰۲۰ گزارش سرقت هویت مربوط به اسناد دولتی یا تقلب در دریافت مزایا ۲۹۲۰ درصد افزایش داشته است.

این نوع جرایم تأثیر وحشتناکی بر افرادی دارد که به دلیل وجود این کلاهبرداری‌ها از مزایای قابل دریافت محروم شده‌اند. به عنوان مثال، در گزارشی آمده است که ذینفعان مدیکر (Medicare)، برنامه ملی بیمه اجتماعی آمریکا، قادر به دریافت مراقبت‌های پزشکی نبودند، زیرا شخصی با جعل هویت این ذینفعان، از حساب مدیکر آن‌ها استفاده کرده بود و تمام هزینه‌های خود را پرداخت کرده بود. کلاهبرداری هویت و جعل هویت همچنین بر شهرت خود سازمان‌های دولتی هم تأثیر منفی می‌گذارد و باعث تخلیه قابل توجهی از وجوه مالیات‌دهندگان می‌شود.

کاهش تقلب در هویت

در نتیجه، آژانس‌ها  و سازمان‌های دولتی در سراسر دنیا به دنبال راه های جدیدی برای تأیید آنلاین کاربران هستند تا اطمینان حاصل کنند که آنها همان چیزی هستند که ادعا می کنند. این گزارش برخی از اقدامات کلیدی برای کاهش جعل هویت توصیه می‌کند که عبارتند از:

  • برای تأیید هویت و صلاحیت کاربران در استفاده از برنامه‌های دولتی، تطبیق داده‌ و احراز هویت انجام دهید.
  • کنترل‌ها یا فرآیندهایی را اعمال کنید که برنامه‌ها یا مزایای تکراری را بررسی کنید.
  • با دیگر سازمان‌ها و ادارات مرتبط همکاری و هماهنگی کنید.
  • فرآیندهایی را برای ردیابی و تجزیه و تحلیل موارد تقلب برای شناسایی الگوها یا روندهای جدید توسعه دهید.
  • ارتباطات خود را در مورد نقض داده‌ها‌ تقویت کنید.
  • فرصت‌هایی برای تکیه بر روش‌های بیشتر شناسایی هویت، پیدا کنید.

راه حل رفع مشکل این چالش، اثبات و احراز هویت است که روشی بسیار دقیق است؛ احراز هویت می‌تواند جلوتر از انواع جدید کلاهبرداری‌ها باشد و علاوه بر آن، استفاده از آن برای همه افراد عمومی آسان است. اگر راه حل احراز هویت خیلی ساده باشد و پلتفرم تایید هویت نتواند بررسی کافی را انجام دهد، جعل هویت قطعاً افزایش می‌یابد. از طرفی اگر پلتفرم احراز هویت بیش از حد دست و پا گیر و پیچیده باشد، کاربرانتان هم این روند را رها می‌کنند و نمی‌توانند مزایای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اهمیت استفاده از یک پلتفرم که نه خیلی ساده باشد و نه خیلی سخت و پیچیده، سازمان‌ها را به سمت انتخاب بهترین پلتفرم احراز هویت سوق داده است. یکی از پلتفرم‌های ایرانی که در این زمینه بسیار دقیق و ظریف عمل کرده است، یوآیدی است. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود و شناخت مشتری خود با یوآیدی تماس بگیرید.

اجتناب از تعصب در احراز هویت در بخش عمومی

ارائه دهندگان خدمات احراز هویت هر روز بیش از پیش از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند که آیا مدرک شناسایی ارائه شده معتبر است یا خیر و عکس سلفی کاربر را با عکس روی کارت شناسایی آنها مطابقت می‌دهند تا تعیین کنند که شخصی که یک حساب آنلاین جدید افتتاح می‌کند آیا حضور فیزیکی دارد (همچنین این روش به عنوان تشخیص زنده بودن شناخته می‌شود). وقتی از هوش مصنوعی تا این حد استفاده می‌شود، جای تعجب نیست که نگرانی‌هایی در مورد سوگیری احتمالی در فرآیند تشخیص چهره وجود داشته باشد.

برای مثال، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) نرم‌افزار تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون به نام Rekognition را در سال ۲۰۱۸ مورد مطالعه قرار داد و دریافت که این نرم افزار به‌طور نادرست ۲۸ عضو کنگره ایالات متحده را با پایگاه داده‌ای از عکس‌های مجرمانه مطابقت داده است. به گفته ACLU، «تقریبا ۴۰ درصد از تطابقات نادرست Rekognition در آزمون مربوط به افراد رنگین پوست بود، در حالی که این افراد تنها ۲۰ درصد از کنگره را تشکیل دهند.»

تعصب نژادی تنها یکی از انواع سوگیری‌ها در تشخیص چهره است. سایر ویژگی‌های جمعیتی، مانند سن، جنسیت، عوامل اجتماعی-اقتصادی و حتی کیفیت دوربین/دستگاه می‌تواند بر توانایی نرم‌افزار برای مقایسه یک چهره با پایگاه داده‌ای از چهره‌ها تأثیر بگذارد.

خبر خوب این است که برخی از شرکت‌ها این مشکل را بسیار جدی می‌گیرند و در حال ایجاد تدابیری برای جلوگیری از تعصب هستند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از مزایای عظیمی که هوش مصنوعی در کاهش تقلب فراهم می‌کند، بهره ببرند و در عین حال سوگیری‌هایی را که می‌تواند مثبت کاذب ایجاد می‌کند، به حداقل برسانند.

انتخاب راه حل اثبات هویت

با توجه به خطرات زیاد، هم برای اعضای عمومی و هم برای سازمان‌های دولتی که به آنها خدمت می‌کنند، اجرای راه‌حل اثبات هویت مناسب که بتواند بر این چالش‌ها غلبه کند، ضروری است. هنگام انتخاب راه حل، حتما به دنبال این ویژگی‌های کلیدی باشید:

  • تجربه مشتری از پلتفرم کاربرپسند که استفاده از آن در دستگاه‌های تلفن همراه و همچنین کامپیوترها خانگی و لپ تاپ‌ها آسان است.
  • پشتیبانی از همه انواع کارت‌های شناسایی که انتخاب‌کنندگان شما ممکن است استفاده کنند، مانند گواهینامه رانندگی، کارت ملی و گذرنامه.
  • نرخ‌های دقت بالا در کشف جعل هویت و تقلب و کاهش مثبت کاذب.
  • استفاده موثر از هوش مصنوعی که کشف تقلب را به حداکثر می‌رساند و سوگیری را به حداقل می‌رساند.
  • تعهد عمیق به امنیت.
  • فروشنده اثبات هویت پیشرو در صنعت با سابقه و مجوز فعالیت ثابت شده .

یوآیدی به عنوان پلتفرم احراز هویت در کنار شماست تا تجربه‌ای آسان و کاربرپسند را در اختیار کاربران شما قرار دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه