انقلاب در روند موسسات فین تک

چگونه در روند موسسات فین تک ( فناوری مالی ) انقلاب خواهد شد؟
فهرست مطالب

هوش مصنوعی با افزایش دادن راندمان، باعث توسعه و پیشرفت موسسات فین تک و حل و فصل کردن مشکلات انسانی می شود. هوش مصنوعی موسسات فین تک را متحول کرده است. سطح دقت در صنعت را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن باعث افزایش سطح تعامل مشتری و تسریع مدت زمان جستجو و تصمیم گیری می‌شود. در این پست، پاسخ هایی را درباره ی اهمیت هوش مصنوعی در  بخش های مالی یا موسسات فین تک پیدا می‌کنیم.

طبق آخرین گزارش ۸۴ صفحه ای Autonomous در زمینه هوش مصنوعی صنعت مالی، تا سال ۲۰۳۰ ، موسسات مالی سنتی می توانند ۲۲٪ هزینه ها را کاهش دهند.

موسسات فین تک ، پیشرو در پذیرش هوش مصنوعی

شرکت های فین تک و موسسات مالی، اولین پذیرندگان پایگاه های داده رابطه ای و بزرگ رایانه ها بودند. آنها با اشتیاق، انتظار نسل بعدی قدرت محاسباتی و تجزیه و تحلیل را داشته اند. هوش مصنوعی با افزایش راندمان، به موسسات فین تک کمک می‌کند تا مشکلات انسانی را حل و فصل کنند. هوش مصنوعی با به کار گیری روش های متنوع نشات گرفته از وجهه های مختلف هوش انسانی در فراسوی مقیاس انسان، نتایج را بهبود می‌بخشد. رقابت محاسباتی در ۲ دهه گذشته انقلابی در شرکتهای فین تک ایجاد کرده است. فناوری های متنوع اخیر مثل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه های عصبی مصنوعی، الگوریتم‌های فرگشتی، تجزیه تحلیل کلان داده ها و بسیاری از موارد دیگر به کامپیوتر ها اجازه داده اند تا بیش از هر زمانی داده های متنوع و عمیق را تجزیه تحلیل کنند.

رویکرد مشتری محور، بهینه سازی هزینه ها، افزایش امنیت و  ادغام داده ها در زمان واقعی از ملزمات مهم بخش مالی فعلی است. این ملزومات از پویایی تجارت موسسات فین تک تقلید می کند. کلمه فین تک مترادف با راحتی، خلاقیت و دسترسی بالا به دنیای اقتصاد است. هوش مصنوعی در اکثر موسسات فین تک اجازه می‌دهد مخاطبان از سیستم مالی کلی بهره مند شوند.

تسهیل امور کاربران موسسات فین تک با هوش مصنوعی

با ظهور هوش مصنوعی در صنعت مالی، عوارض و موانعی که مردم عادت کرده‌اند در حین جستجوی برتری خدمات مالی MFI و بانکداری بیابند، دیگر وجود ندارند. موسسات توسعه هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که روی ایجاد راه حل های مالی مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کرده اند. به علاوه، به لطف نسل جدید موسسات مالی مبتنی بر تکنولوژی و فناوری هوش مصنوعی، مخاطبان قادر به استفاده از راه حل های مالی آسان و مقرون به صرفه شده‌اند.

اگر به مشتری برای گرفتن وام و یا برای سرمایه گذاری در گزینه های سودآور نیاز داشته باشیم، موسسات مختلف فین تک راه حل هایی برای تمام نیاز های آنها دارند. به علاوه هیچ شرکتی نمی تواند راه حل های مقرون به صرفه ای را در بازار ارائه دهد. مگر اینکه دارای مزیت کاهش هزینه های عملیاتی باشد.

علاوه بر این، موسسات فین تک می توانند خدمات با کیفیتی را با هزینه های نسبتاً کمتر به مشتریان خود ارائه دهند. زیرا هوش مصنوعی به آنها امکان می دهد در هر مرحله هزینه ها را کنترل کنند. همچنین سازگاری بیشتر انسان و ماشین به آنها امکان می دهد تا با نیروی کار کم، راه حل هایی با کیفیت بالا ارائه دهند. مانند ارائه محصول احراز هویت دیجیتال برای صرافی هاهی رمز ارز.

نهادهای دولتی

استفاده از هوش مصنوعی در بخشهای مختلف نهادهای دولتی و موسسات فین تک درحال رشد است. احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی اولین تجربه مهم و موفق استفاده از هوش مصنوعی در احراز هویت دیجیتال توسط یوآیدی بود. در حال حاضر با این روند، جلوی بسیاری از هزینه های اضافی گرفته شده است. احراز هویت غیر حضوری با هوش مصنوعی و استفاده از الگوریتمهای آن در آینده بسیار پرکاربرد خواهد بود. البته قوه قضاییه نیز در اقدامی جدید احراز هویت سامانه ثنا را با مشارکت یوآیدی و با استفاده از هوش مصنوعی انجام می دهد. از این اقدامات می توان به عنوان سکوی پرش سیستم اداری و خدمات دهی ارگان های دولتی کشور نام برد.

بخش بانکداری

استفاده از فناوری های مدرن در شرکت های مالی غیر بانکی (NBFC) و بانک ها به آنها این امکان را می‌دهد تا محصولات بیشتری با قیمت پایین تر به مشتریان ارائه شود. در گذشته گزینه های محصولات محدود بود و سیاست های سختگیرانه ای را به دنبال داشت. این عوامل مشتری را از سیستم بانکی ناراضی و آزرده خاطر می‌کرد. در حال حاضر موسسات مالی درک بهتری از مشتریان دارند. این درک انتخاب ها را بر اساس نیازهای واقعی آنها ارائه یا پیشنهاد می‌دهند.

هوش مصنوعی با استفاده از چند الگوریتم، عملیات بانکی و مالی را ساده کرده است. به علاوه، الگوریتم های امتیازدهی فین تک به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات کاملی در مورد هر یک از آنها کسب کنیم.  از سمت دیگر، تجزیه و تحلیل پیش بینی معکوس، هر فرصتی را برجسته می کند. این امر به مشتری در انتخاب محصول یا خدمات مناسب کمک می‌کند. همچنین، از طریق وب سایت های فین تک و برنامه های تلفن همراه می توان به تمام این اطلاعات دسترسی داشت.

آمار

فین تک و هوش مصنوعی

مزایت های استفاده از هوش مصنوعی در خدمات مالی و عملیات موسسات فین تک ، تکرار شونده و گسترده است. همچنین از بازاریابی محصولات و خدمات گرفته تا تحقیقات در مورد مشتری ،هوش مصنوعی، همراه با داده های کلان و تحلیل ، در افزایش دسترسی و دامنه موسسات مالی در سراسر جهان بسیار موثر است.

سازگاری با آخرین فناوری یک ضرورت روزانه است. اما رمز موفقیت یک تجارت، ارائه خدمات یا محصولات متناسب با نیاز بازار است. در نتیجه، موسسات فین تک خود را متناسب با نیاز بازارهای در حال تکامل تنظیم می کنند. بعلاوه، سخت تلاش می کنند تا هرگونه پیچیدگی در جمع آوری اسناد و تحویل محصولاتر را از بین ببرند. به این ترتیب یک فضای مالی مناسب تر برای مشتری ایجاد خواهند کرد. آمارها نشان می دهند که روی کار آمدن هوش مصنوعی سالانه ۲۳٪ از ضررها را کاهش می دهد.

 بیایید نگاهی به چند نمونه از تأثیرات هوش مصنوعی در موسسات فین تک بیندازیم:

تاثیرات هوش مصنوعی

جمع بندی

شرکت های بانکی سنتی که هنوز به طراحی طولانی مبتنی بر کاغذ پایبند هستند. بر خلاف آنها، موسسات فین تک با استفاده بهینه از داده های کلان، هوش مصنوعی در حال رشد سریع اند. شرکت های توسعه دهنده نرم افزار در حال حاضر از ویژگی های آخرین فن آوری ها استفاده می کنند. این استفاده به منظور ایجاد برنامه های منحصر به فرد و حاوی مشخصات فین تک می باشد. بعلاوه، این فناوری ها به بخشی جدایی ناپذیر از بر خلاف تبدیل شده اند. توسعه راه حل های تجاری سفارشی، نقش اساسی در محافظت از اطلاعات شخصی مشتری دارند. همچنین در اطمینان از امنیت دارایی های مالی فین تک نقش مهمی ایفا می کنند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه