راهنمای احراز هویت سامانه ثنا در اپلیکیشن آپ

احراز هویت ثنا در آپ
فهرست مطالب

همانگونه که می‌دانید اکنون دیگر استفاده از خدمات الکترونیک قوه قضائیه تنها با ثبت‌نام در سامانه ثنا امکان پذیر است. اما مسئله اینجاست که بسیاری از افراد هنوز با احراز هویت سامانه ثنا مشکل دارند و آن را فرآیند دشواری می‌دانند. در حالی که احراز هویت ثنا در آپ بسیار ساده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. چرا که این روزها همه ما اپلیکیشن آپ را برای انجام عملیات مختلف بانکی و غیر بانکی بر روی گوشی تلفن همراه خود داریم.

بنابراین اگر شما هم قصد یادگیری احراز هویت ثنا در آپ را دارید، در این مطلب از یوآیدی همراه ما باشید. چرا که در ادامه برای تسهیل فرآیند استفاده از خدمات الکترونیک قضایی راهنمای احراز هویت سامانه ثنا در اپلیکیشن آپ را با شما خوبان به اشتراک می‌گذاریم.

راهنمای احراز هویت ثنا در آپ

اگر شما هم قصد استفاده از خدمات الکترونیک قوه قضائیه را دارید. در ابتدای امر لازم است که در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید. تکمیل فرآیند ثبت‌نام در این سامانه نیز تنها در صورتی میسر می‌شود که مراحل احراز هویت سامانه ثنا را به صورت کامل پیش ببرید. احراز هویت سامانه ثنا به کمک اپلیکیشن آپ بسیار ساده است. برای احراز هویت ثنا در آپ کافی است مراحل زیرا با استفاده از گوشی تلفت همراه خود پیش ببرید:

۱) نصب اپلیکیشن آپ

نصب اپلیکیشن آپ به سادگی از طریق کافه بازار یا گوگل پلی امکانپذیر است. کافی است دستگاه تلفن همراه شما به اینترنت دسترسی داشته باشد.

۲) اجرای اپلیکیشن آپ و انتخاب گزینه خدمات قوه قضاییه

با اجرای اپلیکیشن آپ بر روی گوشی تلفن همراه خود، در صفحه سوم این اپ، با انتخاب گزینه خدمات قوه قضاییه می‌توانید برای احراز هویت سامانه ثنا اقدام کنید.

احراز هویت ثنا با آپ

۳) ثبت‌نام و احراز هویت ثنا

با انتخاب گزینه ثبت‌نام و احراز هویت ثنا می‌توانید به سادگی از طریق اپلیکیشن آپ به سامانه احراز هویت ثنا یوآیدی وصل شوید.

احراز هویت ثنا با آپ

۴) احراز هویت ثنا با یوآیدی

برای احراز هویت ثنا می‌توانید از طریق اپلیکیشن آپ به سامانه احراز هویت دیجیتال یوآیدی متصل شوید. برای این منظور کافی است بر روی دکمه شروع فرآیند احراز هویت با یوآیدی کلیک کنید.

احراز هویت ثنا با آپ

۵) ورود به سامانه ثنا

در صورتی که تمامی مراحل فوق را به درستی طی کرده باشید. با کلیک بر روی سامانه ثنا می‌توانید به سامانه عدل ایران وارد شده و فرآیند ثبت‌نام خود را در سامانه ثنا پیش بگیرید.

احراز هویت ثنا با آپ

در ادامه فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت ثنا با آپ به ترتیب انجام خواهد گرفت. به این ترتیب پس از تکمیل ثبت نام، بلافاصله وارد مرحله احراز هویت خواهید شد. در صورتی که فرایند ثبت نام را قبلا انجام داده باشید، برای احراز هویت در سامانه ثنا از طریق یوآیدی کافی است مراحل مورد نظر خود را طی کنید.

اما اگر در سامانه ثبت‌نام نکرده باشید، کافی است اطلاعات مربوطه را بر اساس درخواست تکمیل کنید و گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

ثبت اطلاعات اولیه و احراز هویت در این سامانه و پرداخت هزینه مربوطه منجر به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خواهد شد.

پس از اتمام مراحل پرداخت، لازم است که گزینه شروع احراز هویت غیرحضوری را انتخاب نمایید تا صفحه مربوط به یوآیدی باز شود. در این مرحله گزینه شروع فرآیند احراز هویت را انتخاب نمایید.

در این مرحله لازم است که روی صفحه سفید در داخل کادر قرمز، صفحه داخل کادر را امضا نموده و گزینه ادامه را انتخاب کنید. اگر در قسمت صفحه امضا به مشکل برخوردید و بوم امضا نمایش داده نمی شد، باید مرورگر خود را به کروم تغییر دهید و یا از اتصال خود به اینترنت پرسرعت اطمینان حاصل نمایید.

مرحله آخر احراز هویت در سامانه ثنا

اکنون لازم است برای تکمیل فرآیند احراز هویت چهره خود را دورن کادر مربوطه قرار دهید. در این فرآیند یک ویدیوی سلفی ۵ ثانیه ای از شما گرفته خواهد شد. پس از اتمام این مراحل پیام کوتاهی حاوی رمز شخصی سامانه ثنا به شما ارسال خواهد شد.

در صورت مواجهه با خطای سرویس ثبت نام در سامانه ثنا چه باید کرد؟

هنگام احراز هویت سامانه ثنا ممکن است خطایی مبنی بر عدم وجود عکس کاربر در سامانه ثبت احوال نمایش داده شود. در این صورت کاربر باید با مراجعه به اداره ثبت احوال نسبت به حل این مسئله اقدام نماید. زیرا احراز هویت غیرحضوری صرفا برای اشخاصی ممکن می باشد که عکس آنها در اداره ثبت احوال وجود داشته باشد. 

سامانه عدل ایران هیچ گونه پیامکی مبنی بر پرداخت هزینه در ازای مشاهده الکترونیکی ابلاغیه قضایی، برای کاربران و شهروندان عزیز ارسال نمی کند. لذا هرگونه پیامکی که وعده مشاهده ابلاغیه قضایی در ازای دریافت هزینه را دارد، جعلی بوده و کاربران برای پیگیری پرونده قضایی خود فقط به سامانه ثنا مراجعه کرده و پس از ثبت نام و احراز هویت، وارد این سامانه شوند.

برخی کاربران ممکن است هنگام ورود به سایت با خطای Site is not secure یا سایت ایمن نمی باشد مواجه می‌شوند. برای حل این مسئله در تنظیمات مرورگر، روی گزینه Advance کلیک کرده و لینک را انتخاب کنید تا سایت بارگزاری گردد.

در صورتی که با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه شدید، به این ترتیب عمل کنید:

  • به صفحه اول سامانه بازگردید و مرحله اول فرایند ثبت نام خود را تکرار کرده و گزینه ادامه را انتخاب نمایید.
  • سیستم به صورت خودکار شما را به صفحه احراز هویت هدایت خواهد کرد.
  • در صورتی که پرداخت را انجام دهید، سیستم به صورت خودکار تشخیص خواهد داد و شما تنها باید کارگزاری که با آن پرداخت کرده‌اید را انتخاب کرده و فرایند احراز هویت را تکرار نمایید.
  • توجه کنید که به دلیل حفظ امنیت کاربران، کاربر بیشتر از سه مرتبه قادر به انجام فرایند احراز هویت با یک کارگزاری نخواهد بود. در صورت تکرار بیش از سه بار، کارگزاری خود را تغییر دهید.

در چه شرایطی با خطای سامانه ثنا مواجه خواهید شد؟

  • وجود چندین چهره در ویدئو
  • مناسب نبودن نور محیط (انعکاس نور بر روی چهره و یا تاریک بودن محیط)
  • نبودن چهره در ویدئو
  • فاصله چهره از لنز دوربین

هموطنان ساکن خارج از کشور، در صورت مواجهه با خطای ” عکس شما در سامانه ثبت احوال موجود نیست. ” جهت حل این خطا به مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا میخک به آدرس https://mikhak.mfa.gov.ir/form/landing.xhtml مراجعه نمایند.

ضمنا توجه داشته باشید که رعایت شئونات اسلامی حین گرفتن ویدیوی سلفی الزامی است.

در صورت بروز مشکلی غیر از موارد مطرح شده با پشتیبانی قوه قضاییه به شماره ۰۲۱-۵۷۷۹۸۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه