امنیت بیش از سرعت، عامل پایداری بانکداری باز

امنیت بیش از سرعت، عامل پایداری بانکداری باز
فهرست مطالب

تغییر به سمت بانکداری باز در حال افزایش سرعت در سراسر جهان است. بانکداری باز با درک بیشتر منافع از سوی مصرف کنندگان ، مشاغل و نهادهای نظارتی مانند نهاد قضایی ، در بخش خدمات مالی در مقیاسی که قبلاً دیده نشده بود ، درحال اشغال بخش خدمات مالی است.

طبق گزارشی از سوی PwC ، تا سال ۲۰۲۲ ، ۷۱٪ از SMB های انگلیس و تقریباً دو سوم بزرگسالان با ایجاد فرصت درآمد ۷.۲ میلیارد پوندی برای بانک ها و شرکت های فین تک، بانکداری باز را اتخاذ خواهند کرد.

طلوع اقتصاد مبتنی بر داده

بانکداری باز راه را برای نسل جدیدی از محصولات مالی هموار کرده است. به مشتریان امکان انتخاب و کنترل بیشتر بر زندگی مالی خود را می دهد. رقابت را نیز در این صنعت رقم می زند. بانک ها نیز با یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد محصولات و خدماتی که مشکلات مشتری – چه شخصی و چه شرکتی – را حل می کنند روبرو شده اند. با این کار خدمات را بهبود می بخشند. اما چنین پاداش هایی بدون پیشرفت حاصل نمی شوند. بانک ها می توانند با تمرکز بر افزایش قابلیت های تجزیه و تحلیل دیجیتال و داده ها ، بهبود شخصی سازی و ارائه خدمات با ارزش بیشتر ، کارهایی بیشتر و بهتر از ارائه محصولات موجود خود انجام دهند. مخصوصاً وقتی صحبت از آنلاین بودن و امنیت می شود که دو رکن اساسی جنبش بانکداری باز هستند.

این به این دلیل است که اقتصاد مبتنی بر داده با اولویت بالایی در دستور کار همه ذینفعان درگیر در اکوسیستم بانکداری باز است. یک نمونه قابل توجه و مبلّغ برجسته بانکداری باز ، کمیسیون اروپا است. این کمیسیون یک پیشنهاد استراتژی داده را منتشر کرده است که به اتحادیه اروپا امکان می دهد از نوآوری های داده محور بهره ببرد و در عین حال با مدیریت استفاده بین بخشی از داده ها بین بخش ها ، اولویت منافع افراد را پیروی از ارزش ها ، حقوق و قوانین اروپایی قرار دهد. ایجاد یک زیرساخت برای بازارهای داده که افراد و مشاغل را قادر می سازد داده ها را به اشتراک بگذارند، مقیاس پذیر است. این انگیزه برای داده های در مقیاس جهانی است که می تواند از طریق خدماتی مانند تغییر خودکار و تمدید خودکار بین شرکت ها و بسیاری دیگر به زندگی و رفاه مردم شکل دهد.

آینده ای بدون اختلاف به وسیله بانکداری باز

البته نیازی به ذکر نیست که در محیط کلان امنیت و تهدید به تقلب، چالش هایی با مقررات و به اشتراک گذاری داده ها وجود دارد. این امر باعث شده است که بانکداری باز برای بسیاری به یک معما تبدیل شود. اما می توان انتظار داشت که بانک ها در کوتاه مدت برای یافتن ارزش در بانکداری باز جدی باشند. بسیاری از آنها توانایی ها و برنامه های جدیدی را ایجاد می کنند. این توانایی ها برای سهولت زندگی مصرف کنندگان و “پررنگ‌تر شدن” دارایی های دیجیتال طراحی شده است.

موج کاملاً جدیدی از مشاغل فین تک، مدل های عملیاتی سنتی را مختل کرده است. این اختلال متصدیان بزرگ را مجبور به تغییر شکل یا خطر بی ربطی می کند.

سیستم عامل های مدیریت مالی

سیستم عامل های مدیریت مالی شخصی داده های خرج شده را در بانک های مختلف کاربران ، برنامه های وفاداری و سیستم عامل های پرداخت جمع می کنند. ابزارهای جدیدی نیز مانند آنها به منظور ارائه سرمایه گذاری بصیرت و مشاوره مالی ظاهر می شوند. در واقع ، این انگیزه برای ایجاد برنامه های رو به مشتری که بدون اختلاف کار می کنند برجسته شد. هنگامی این اتفاق افتاد که واحد اجرای بانکداری باز انگلیس یک فروشگاه App رسمی را برای نمایش برنامه های خدمات مالی که در حال حاضر از API های بانکی باز استفاده می کنند ، راه اندازی کرد. این برنامه به طور خاص برای رفع مشکل مجتمع کردن کارهایی که زیر یک سقف انجام می‌شوندایجاد شده است. این امر باعث تشویق مردم برای پیوستن به جنبش بانکداری باز می شود.

بانک ها و فن آوران همچنین از طریق نحوه تهیه و تجزیه و تحلیل داده ها به منظور دستیابی به بینش بهتر در مورد فعالیت و تعاملات مشتری ، باهوش تر می شوند. واقعیت این است که کلید سودآوری هنوز در توانایی بانک برای تأمین تعداد بیشتری از نیازهای مشتری آنها است. (چه از طریق خود بانک و چه از طریق اشخاص ثالث دیگر.) بانکداری باز این پتانسیل را دارد که به بانک ها کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد الگوهای رفتاری ، سلامت مالی ، برنامه های سرمایه گذاری و اهداف مشتریان خود کسب کنند. چالش برای این موسسات مالی متقاعد کردن مشتریانشان در مورد ارزش به اشتراک گذاری داده هایشان خواهد بود.

ریشه اعتماد برای مصرف کنندگان

اعتماد مصرف کننده عامل مهمی در موفقیت بانکداری باز است. کلید این امر روشی است که در آن مصرف کننده به استفاده از داده های شخصی خود رضایت می دهد. مصرف کنندگان در حال تبدیل شدن به متخصص دیجیتال هستند. آنها به طور فزاینده ای از برنامه های تلفن همراه برای امور بانکی روزمره ، پرداخت ها ، مدیریت امور مالی یا صندوق های تجارت الکترونیکی استفاده می کنند. همچنین بیومتریک را برای احراز هویت غیرحضوری راحت با استفاده از عناصری مانند تشخیص چهره ترجیح می دهند.

کانال های دیجیتال

کانال های دیجیتال اغلب نتوانسته اند در ارتقای متناظر مربوطه در فرآیند تأیید هویت دیجیتال شرکت کنند. در حالی که کانال های دیجیتال، دسترسی از راه دور کالاها و خدمات را افزایش داده اند و کارهای زیادی در بخش بانکی و FS انجام شده است. مشتریان و بانک ها بخواهند قول یک اقتصاد دیجیتالی فزاینده را تحقق بخشند. این در صورتی است که باید مشکلات مربوط به عدم موفقیت سرویس های شناسایی در دیجیتالی کردن کانال های دیجیتالی در حال تکامل را حل کنند. به ویژه فقدان مکانیسم های تأیید اعتبار و مجوز استاندارد برای دستیابی به محصولات و خدمات جدید باید حل شوند. حتی امروز ، ما شاهد نمونه هایی از هر مشتری پردازنده جدید هستیم. در طی این مراحل درخواست ، نیاز به ارائه اطلاعات تکراری دارند. در اصل ، این نقطه مقابل جنبش بانکداری باز است.

همچنین مشتریانی که پیچیده هستند ، الزامات KYC را برای ارائه دهندگان خدمات مالی در نظر می گیرند. این بدان معناست که مشتریان با چالش اعتماد به ارائه دهندگان خدمات جدید با داده های شخصی خود روبرو هستند. بنابراین ایجاد رویکردی که اعتماد مشتری را در ایمن سازی اطلاعات شخصی آنها ایجاد کند بسیار مهم است. یک هویت دیجیتالی مجاز و قابل اعتماد باعث اعتماد بیشتر مشتری به موسسات می شود. زیرا مشتریان تنها بر داده های شناسایی خود کنترل دارند. داده هایی که موسسات ممکن است فقط براساس سطح راحتی مشتریان بخاطر امنیت و حریم خصوصی به اشتراک بگذارند.

مناسب برای دوره بانکداری باز

در نهایت ، این یک تصمیم متقابل نیست. موسسات مالی می توانند روابط مشتری سنتی خود را حفظ کنند. در عین حال روابط با مشتری جدیدی را پویا می کنند. به شرطی که بانک ها تمرکز خود را بر حفظ حریم خصوصی داده ها و روش های تأیید هویت ایمن حفظ کنند. 

بانکداری باز نشان می دهد که خدمات مالی در مسیر درست پیش می روند. بانک ها توجه دارند که مصرف کنندگان و مشاغل کوچک چگونه به نوآوری fintech واکنش نشان داده اند. آنها شروع به پیروی از این روش می کنند. از همه مهمتر ، آنها شروع به اولویت قرار دادن داده های در دست مصرف کننده کرده اند. با این کار فرایندهای پردازشی را برای دوره بانکداری باز مناسب می سازند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه