اعتماد و امنیت در دنیای فینتک

اعتماد و امنیت فینتک
فهرست مطالب

بخش مالی در جستجوی دائمی ابزارهایی است که همچنان اعتماد و امنیت مردم را تامین می‌کنند؛ فینتک‌ها نقش رهبری را در این فرآیند بر عهده گرفته‌اند و کل انقلاب فناوری در این بخش را هدایت می‌کنند. در ادامه خواهیم دید که اعتماد و امنیت در دنیای فینتک چگونه رقم می‌خورد، در حال حاضر کدام ابزار امنیتی را مهیا داریم و چگونه می‌توان آنها را پیاده سازی کنیم. با ما همراه باشید.

اعتماد، پایه و اساس تجارت

اعتماد همیشه یک جنبه اساسی در هر معامله تجاری بوده است، اگر اعتماد، پایه و اساس نبود، کاغذی که ما به آن برگه رای می‌گوییم و با گذشت زمان کمتر و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ارزشی را نداشت که همه ما در مورد آن توافق داریم. این اعتماد در تراکنش‌هایی که به صورت آنلاین انجام می‌دهیم نیز حیاتی است.

برای مثال، در تراکنش‌های دیجیتال، ممکن است اعتماد را در استفاده از امضای دیجیتال، تشخیص صدا، تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه چشم برای انجام انواع مختلف گواهی‌ها یا مجوزها مشاهده کنید. همه این ابزارها هم برای مشتریان و هم برای بازرگانان اعتماد ایجاد می‌کنند.

فینتک‌ها، شرکت‌هایی که از فناوری برای بهبود یا خودکارسازی خدمات و فرآیندهای مالی استفاده می‌کنند، به بخشی اساسی و مهم در تأمین امنیت و اعتماد در بخش تجارت دیجیتال تبدیل شده‌اند و پیشرفت و توسعه را ارتقا می‌دهند.

انقلاب صنعتی چهارم

اصلی‌ترین و معروف‌ترین نمونه کاری که شرکت‌های فعال در دنیای فینتک انجام می‌دهند، ارزهای دیجیتال هستند که بر روی یک پایگاه داده توزیع‌شده به نام بلاک چین، یکی از چهار فناوری بنیادی انقلاب صنعتی چهارم، اجرا می‌شوند.

این انقلاب که با نام Industry 4.0 نیز شناخته می‌شود، با ظهور فناوری‌های جدیدی مشخص می‌شود که بر صنایع مختلف، در سطوح مختلف و در حوزه‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. آنها با استفاده از داده‌های آنی که به بهینه‌سازی فرآیندها و در نتیجه ارائه تجربه بهتر برای مشتریان و کارمندان کمک می کند، تعاملات کارآمدتری ایجاد می کنند.

بلاک چین و بهینه‌سازی امنیت

بلاک چین یک فناوری است که اطلاعاتی را به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌کند که در آن انواع مختلفی از داده‌ها را می‌توان اضافه کرد، مانند: تراکنش‌ها، فرآیندها، توافق نامه‌ها، داده‌های شخصی و غیره. برای اطمینان از حفاظت و امنیتس، این داده‌ها تحت عملیات پیچیده ریاضی رمزگذاری می‌شوند که امنیت را به سطوحی افزایش می‌دهد که بشر تا به حال ندیده است.

این امر به دلیل وجود بلاک چین است، پایگاه داده ای که می‌تواند توسط چندین نفر یا کاربر به اشتراک گذاشته شود و اطلاعاتی را برای ذخیره‌سازی به روشی غیرقابل تغییر و منظم تولید می‌کند. در مورد برخی از ارزهای رمزنگاری شده، اطلاعات اضافه شده به بلاک چین، عمومی است و هر کاربر در شبکه می‌تواند در هر زمان از آن استفاده کند.

به دلیل تمرکززدایی، همه افراد درگیر، تراکنش‌های سریع‌تر و ایمن‌تری در برابر کلاهبرداری و دستکاری احتمالی خواهند داشت، زیرا شبکه از رمزگذاری و رمزگذاری استفاده می‌کند. با فناوری بلاک چین، شرکت‌ها می‌توانند بدون به خطر انداختن امنیت هر دو طرف، یک جایگزین پرداخت جهانی به مشتریان ارائه دهند.

اینگونه بود که بلاک چین علاوه بر شفاف بودن، به یک سیستم قوی در برابر دستکاری تبدیل شد که باعث شد به یک عامل کلیدی اعتماد و امنیت تبدیل شود. امکانات کاربردی این فناوری‌ها بی‌پایان است و بسیاری از بخش‌ها علاقه‌مند هستند و از داشتن پایگاه‌های اطلاعاتی توزیع‌شده و تغییرناپذیر سود می‌برند.

امنیت در دنیای فینتک

رفع نیازها به کمک بلاک چین و فینتک

راه حل‌هایی مانند بلاک چین و به طور کلی فینتک‌ها، با توجه به اینکه مدل های کسب و کار جدیدی هستند که با اقتصاد دیجیتال در حال ظهور هستند، به نیازهای مختلفی که شرکت‌ها در رابطه با تراکنش‌های آنلاین دارند پاسخ می‌دهند.

به همین ترتیب، حریم خصوصی همه اطلاعات و در دسترس بودن آن‌ها موضوعی است که باید برجسته شود. این فناوری علاقه فزاینده‌ای را در بخش‌های مختلف اقتصادی برمی‌انگیزد که محرمانه بودن، در دسترس بودن و یکپارچه بودن، عوامل اساسی آن هستند.

دسترسی به این فناوری مزایایی دارد و مهمتر از همه مزیت امنیت در حفاظت از داده‌ها است. برخی از مزایای متعدد عبارتند از:

  • ذخیره پول در برابر هزینه‌های غیر ضروری؛
  • فزایش رقابت با استارتاپ‌هایی که خدمات پرداخت بین المللی سریعتر و با استفاده آسان تر ارائه می دهند؛
  • ایجاد مدل های کسب و کار جدید؛
  • ایجاد اعتماد بین افراد غریبه؛
  • امنیت دارایی و ردیابی و ارزش‌های مبادله شده.

فینتک در آمریکای لاتین

تا اینجا دریافتیم که چگونه اعتماد و امنیت عامل کلیدی برای فینتک‌ها هستند و چگونه این ویژگی‌ها اساس کل ایجاد این بخش در فناوری را می‌سازند. فراتر از آن، ما فناوری بلاک چین را به عنوان کلید انقلاب صنعتی چهارم داریم. با این حال، این مسائل اغلب دور از ذهن به نظر می‌رسند؛ در ادامه مزایای این فناوری را به طور خاص برای آمریکای لاتین بررسی می کنیم.

  • با توسعه اکوسیستم‌های فین تک، که همگام با صنایع خلاق پیش می‌روند، سرمایه گذاری‌های مبتنی بر فناوری به لطف توکن‌سازی بلاک چین تقویت می‌شوند.
  • در جوامعی با اقتصاد فاسد مانند آمریکای لاتین، بلاک چین به شهروندان قدرت می‌دهد و ابزارهایی برای کنترل مالی فراهم می‌کند.
  • بلاک چین یک منبع فناوری است که امکان کنترل بیشتر بر دسترسی به بهداشت، آموزش یا یارانه‌ها را فراهم می‌کند، بنابراین کارآمدتر است.
  • بلاک چبن سطح اعتماد را افزایش می‌دهد، کارایی را در فرآیندهای تولید ایجاد می‌کند و بازارهایی را تسخیر می‌کند که این نوع قابلیت اطمینان را برای انجام تجارت می‌طلبند.
  • بنابراین، در حوزه آمریکای لاتین، اجرای این نوع فناوری حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد. در جوامعی که شدیداً به امنیت و اعتماد نیاز دارند، فین تک‌ها می‌آیند تا این خلأ را پر کنند و فرآیندهای اجتماعی را بهبود بخشند.

یوآیدی، همگام با امنیت و اعتماد

ما در یویدی معتقدیم که اگر اعتمادی وجود نداشته باشد، ایجاد یک رابطه واقعی با یک شخص، برند یا مشتری بسیار دشوار است. به همین دلیل است که تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که اعتماد و امنیت کلید همه چیز در هر رابطه دیجیتالی است.

یوآیدی تنها با چند کلیک، در عرض چند دقیقه و بدون نیاز به تیمی از توسعه‌دهندگان، ابزارهایی را برای شناسایی بیومتریک، امضای دیجیتال، تأیید لیست دولتی، تأیید IP و GPS، تأیید شماره تلفن و موارد دیگر ارائه می‌دهد. تیم ما زیرساخت‌های قابل اعتماد مورد نیاز برای رشد در اقتصاد بدون مرز را بدون توجه به اندازه کسب و کار یا شرکت شما فراهم می کند.

راه حل های ما را برای اعتماد و امنیت در دنیای فینتک و رمز ارزها بررسی کنید و این فرصت را برای باز کردن رشد بدون حاشیه، دیجیتال یا فیزیکی از دست ندهید.

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه