جزئیاتی در مورد تخصیص ۵۵۰ میلیون دلار به هویت دیجیتال در بریتانیا

هویت دیجیتال در بریتانیا
فهرست مطالب

هویت دیجیتال و بهره‌گیری از آن در بخش‌های مختلف یکی از مباحث چالش برانگیز در دنیای امروز است. این مسئله طبیعتا در کشور پیشرفته‌ای مانند بریتانیا بیش از هر کشور دیگری حائز اهمیت خواهد بود. به همین دلیل است که بودجه‌ای نزدیک به ۵۵۰ میلیون دلار برای هویت دیجیتال در بریتانیا تخصیص یافته است. برای کسب اطلاعات در مرد هویت دیجیتال در بریتانیا در این مطلب از یوآیدی همراه ما باشید.

هویت دیجیتال یعنی چه؟

هویت دیجیتال در واقع عبارت است از ویژگی‌های منحصر به فرد هر کاربر در محیط اینترنت. معمولا افرادی که به صورت گسترده از تکنولوژی دیجیتال در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنند برای رسمیت دادن به هویت خود در این محیط به هویت دیجیتال نیاز دارند. در نتیجه می‌توان گفت که هویت دیجیتال نمایانگر منحصربه فردی از یک موجودیت است که در یک تراکنش آنلاین درگیر است.

از سوی دیگر نیز ارتباطات رسمی موجود در فضای مجازی مانند ارتباطات موجود در فضای کسب‌و‌کار برای شناسایی افراد به هویت دیجیتالی نیاز دارد. برای اعتباربخشی به هویت فرد در محیط  آنلاین معمولا به روش‌های مختلف فیزیکی و آنلاینی نیاز است که فرد احراز هویت شده و هویت اصلی او تایید شود. به احراز هویت او پرداخت.

هویت دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

در عصر کنونی یا همان عصر اطلاعات، موضوع حفاظت از هویت افراد و اشیاء هوشمند مرتبط با آن‌ها یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در زمینه امنیت، اینترنت اشیا و حفظ حریم خصوصی است. به همین دلیل است که در حال حاضر برای حفاظت از هویت مجازی، روش‌های احراز هویت مختلفی مانند احراز هویت بیومتریک مطرح می‌شوند.

تخصیص بودجه چند میلیون دلاری به هویت دیجیتال در بریتانیا

طبق اطلاعات به دست آمده اخیر دولت بریتانیا حدود ۵۵۰ میلیون دلار بودجه برای به‌روزرسانی سیستم هویت دیجیتالی دولتی خود در نظر گرفته است. طبق اظهارات ICO و کمیسر بیومتریک سیستم هویت دیجیتال در بریتانیا ممکن است حدود ۴۰۰ میلیون پوند معادل ۵۵۲ میلیون دلار آمریکا برای این کشور هزینه داشته باشد.

هدف از طراحی سیستم جدید هویت دیجیتال بریتانیا قرار است دسترسی به اکثر خدمات دولتی و تسهیل استفاده از آن است. بر این مبنا نیز زیرساخت جدیدی جایگزین سرویس شکست خورده وریفای در این کشور می شود. اما میزان دقیق سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح در حال حاضر تحت بررسی هزینه‌های مربوط به آینده خزانه‌داری است.

طی سال‌های گذشته بریتانیا مبلغ قابل توجهی را در پروژه وریفای سرمایه گذاری کرده است. این سرویس با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده است. اما به منظور حمایت از برنامه اعتبار جهانی در طول همه‌گیری کرونا و توسعه سرویس هویت دیجیتال در بریتانیا برای مدتی تمدید شد. طبق اظهارات مسئولان مربوطه سیستم جدید هویت دیجیتال این مجموعه مبتنی بر ابر خواهد بود و بر خدمات وب آمازون تکیه خواهد کرد. 

هویت دیجیتال در بریتانیا

ناتالی جونز، مدیر سیستم جدید هویت دیجیتال در بریتانیا برنامه‌های مربوط به این سیستم را هدایت می‌کند. در این راستا نیز دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان (ICO) اخیراً اصلاحات جدیدی را با هدف افزایش نوآوری و رشد اقتصادی و همچنین محافظت از مردم در برابر تهدیدات عمده داده‌ها اعلام کرده است. به این ترتیب نیز بازنگری در مدل حکمرانی ICO و معرفی هیئت مدیره و مدیر اجرایی مستقل آغاز خواهد شد.

طبق گفته ICO :

این امر به انگلستان کمک می‌کند تا به تقویت موقعیت خود به عنوان یک “ابرقدرت” علمی بپردازد و هم استفاده از داده‌ها توسط محققان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی (AI) و دیگر فناوری‌های پیشرفته را تسهیل می‌کند.

از این رو می‌توان گفت که اصلاحات جدید وظایف ICO را افزایش می‌دهد و نظارت بر اطلاعات را در بخش‌ها و مشاغل پیشرو که از داده‌های شخصی به شیوه‌های جدید، مبتکرانه و مسئولانه در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کنند، تقویت می‌کند.

مسئولان نظارت بر دوربین‌های بیومتریک و مدار بسته انگلیستان اخیراً در مورد تمدید شش ماهه ماده ۲۴ قانون کروناویروس ۲۰۲۰ که به دولت اختیارات ویژه‌ای برای مقابله با آثار بی‌سابقه این همه‌گیری ارائه می دهد، با پلیس مبارزه با تروریسم به گفتگو پرداخته‌اند. 

جالب است بداند که طبق بند ۲۴ قانون کروناویروس ۲۰۲۰ این اجازه به پلیس داده می‌شود تا بیومتریک اثر انگشت و مشخصات DNA افراد را تا شش ماه به دلایل امنیت ملی در زمانی که هیچ مبنای قانونی دیگری وجود نداشت، حفظ کند. این حفاظت از اطلاعات بیومتریک که ممکن است ارزش زیادی در زمینه امنیت ملی داشته باشد باشد، به قیمت حفظ برخی از بیومتریک‌های ضروری و متناسب است.

هر چند هنوز هیچ تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است اما به گفته سامپسون، پیش‌بینی اثرات طولانی همه‌گیری همواره دشوار است. این عدم قطعیت به این معناست که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا حفاظت از اطلاعات بیومتریک موجود در سیستم پلیس که در جهت منافع امنیت ملی ذخیره می‌شود، ضروری است یا خیر! اما در هر حال برای حفاظت از داده‌های شخصی و حریم خصوصی افراد بودجه‌ای در حدود ۵۵۰ میلیون دلار برای هویت دیجیتال در بریتانیا تخصیص یافته است.

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو توجه به هویت دیجیتال و سرمایه‌گذاری برای استفاده از هویت دیجیتال در کلیه زیرساخت‌های کشور، به مسئله چالش برانگیزی تبدیل شده است. در این راستا نیز حدود ۵۵۰ میلیون دلار برای هویت دیجیتال در بریتانیا هزینه تخصیص داده شده است. این آمار یبه خودی خود نشان دهنده اهمیت این موضوع در عصر اطلاعات است.

زیرا این تحول عظیم به سیستم امنیتی بالا و روش‌های احراز هویت جدیدی نیاز دارد. با توجه به این نکات طبیعی است که تمایل افراد برای استفاده از روش‌های احراز هویت دیجیتال نیز به مراتب بیش‌تر شود. مخصوصا اگر پای امنیت بالاتر و حفاظت از هویتشان در میان باشد.

در همین راستا شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند. چرا که استفاده از هویت دیجیتال همواره مسئله چالش برانگیزی است.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور ما شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری به کاربران می‌دهد. زیرا با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به انجام امور خود می‌پردازد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه