۴ کاربرد عملی احراز هویت دیجیتال در جهان (قسمت ۱)

کاربرد عملی احراز هویت دیجیتال
فهرست مطالب

شرکت ها و موسسات بزرگ دنیا به درک کاربرد عملی احراز هویت دیجیتال برای شناسایی کاربران خود رسیده و به استفاده از آن روی آورده اند. پیش از آن با چالش هایی روبرو شده بودند که ارائه خدمات آنها را کند می کرد که با استفاده از فرایند احراز هویت دیجیتال، این مشکلات حل شده و ارائه خدمات و سرویس به مشتری و کاربران با سرعت بیشتر و امنیت بالاتری انجام می شود. در ادامه به چند نمونه از این کسب و کارها می پردازیم.

افزایش مشتری با احراز هویت دیجیتال

۱- بانک Revolut در طول رشد سریع خود با چالش تایید هویت مشتریان جهانی خود بدون از بین بردن قابلیت دسترسی یا تجربه کاربر خوب آن مواجه شده بود. تیم Revolut ضمن اطمینان از اینکه کاربران کلاهبردار از سیستم عامل آنها دور هستند ، باید تجربه نسل بعدی پردازنده را به مشتریان ارائه می دادند.

این بانک با استفاده از احراز هویت دیجیتال، مشکل امنیت، سرعت و دسترسی کاربران خود را حل کرد. در نتیجه:

طی ۷ ماه پس از بهره گیری از احراز هویت دیجیتال، Revolut فرایند احراز هویت کاربران خود را از ۱۶۸ کشور مختلف انجام می دهد و اطمینان می دهد که ملیت مانعی برای افتتاح حساب در Revolut نیست.

از زمان انجام این تغییر، حجم کاربرانی که تایید هویت می شوند، ۲۹۳ درصد افزایش یافته است. در طول این رشد گسترده بررسی هویت کاربران با میانگین ۳۸ ثانیه سریعتر از قبل انجام می شود. این امر به Revolut اجازه داده است تا تعداد کاربران موجود را ۱۲٪ افزایش دهد که به معنای سودهای بزرگ است.

افزایش سرعت احراز هویت کاربر با احراز هویت دیجیتال

۲-Orange Flex در ماه مه سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و در زمینه فروش محصولاتی مانند تلفن همراه، سیم کارت مجازی و بسته اینترنت فعالیت دارد و یکی از نمونه های کاربرد عملی احراز هویت دیجیتال در دنیا می باشد.

اما برای اینکه تجربه کاربر در Orange Flex 100 درصد دیجیتالی باشد، این شرکت باید از تایید حضوری فاصله می گرفت. شرکت Orange Flex با راه اندازی فرایند احراز هویت دیجیتال کاربران خود، نرخ تایید هویت را تا ۹۰ درصد افزایش داد و به این وسیله رابط کاربری را بهبود بخشیده و امنیت خود را ارتقا بخشید. علاوه بر آن زمان تایید هویت و فعالسازی سیم کارت مجازی برای کاربر را به ۲ دقیقه کاهش داد.

۳-بانک One، یک سرویس بانکداری دیجیتال است که بر بهبود سلامت مالی متمرکز شده است. یکی از این موارد بهبود نحوه بانکداری مردم با مجموعه ای از ابزارهای منحصر به فرد است که به مشتریان کمک می کند تا پول خود را مدیریت کنند. امنیت و اصالت هنگام کار در دنیای دیجیتال از اهمیت بالاتری برخوردار است و در صنعت مالی نیز سهم بیشتری دارد. بانک One با استفاده از احراز هویت و تایید اسناد هویتی و مالی با سرویس احراز هویت دیجیتال توانست میزان تایید و احراز هویت کاربران خود را تا ۲۳۰ درصد افزایش دهد.

۴-Mettle یک پلتفرم رایگان است که توسط Natwest ایجاد شده است و به شروع ، اداره و رشد مشاغل کوچک کمک می کند.

Mettle، یکی دیگر از نمونه های کاربرد عملی احراز هویت دیجیتال در دنیا، می خواست ایجاد حساب کاربری را برای مشتریان آسان کند. به گفته آنها ، “مشتریان فقط می خواهند یک حساب کاربری به روشی ایجاد کنند که بدون دردسر و آسان باشد.

باز کردن یک حساب Mettle به صورت دیجیتالی برای اولین بار نیاز به یکپارچگی داشت. مصرف کنندگان انتظار داشتند که بلافاصله ، در هر کجا که باشند بتوانند به یک حساب دسترسی پیدا کنند. بنابراین Mettle احراز هویت دیجیتال را به کار گرفت.

مشتریان Mettle می توانند فقط با استفاده از شناسه هویت و یک فیلم کوتاه برای تایید مالکیت شناسنامه ، فقط در عرض دو دقیقه به جای یک ساعت یا چند روز ، برای یک حساب کاربری درخواست کنند. کل فرایند تایید شناسه و تایید هویت اکنون کاملا خودکار است و معمولا فقط در ۱۱ کلیک انجام می شود.

با استفاده از احراز هویت دیجیتال همه کارهای حضوری کاربران را به صورت غیرحضوری و دیجیتال انجام می شود. همانگونه که در نمونه های واقعی دیدیم، احراز هویت دیجیتال در امنیت، سرعت و دقت فرایند شناسایی کاربران و تایید آنها تاثیر عمده ای می گذارد.

یوآیدی، تجربه سرعت و دقت در احراز هویت دیجیتال

راهکار احراز هویت یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام جهت دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با سرعت و دقتی بسیار بالا انجام می دهد. یوآیدی این فرایند را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه