احراز هویت شخص حقوقی یا KYB (تجارت خود را بشناسید) چیست؟

KYB
فهرست مطالب

اخیرا استفاده از عبارت KYB (تجارت خود را بشناسید) یا BKYC (مشتری تجاری خود را بشناسید) در کسب و کارها افزایش پیدا کرده است.

KYB تطابق یک شرکت با قوانین ضد پولشویی است. در بیشتر حوزه های قضایی جهانی ، روند KYC (مشتری خود را بشناسید) یکی از مولفه های اساسی مقررات ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم (AML و CFT) است. KYC برای ارزیابی ریسک پولشویی و درک رفتار معاملاتی کاربران، از بانک ها و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی می خواهد هویت مشتریان خود را ایجاد و تایید کنند. همان اقدامات باید در زمان انجام معاملات با موسسات و شرکت های تجاری در این زمینه انجام گیرند. یعنی هویت شرکت ها و موسسات طرف معامله از جنبه های قوانین مبارزه با پولشویی و جرایم مالی تایید شود. از آن فرآیند تایید با عنوان KYB (کسب و کار خود را بشناسید) یاد می شود. در فرایند KYB شرکتها باید خود را با قوانین AML/CFT تطابق داده و استانداردهای قوانین مبارزه با جرایم مالی را رعایت نمایند.

KYB یا احراز هویت شخص حقوقی چیست؟

تجارت خود را بشناس یا KYB راهی برای شرکت های متعهد برای ارزیابی و درک خطر AML / CFT است که روابط تجاری جدید را ایجاد می کند. فرآیند KYB باید شرکت ها را قادر سازد نهادهایی که با آنها سر و کار دارند را بررسی کنند و به آنها کمک کند تا تشخیص دهند معتبر هستند یا از آنها برای مخفی کردن هویت مالکان برای اهداف نامشروع استفاده می شود.

بر این اساس ، KYB باید بر مالکیت سودمند نهایی یا UBO تمرکز کند تا مشخص کند چه کسی از فعالیت های مالی خود در مشاغل مشکوک سود می برد. به عنوان مثال جنایتکاران یا سایر افراد در معرض خطر ممکن است برای مقابله ناشناس با مشاغل مشروع در سایر نقاط جهان و جلوگیری از رسیدگی به اقدامات استاندارد AML / CFT ، مشاغل خارج از مقررات را راه اندازی کنند. به همین ترتیب ، بنگاه ها باید بدانند كه یك تجارت یا كارمندان آن تحت تحریم های بین المللی قرار گرفته اند ، در معرض فساد سیاسی قرار گرفته اند یا موضوع گزارش های خبری بوده اند. این مسئله می تواند نشان دهنده این باشد که آنها در فعالیت های جنایی دخیل هستند.

قوانین KYC برای دهه ها یک الزام استاندارد AML در سراسر جهان بوده است و به منظور کمک به کشف و جلوگیری از فعالیت های تامین مالی تروریسم ، در سال ۲۰۰۱ با قانون پاتریوت در ایالات متحده وضع شد. مقررات KYB شرکتها را ملزم می کند تا با دقت کافی ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل طیف وسیعی از داده ها و اطلاعات مربوط به مشاغل مربوط را انجام دهند.

نحوه مطابقت با قوانین KYB

اهتمام کافی: بنگاه ها برای تأسیس و تأیید UBO باید دقت کافی را در مشاغلی که با آنها رابطه دارند انجام دهند. در صورت افزایش خطر AML ، بنگاه ها باید مراقبت های لازم را انجام دهند و مشاغل را با افزایش درجه بررسی AML تحت کنترل قرار دهند.

نظارت بر معاملات: برخی از رفتارهای معاملاتی ممکن است نشانگر مشارکت یک تجارت در پولشویی یا فعالیت تأمین مالی تروریسم باشد. فرکانسها یا حجم معاملات غیر معمول ، معاملات زیر آستانه گزارش یا معاملات با کشورهای پر خطر اغلب نشان دهنده پرچم های قرمز پولشویی است.

غربالگری PEP :  مشاغلی که در معرض فساد سیاسی هستند ممکن است سطح بالایی از خطر پولشویی را داشته باشند. بر این اساس ، بنگاه ها باید کسب و کارها را برای تعیین وضعیت افراد در معرض دید سیاسی یا PEP غربال کنند.

نظارت بر رسانه های جانبی: شرکت ها باید مشاغل را از نظر مشارکت در اخبار منفی رسانه ای که ممکن است دخالت آنها در فعالیت های جنایی را نشان دهند ، کنترل کنند. روند نظارت باید ادامه داشته باشد و شامل رسانه های چاپی و سنتی و منابع آنلاین باشد.

سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی به منظور احراز هویت کاربران و یا کارکنان سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارها خدمات eKYC را ارائه می دهد. کار یوآیدی تایید هویت کسب و کارها (KYB) نیست اما در برخی از موارد به این فرایند کمک می نماید. یوآیدی با احراز هویت کاربران سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا با دقت بسیار بالا به صورت بلادرنگ عمل می نماید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه