چرا ما از رمزنگاری داده در احراز هویت استفاده می کنیم؟

استفاده از رمزنگاری داده در احراز هویت
رمزگذاری داده‌، یکی از الزامات پایه در امنیت سایبری است. رمزگذاری ضعیف یا قصور در اجرای آن می تواند منجر به حملات سایبری از سوی سارقین هویت شود.
فهرست مطالب

رمزگذاری پیام‌ها و شکستن کدها، فعالیت‌هایی هستند که بیشتر مواقع در داستان‌های کارآگاهی پر کنش، درباره آنها شنیده‌ایم. حواسمان نیست که بخش‌های زیادی از فعالیت اینترنتی ما، رمزگذاری شده است. نه تنها نیروی نظامی و دولت از رمزگذاری داده استفاده می‌کنند، بلکه شرکت‌های صنایع مالی و تجارت الکترونیکی نیز از همین روند استفاده می‌کنند. داده‌های ما در موبایل‌ها و عابر بانک‌ها نیز هر روز رمزگذاری می‌شود. بیشتر کارهای رمزگذاری بر انتقال ایمن داده و اطلاعات در اینترنت، متکی است. رمزگذاری داده چیست و چرا تا این حد در امنیت سایبری اهمیت دارد؟

رمزگذاری داده چیست؟

رمزگذاری داده، فرایند رمز دار کردن یک پیام و تبدیل آن به نسخه دیگری به نام رمزنگاری است. رمزگذاری داده با یک الگوریتم انجام می‌شود و داده‌ای که رمزگذاری شده است، نمی‌تواند بدون کلید خوانده شود. شکستن کد کار ساده‌ای نیست، زیرا معمولا توالی کدها به صورت تصادفی توسط الگوریتم ایجاد می‌شود. ما می‌توانیم انواع زیادی از کدها را متمایز کنیم که به دلیل ریسک کشف رمز، دائما در حال بهبود یافتن هستند. بعضی از الگوریتم‌ها به شما امکان می‌دهد هر چند ساعت یکبار یا با هر اطلاعات جدیدی که ارسال شد، رمزگذاری را تغییر دهید. به این ترتیب کار هکرها برای شکستن رمز، سخت‌تر می‌شود. رمزگذاری از سیستم ها و داده‌های حساس حفاظت می‌کند، و الگوریتم‌ها دائما بهبود می‌یابند تا سطح مناسبی از امنیت، تضمین شود.

رمزگذاری مانند یک فرایند جدی و پیچیده به نظر می‌رسد. درواقع از بسیاری جهات همین طور است، اما وقتی بیشتر درباره آن یاد می‌گیریم، می‌توانیم اهمیت آن را درک کنیم. اگر می‌خواهید دانش رمزگذاری خود را افزایش دهید یا مطالب بیشتری درباره آن یاد بگیرید، می‌توانید این مطلب را بخوانید.

رمزنگاری داده

تاریخچه رمزها

اولین رمزها در مصر باستان ساخته شد. این رمزها بر اساس نمادهای ساده‌ای بودند که به جای حروف به کار می‌رفتند، و امکان خواندن پیام‌ها از طریق کلید وجود داشت. بعدا کدگذاری پیام تبدیل به مبنای انتقال اطلاعات در رم و یونان باستان شد. مشهورترین کد به نام «رمز سزار» برای طبقه‌بندی اطلاعات مهم نظامی به کار رفت. توسعه رمزگذاری به این معنی بود که کدهای ساخته شده، بر اساس چندین حرف الفبا یا استفاده از آثار مختلف فرهنگی پدید آمد (مانند متون آهنگ‌ها یا آثار ادبی). دانشمندان امروزی چطور شیوه‌ای برای یافتن کلید این رمزها می‌یابند؟ چندین گزینه برای شکستن کدها وجود دارد. یکی از آنها، تحلیل فراوانی است که میزان فراوانی حروف در پیام را چک می‌کند. با گذشت زمان، این روش دیگر موثر نبود و در نهایت، به لطف توسعه کامپیوترها، شرایط بسیار بهتری پدید آمد. با تدریس الگوریتم‌های این روش، کدگشایی ترکیبات پیچیده‌ صرف چند دقیقه، امکان‌پذیر شد. ساخت تعداد زیادی از روش‌های رمزگذاری که امکان پذیر است اهمیت زیادی یافته تا حدس زدن رمزها برای انسان‌ها و ماشین‌ها، دشوار شود.

روش‌های رمزگذاری داده ها

دو روش اصلی برای رمزگذاری داده‌های شما وجود دارد. روش اول با کلیدهای متقارن و روش دوم، با کلیدهای نامتقارن انجام می‌شود. روش اول بیشتر در سیستم‌های بسته و توسط کاربران شخصی استفاده می‌شود. گیرنده به کلیدی که فرستنده ساخته است نیاز دارد تا بتواند پیام را بخواند. استفاده از رمزگذاری داده به این روش، با وجود ریسک مشخصی که دارد، توصیه می‌شود و می‌تواند ریسک حملات را کاهش دهد. روش دوم پیچیده‌تر است و بر کلیدهای خصوصی و عمومی تکیه دارد. این کلیدها متفاوتند اما با یکدیگر جفت می‌شوند. کلید خصوصی متعلق به مالک است و کلید عمومی برای کاربران مجاز در دسترس است یا با گروه بیشتری از مردم به اشتراک گذاشته می‌شود. می‌توان هر دو روش رمزگذاری را ترکیب کرد تا به امنیت بیشتری دست یافت و تبعیت از مقررات به شما امکان می‌دهد گواهینامه‌هایی به دست آورید که سطح بالایی از امنیت را تامین می‌کند. مثال‌های آن شامل گواهینامه SSL یا TLS است که پروتکل‌های استاندارد رمزگذاری داده در اینترنت هستند.

چرا آدرس دامین به اندازه چک کردن رمزگذاری در وبسایت مهم است؟

در هنگام صحبت از رمزگذاری داده، نمی‌توان مهمترین مبحث در این زمینه – رمزگذاری وبسایت – را نادیده گرفت. در حال حاضر تقریبا ۹۶ درصد شبکه، رمزگذاری شده است. متاسفانه مجرمان سایبری می‌توانند خودشان را با استانداردهای امنیتی تطبیق دهند و از رمزگذاری در سایت‌های جعلی خودشان استفاده کنند. هنگامی که کاربران بی‌توجه، به چنین صفحه‌ای وارد می‌شوند، یک انسداد را جستجو می‌کنند – برای گواهی کردن اتصال رمزگذاری شده و ایمن – اما به آدرس دامین توجه نمی‌کنند. هکرها از فریب بصری برای فریب دادن مغز ما استفاده می‌کنند تا به ما اثبات کنند در سایت صحیح و امنی هستیم (تغییر حروف i و l یا سایر تفاوت‌های کوچک). به همین دلیل، لازم است ابتدا به دامین صفحه، و پس از آن به رمزگذاری صفحه توجه کنیم. می‌توانید در اینجا امنیت دامین را مطالعه کنید. هرچند رمزگذاری وبسایت، یکی از بنیان‌های امنیت سایبری است، نمی‌توانیم در رابطه با شبکه، بی احتیاط باشیم. حملات مجرمان سایبری اغلب به شکل کلاهبرداری از فرصت‌هاست، و به سختی می‌توان از شر افرادی که پشت این حملات هستند، خلاص شد. همه انواع تامین امنیت سبب می‌شود جهت یابی در اینترنت برایمان آسان‌تر شود، و توجه نشان دادن و احتیاط کردن به ما کمک می‌کند از پیچیدگی‌ها و مشکلات مربوط به این موضوع، اجتناب کنیم.

اهمیت دامین

هکرها چطور سعی می‌کنند رمزگذاری داده را بشکنند؟

هکرها با چندین روش می‌توانند رمز را بشکنند و به داده‌های حساس دست یابند. آنها می‌توانند از کمترین نقایص، بهره ببرند – یک حمله وحشیانه. آنها هر ترکیب احتمالی را به کار می‌گیرند تا کلیدی برای رمزگشایی پیام بیابند. سیستم‌های مدرن به شکل مجازی نسبت به چنین حملاتی ایمن هستند، ما در سیستم‌های بسته باید مراقب آنها باشید. مهاجم می‌تواند از روش‌های «فقط رمزی» استفاده کند که در آن، بخش مشخصی از پیام رمزگذاری شده را می‌داند و سعی می‌‌کند کلید را بشکند. حملات «متن آشکار- معلوم» در مقابل رمزهای ساده، بسیار مشهور و موثر هستند. مهاجمان بخشی از متن و بخشی از کد را می‌دانند و سعی می-کنند مهندسی معکوس را برای حدس زدن روش کار الگوریتم، به کار گیرند. بعلاوه، هکرها از روش‌های تحلیل رمز خطی (احتمال یافتن کلید با فرستادن تعداد زیادی پیام)، حمله از کانال‌های جانبی (به جز تحلیل ریاضی، مشاهده مصرف انرژی یا زمان پردازش داده)، یا حمله باز نمایی (اطلاعات محل برخورد و برگرداندن آن به گیرنده به منظور کسب دسترسی غیرمجاز) استفاده می‌کنند.

چرا رمزگذاری داده برای حفظ امنیت آنلاین ما مهم است؟

با توجه به گستره زیاد حملات هکری و سرقت کلید، سوالات بسیاری درباره اثربخشی و اهمیت رمزگذاری داده‌ها مطرح می‌شود. چرا رمزگذاری داده تا این حد مهم است؟ مهمتر از آن، باید از یکپارچگی داده‌ها حفاظت شود. هکرها نه تنها داده‌ها را می‌دزدند بلکه آن را تغییر نیز می‌دهند تا به وسیله آن مرتکب جرم شوند. به لطف رمزگذاری، چنین تغییراتی آشکار می‌شوند. رمزگذاری به بسیاری از شرکت‌ها کمک می‌کند از مقررات مختلف مربوط به استفاده و ذخیره داده کاربر، تبعیت کنند. رمزگذاری به حفاظت از داده‌هایی که از یک وسیله به وسیله دیگر منتقل می‌شود و داده‌هایی که منتقل نمی‌شود، کمک می‌کند. امنیت به ویژه برای این نوع داده‌ها مهم است، زیرا به دلیل ارزش بالایی که دارند، در معرض حمله مجرمان سایبری هستند.

رمزگذاری داده ها

رمزگذاری داده در تایید هویت

رمزگذاری داده‌ها، یکی از الزامات پایه در امنیت سایبری است. رمزگذاری ضعیف یا قصور در اجرای آن می تواند منجر به حملات سایبری از سوی سارقین هویت شود. در نرم‌افزار ما، تاییدها بر اساس رمزگذاری است، که امنیت کامل داده‌های کاربر را تضمین می‌کند. این فرایند، همه استانداردها و الزامات ایمنی در شدیدترین مقررات را رعایت می‌کند. تایید و احراز هویت و تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی عامل دیگری است که به افزایش امنیت شرکت‌ها و مشتریان آنها کمک می‌کند.

رمزگذاری بخشی از سیستم بزرگتر امنیت سایبری و یکی از عناصر بسیار مهم آن است. می‌توان گفت اینترنت بدون رمزگذاری، شبیه به محلی است که هیچ قانونی نداشته باشد و در هر مرحله آن، خطراتی در کمین خواهد بود. اگر نگران امنیت شرکت خود هستید، از متخصصان این حوزه درخواست کمک کرده و به آنها اعتماد کنید.

ما در یوآیدی به شما کمک می‌کنیم مشکلات خود در رابطه با اجرای سیاست eKYC و  تایید هویت را حل کنید. با یوآیدی می توانید فرایند احراز هویت سامانه روابط کار، احراز هویت سجام، احراز هویت سامانه ثنا و احراز هویت صرافی های رمز ارز را به صورت غیرحضوری انجام دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه