فرآیند پیاده سازی خدمت eKYC یوآیدی

یوآیدی
فهرست مطالب

در این پست مراحل پیاده سازی سرویس eKYC یوآیدی را توضیح خواهیم داد. احراز هویت دیجیتال دارای جنبه های مختلف فنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و درک و ارائه آن به طور کلی پیچیده است. این موضوع نحوه ارائه مکانیسم هایی را مطرح می کند که افراد به عنوان پیش شرط تعامل در دنیای دیجیتال از طریق آنها به یکدیگر اعتماد می کنند. احراز هویت دیجیتال برای جامعه یک ضرورت است تا به عنوان بستری برای توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی عمل کند. شرکت یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، همواره در تلاش برای تامین این نیاز جامعه بوده و با ارائه راهکارهای خود در پیشرفت روزافزون فضای هویت دیجیتال کشور نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا نموده است. 

مراحل پیاده سازی فرایند احراز هویت دیجیتال (eKYC) توسط یوآیدی

با انعقاد قرارداد همکاری بین یوآیدی و کسب و کار یا سازمان مورد نظر، فرایند پیاده سازی سرویس درخواست شده توسط یوآیدی آغاز می گردد. فرایند پیاده سازی سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی، شامل مراحلی به منظور آشنایی بیشتر شرکت طرف قرارداد با سرویس مورد نظر و همچنین تست و راه اندازی سرویس می باشد. پیاده سازی سرویس احراز هویت یوآیدی شامل مراحل زیر می باشد:

  1. جلسه اولیه برای معرفی خدمات یوآیدی

در اولین مرحله فرایند پیاده سازی eKYC، خدمات، محصولات و راهکارهایی که توسط یوآیدی برای احراز هویت کاربر ارائه می شود، به صاحبان کسب و کار و مسئولین مربوطه شرکت طرف همکاری معرفی می گردند. 

  1. ارسال مستندات شرح خدمات و تعرفه های سرویس یوآیدی 

در این مرحله معمولا پروپوزال همکاری شامل شرح خدمات و تعرفه های استفاده از سرویس یوآیدی ارسال می گردد

  1. انعقاد قرارداد همکاری 

در صورت توافق طرفین، قرارداد تجاری بین دو شرکت امضا می شود.

  1. ارسال اسناد فنی، برای پیاده سازی سرویس یوآیدی در سایت یا اپلیکیشن مشتری

برای پیاده سازی سرویس یوآیدی بر روی پلتفرم مشتری، نیاز است که کد های مربوط به سرویس یوآیدی بر روی پلتفرم مشتری جایگذاری شود و متعاقبا url، تولید و به یوآیدی ارسال گردد

  1. دریافت URL از سمت مشتری بعد از پیاده سازی سرویس یوآیدی

در قالب یک فرم، url تولید شده در مرحله قبل به همراه مشخصات شرکت مشتری، به یوآیدی ارسال می شود

  1. ارسال توکن فعال سازی برای اتصال مشتری به سرویس یوآیدی

بر اساس url ارسال شده، توکن شامل ID و Secret key تولید و به مشتری ارسال می شود و مشتری با استفاده از این توکن می تواند به سرویس یوآیدی متصل شود.

  1. انجام تست های عملکردی و امنیتی از سمت مشتری

بعد از اتصال مشتری به سرویس یوآیدی، در صورت درخواست مشتری، تست های عملکردی انجام می شود تا عملکرد سرویس آزمایش شود.

  1. انتقال به محیط عملیاتی، مرحله نهایی پیاده سازی eKYC یوآیدی

بعد از انجام موفقیت آمیز مرحله تست، سرویس یوآیدی برای استفاده کاربران مشتری، در محیط عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است فردا برای همکاری با یوآیدی، دیر باشد

شرکتهای سراسر جهان به طور فزاینده ای برای دیجیتالی شدن مشاغل خود از جمله مراحل پرداخت و تایید کاربر خود، هزینه می کنند. تایید هویت دیجیتال یک بخش در حال ظهور از بازار است که بر راه حل های متمایز، هماهنگ و گاهی اوقات همپوشانی متمرکز شده است. بازار تایید هویت شاهد تغییر پارادایم مصرف کننده از سیستم های تایید هویت دستی به سیستم های مبتنی بر اعتبار الکترونیکی است.

رشد سریع و مداوم دیجیتالی شدن فرایندهای مختلف، فناوری های جدید و رفتارهای جدید کاربران، شیوه های تعامل موسسات مالی با مشتریان و کارکنان خود را متحول کرده است. این فرایند به طور چشمگیری دامنه و رویه های تعهدات مدیریت هویت آنها را تغییر می دهد. در نتیجه، بانک ها شروع به ارزیابی مجدد نقش خود در زنجیره تامین هویت می کنند. زیرا تایید و احراز هویت دقیق مشتریان آنها به صورت آنلاین برای عملکرد جامعه و کاربرد موفقیت آمیز چندین صنعت غیر مرتبط، اعم از اقتصاد مشارکتی و بانکداری باز مفید خواهد بود.

یوآیدی، راهکار حذف روال سنتی

راهکار احراز هویت یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور این فرایند را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی به انجام می رساند. یوآیدی در راهکار خود از الگوریتم هایی نظیر یادگیری عمیق، تشخیص چهره، تشخیص زنده بودن چهره کاربر (Liveness Detection) و تطابق چهره بهره می برد.  یوآیدی فرایند احراز هویت سامانه ثنا، احراز هویت سجام و فرایند احراز هویت صرافی رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه