۱۲ روش جعل هویت و کلاهبرداری که باید از انها اجتناب کنید (بخش دوم)

6 روش جعل هویت و جلوگیری
فهرست مطالب

در قسمت اول مقاله “۱۲ روش جعل هویت و کلاهبرداری که باید از انها اجتناب کنید” به ۶ روش جعل هویت پرداختیم و دریافتیم که  احراز هویت برای جلوگیری از کلاهبرداری و جعل هویت این روزها رواج بسیاری دارد. برای کمک به شناسایی این اقدامات مجرمانه، در ادامه این مطلب، می‌خواهیم به ۶ مورد دیگر از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری و جعل هویت بپردازیم تا با شناخت آن‌ها بتوانید از بروز کلاهبرداری جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

۷.   جعل سند خانه

جعل سند خانه شکل نسبتاً جدیدی از سرقت هویت است. زمانی اتفاق می‌افتد که سند مالکیت قانونی یک ملک به صورت جعلی و بدون اطلاع یا رضایت مالک به شخص دیگری منتقل شود.

یک کلاهبردار با استفاده از اطلاعات به سرقت رفته برای جعل اسناد، می‌تواند ادعای مالکیت کند تا خود را به عنوان یک مالک قانونی معرفی کند و وام مسکن یا نوع دیگری از وام را برای خانه دریافت کند.

کلاهبرداران معمولاً هنگام سرقت مالکیت خانه، خانه‌های آسیب‌پذیر را مورد هدف قرار می‌دهند، مثلاً زمانی که مالک آن مسن است و یا اخیراً فوت کرده است. خانه‌های اجاره‌ای برای مسافرها نیز اهداف رایجی هستند، زیرا ممکن است تا زمانی که اتفاق به طور کامل نیفتاده و خیلی دیر نشده، متوجه فعالیت مشکوک و کلاهبرداری نشوید.

برای جلوگیری از جعل سند خانه، کلاهبردار:

  • از تکنیک‌های فیشینگ استفاده می‌کند؛
  • بدافزار را روی کامپیوتر قربانی نصب می‌کند؛
  • داده‌هایی که از طریق شبکه‌های Wi-Fi آسیب‌پذیر منتقل می‌شوند را به سرقت می‌برد؛
  • اسناد و مدارک جعلی بر اساس داده‌های سرقت شده را ایجاد می‌کند.

شرکت ها باید مشتریان خود را از نحوه عملکرد کلاهبرداری‌ها و نحوه محافظت از داده‌های شخصی و خانه خود آگاه کنند.

۸.   کلاهبرداری از طریق بازاریابی تلفنی

کلاهبرداری از طریق بازاریابی تلفنی با استفاده از تماس تلفنی انجام می‌شود. کلاهبردار با قربانی تماس می‌گیرد و سپس با فریب، پول یا دارایی قربانی را به دست می‌آورد. کلاهبردار معمولاً این کار را با یکی از موارد زیر به دست می آورد:

  • قول دادن به ارائه کالاها یا خدماتی که برای آنها هزینه دریافت می‌کنند اما هرگز ارائه نمی‌دهند؛
  • اغراق زیاد در مورد کالاها یا خدمات ارائه شده.

رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری از طریق بازاریابی تلفنی عبارتند از:

  • پیشنهادات جایزه و قرعه‌کشی
  • فروش مجله و کتاب
  • فروش کارت اعتباری
  • برنامه‌هایی برای کسب درآمد از خانه
  • پیشنهاد وام
  • پیشنهاد سفر
  • فروش ویتامین و محصولات بهداشتی
  • کمک‌های خیریه
  • پرداخت بدهی

کسب و کار شما باید برای محافظت از مشتریان خود، به آنها توصیه کند که در صورت تماس با آنها در مورد خدماتی که در مورد آن پرس‌وجو نکرده‌اند و مشکوک به نظر می‌رسند، تلفن را قطع کنند.

۹.   جعل مالیاتی

تقلب مالیاتی یا جعل مالیات عبارت است از هرگونه حذف عمدی، کتمان یا تفسیر نادرست اطلاعات برای کسب مزایای مالیاتی. کلاهبرداری مالیاتی خود یک اصطلاح فراگیر است که شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های غیرقانونی می‌شود از جمله:

  • ارائه عمدی اظهارنامه مالیاتی جعلی
  • ادعای نادرست بازپرداخت یا تخفیف
  • مخفی کردن درآمد، سود یا ثروت در خارج از کشور
  • قاچاق کالاهای مشمول مالیات

برخی از اشکال تقلب مالیاتی توسط افرادی انجام می‌شود که غیر صادقانه عمل می‌کنند. با این حال، کلاهبرداری مالیاتی توسط سازمان‌های جنایی هم انجام می شود که سیستم مالیاتی را برای منافع مالی هدف قرار می‌دهند.

۱۰.   هک حساب ایمیل

با هک کردن حساب ایمیل، کلاهبردار به آدرس ایمیل قربانی دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کند. هنگامی که هکر به حساب ایمیل دسترسی پیدا می‌کند، به حجم عظیمی از اطلاعات شخصی از جمله لیست مخاطبین و محتویات ایمیل ها نیز دسترسی خواهد داشت.

در زمان هک کردن حساب‌های ایمیل، هکرها از موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • حملات فیشینگ؛
  • اطلاعات یافت شده در نقض داده‌ها؛
  • اطلاعاتی که از یک شبکه Wi-Fi ناامن به سرقت رفته؛

در صورتی که موارد زیر اتفاق بیفتد، می‌توان گفت که ایمیل هک شده است:

  • رمز عبور دیگر کار نمی‌کند؛
  • ایمیل‌هایی در حساب آن‌ها وجود دارد که خود فرد آن‌ها را نمی شناسد یا ارسال نکرده است؛
  • دوستان فرد می‌گویند که ایمیل‌های عجیب و غریب یا هرزنامه دریافت می‌کنند؛
  • آدرس های IP مختلف در گزارش ایمیل آنها نمایش داده می‌شود.

اگر ایمیل مشتری هک شده است، باید به او اطلاع دهید که بلافاصله رمز عبور خود را بازنشانی کند. پس از این، آنها باید رمز عبور سایر حساب‌های آنلاین خود را هم تغییر دهند.

۱۱.   کلاهبرداری‌های پزشکی و درمانی

کلاهبرداری پزشکی، که به عنوان کلاهبرداری تقلب در سلامت شناخته می‌شود، به هر محصولی اطلاق می‌شود که ادعا می‌کند از بیماری‌ها یا سایر شرایط بهداشتی پیشگیری یا آن‌ها را درمان می‌کند اما بی‌خطر بودن و مؤثر بودن آن برای این استفاده ثابت نشده است.

کلاهبرداری‌های بهداشتی باعث هدر رفتن پول می‌شود و می‌تواند منجر به تاخیر در تشخیص و درمان مناسب شود. این کلاهبرداری همچنین می‌توانند صدمات جدی یا حتی کشنده ایجاد کنند.

زمانی که کلاهبرداران می‌خواهند قربانیان را هدف قرار دهند، معمولاً ایمیل‌هایی برای تبلیغ اثرات «قرص‌های معجزه‌آسا» یا «درمان‌های پزشکی» ارسال می‌کنند. در موارد دیگر، کلاهبرداران وانمود می‌کنند که یک داروخانه آنلاین هستند که داروها را بسیار ارزان یا بدون نسخه ارائه می‌دهند.

۱۲.   اسکیمینگ کارت بانکی

زمانی که مشتری در دستگاه پرداخت وجه خودکار (ATM) یا دستگاه کارت‌خوان (دستگاه پوز) است، اسکیمینگ کارت بانکی زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبردار، اطلاعات و پین‌های کارت اعتباری و نقدی را می‌دزدد. عمل اسکیمینگ کارت به مجرم اجازه می‌دهد تا از حساب‌ها پول بدزدد، خرید کند و اطلاعات کارت را به اشخاص ثالث بفروشد.

برای انجام فرآیند اسکیمینگ کارت، کلاهبردار کارتخوان را روی دستگاه خودپرداز یا دستگاه POS نصب می‌کند. این کارتخوان برای جمع‌آوری و ارسال اطلاعات کارت پرداخت برای بازیابی توسط سارق استفاده می‌شود. کد سه رقمی کارت و پین‌کد ممکن است با پوشش صفحه کلید یا دوربین مخفی بازیابی شوند.

برای محافظت از خود در برابر دستکاری کارت‌های بانکی، مشتریان شما باید هوشیار باشند و علائم فعالیت مشکوک یا هر چیزی که غیرعادی به نظر می‌رسد را بررسی کنند. اگر دستگاه خودپرداز یا دستگاه پوز مشکوک به نظر می‌رسد، باید از انجام تراکنش خودداری کنند و هر مورد مشکوکی را به مالک گزارش دهند.

با یوآیدی از قربانی شدن مشتریان خود در کلاهبرداری‌های احراز هویت جلوگیری کنید

متأسفانه، تعداد کلاهبرداری‌های تأیید هویت و کلاهبرداری های در حال افزایش است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بین ماه ژوئن ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱، جعل هویت ۱۹ درصد افزایش داشته است.

در نتیجه، واضح است که جعل هویت یک دلیل جدی برای نگرانی باشد. خوشبختانه، در یوآیدی، ما راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌تواند به شما، به عنوان یک کسب‌وکار قابل اعتماد، در محافظت از مشتریان و حساب‌هایشان کمک کند. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود و شناخت مشتری خود با یوآیدی تماس بگیرید. برای اطلاع بیشتر راه حل های تأیید هویت ما و اینکه دقیقاً چگونه می‌توانند به کسب و کار شما کمک کنند، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه