احراز هویت آدرس پستی چه کاربردی دارد؟

احراز هویت آدرس پستی
با احراز هویت آدرس پستی در هر جایی که داده‌های مشتریان را جمع‌آوری می‌کنید، اطمینان به دست می‌آورید که داده‌های جمع‌آوری شده دقیق، قابل اعتماد و قابل استفاده هستند. تایید آدرس پستی سبب می‌شود تا مشتریان به نام و برند تجاری شما اعتماد بیشتری کنند و شما نیز تصمیمات بهتری مبتنی بر این داده‌های دقیق اتخاذ می کنید؛ به این ترتیب در کاهش هزینه‌های غیر ضروری در کسب و کار شما نیز کمک می‌کند.
فهرست مطالب

بسیاری از افراد صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هستند که برای ارائه محصولات یا خدمات خود به مشتری نیاز به اطلاعات شناسایی اولیه‌ی مشتری از جمله آدرس پستی وی دارند تا بتوانند محصول یا سرویس خریداری شده را در زمان مقرر به مشتری ارائه دهند. صرف نظر از این که در چه نوع شغلی فعالیت دارید، اگر شرکت و کسب و کار شما برای ارائه خدمات و محصولات نیاز به آدرس مشتریان خود داشته باشد، قطعاً نیاز به احراز هویت آدرس پستی دارید. آدرس پستی اطلاعات مهم و ضروری است که تقریباً در همه جا از جمله خرید آنلاین، حمل و نقل، ایجاد حساب بانکی و مالی، ارسال ابلاغیه‌های کاغذی و موارد دیگر درخواست می‌شود. اما چگونه می توانید بفهمید که آدرس ارائه شده توسط مشتری اشتباه تایپی دارد یا بدتر از آن آدرس جعلی و تقلبی است؟ راه حل این مشکل استفاده از یک سیستم احراز هویت آدرس پستی است. در این مطلب تصمیم داریم تا به کاربرد احراز هویت آدرس بپردازیم. با ما همراه باشید.

احراز هویت آدرس پستی چیست؟

پیش از آن که به کاربرد احراز هویت آدرس پستی بپردازیم، بهتر است نگاهی به تعریف این نوع احراز هویت داشته باشیم. به طور کلی، احراز هویت فرآیندی است که در آن با استفاده از روش‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و تشخیص چهره مشخص داده می‌شود که آیا اطلاعات ارسالی کاربران توسط آن‌ها صحیح ارسال شده است یا خیر. احراز هویت مانع از پولشویی، جعل هویت و کلاهبرداری می‌شود. احراز هویت سجام و احراز هویت ثنا نمونه‌هایی از احراز هویت به شیوه‌های نوین هستند که بدون نیاز به حضور فیزیکی کاربر و به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

اما احراز هویت پستی آدرس چیست؟ سرویس تأیید آدرس (AVS) یا احراز هویت آدرس یک سیستم پیشگیری از کلاهبرداری و جلوگیری از خطا در ارسال محصول و خدمات است که در صورت استفاده موثر از آن، می توان از کلاهبرداری و جعل پیشگیری کرد و هزینه‌های ناشی از خطا در ارسال را به حداقل رساند.

تایید آدرس با API

با احراز هویت آدرس در هر جایی که داده‌های مشتریان را جمع‌آوری می‌کنید، اطمینان به دست می‌آورید که داده‌های جمع‌آوری شده دقیق، قابل اعتماد و قابل استفاده هستند. تایید آدرس پستی سبب می‌شود تا مشتریان به نام و برند تجاری شما اعتماد بیشتری کنند و شما نیز تصمیمات بهتری مبتنی بر این داده‌های دقیق اتخاذ می کنید؛ به این ترتیب در کاهش هزینه‌های غیر ضروری در کسب و کار شما نیز کمک می‌کند.

کاربرد احراز هویت آدرس پستی

اکنون که با مفهوم احراز هویت آدرس پستی آشنا شدیم، به سراغ کاربرد این نوع احراز هویت می‌رویم. به طور کلی، کاربرد احراز هویت آدرس را در دو زمینه می‌توان خلاصه کرد:

  1. کاربرد احراز هویت آدرس پستی در تجارت الکترونیک
  2. کاربرد احراز هویت آدرس پستی در جلوگیری از کلاهبرداری

در ادامه به بررسی بیشتر این دو کاربرد می‌پردازیم.

کاربرد احراز هویت آدرس پستی در تجارت الکترونیک

سرویس تأیید صحت آدرس قابل اعتماد (تایید هویت آدرس) مزایای زیادی برای کسب و کارهای الکترونیکی از جمله وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده محصول یا خدمات دارد. بسیاری از کاربران که برای خرید کالا یا خدمات به وب‌سایت مراجعه می‌کنند، ممکن است هنگام تایپ کردن، بخشی از آدرس را فراموش کنند یا اشتباه تایپی داشته باشند. گاهی نیز این اشتباه می‌تواند عمدی باشد و باعث اتلاف وقت شرکت و افزایش هزینه‌های آن می‌شود.

یک اشتباه تایپی ساده کافی است تا بسته مشتری به آدرسی اشتباه ارسال شود و شرکت با ارسال بسته به آدرس نادرست هم ضرر مالی برای خود و هم مشتری به وجود آورد. این ارسال اشتباه باعث ایجاد نزاع بین مشتری و شرکت نیز می‌شود و به همین راحتی یکی از مشتریان شرکت اعتماد خود را از دست می‌دهد.

بررسی هویت آدرس پستی

کاربرد احراز هویت آدرس پستی در جلوگیری از کلاهبرداری

برخی از کسب و کارها برای ارائه خدمات خود و ابلاغ نامه، نیاز به آدرس دقیق مشتریان دارند. بانک‌ها، صرافی‌های ارز دیجیتال و موسسات مالی برای ارائه خدمات خود نیاز به آدرس دقیق و واقعی کاربران دارند تا از انواع کلاهبرداری و جعل جلوگیری کنند. سیستم های پرداخت و تراکنش‌های مالی در ۲۰ سال اخیر پیچپیده‌تر شده‌اند و در این میان، کلاهبرداران نیز به شیوه‌های مختلف سعی در جعل هویت، پولشویی و کلاهبرداری داشته‌اند. علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارها نیز برای ارائه خدمات خود قراردادی با مشتریان عقد می‌کنند که در آن قرارداد آدرس طرفین باید به صورت دقیق درج شود.

احراز هویت آدرس یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری است و به صاحبان کسب و کارها این اطمینان را می‌دهد که آدرس ادعا شده توسط مشتری، دقیق و غیرجعلی است.

احراز هویت آدرس پستی چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که در حوزه فعالیت کسب و کار خود نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید مشتری در حال حاضر در آدرسی زندگی می‌کند که ادعا کرده است، احراز هویت آدرس پیچیده به نظر می‌رسد. این تأیید برای بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت‌های مالی، صرافی‌های ارز دیجیتال، شرکت‌های ارائه کننده خدمات مانند احراز هویت Airbnb و TaskRabbit است.

یکی از راه‌های احراز هویت آدرس پستی، تایید از طریق بررسی سند و گواهی است که در آن مشتری یا کاربر مدرکی مانند قبوض آب و برق را ارائه می‌دهد که حاوی آدرس پستی است. این فرآیند در عصر حاضر تجربه کاربری ضعیفی دارد و سرعت انجام آن بسیار کند است.

به جای تأیید اسناد و گواهی‌ها که شیوه‌ای قدیمی در تایید آدرس پستی است، امروزه بسیاری از کسب و کارهای معتبر از طریق API، اطلاعات را با پایگاه‌های داده آنلاین و ثبت احوال بررسی می‌کنند تا از مطابقت نام فرد با آدرس درج شده اطمینان حاصل کنند. برخلاف تأیید آدرس از طریق ارائه اسناد، این روش نیازی به تلاش مشتری و اتلاف وقت او ندارد و برای کسب و کارها نیز روشی سریع و دقیق محسوب می‌شود.

احراز هویت آدرس پستی با یوآیدی

ما در یوآیدی به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های احراز هویت، در هزینه و زمان کسب و کارتان صرفه‌جویی کنید.

اعتبارسنجی آدرس مشتریان مهم‌ترین فرایند در جلوگیری از خطا و کلاهبرداری است. ما در یوآیدی به کمک احراز هویت API و مطابقت آدرس با اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال، در سریع‌ترین زمان ممکن، اطلاعات پستی کاربرانتان را بررسی می‌کنیم و تجربه کاربری بسیار خوبی را برایتان به ارمغان می‌آوریم.

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در ایران است که به کمک جدیدترین روش های احراز هویت و با استفاده از هوش مصنوعی کسب و کار شما را متحول می کند. یوآیدی فرایند احراز هویت سامانه اداره کار، احراز هویت سامانه سجام و احراز هویت سامانه ثنا را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی به صورت بلادرنگ انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه