API احراز هویت چگونه کار می کند؟

api احراز هویت
فهرست مطالب

با افزایش انجام معاملات آنلاین، دیجیتالی شدن فرایند احراز هویت (ma) می تواند کارایی قابل توجهی داشته باشد و مسیر‌های جدیدی برای شرکت‌های مختلف ایجاد کند تا بتوانند از طریق پلتفرم‌های آنلاین، هویت مشتری را به شکل چهره به چهره احراز کرده، راهنمایی‌های مورد نیازشان را به آنها ارائه دهند و خدمات رسانی خود را کاراتر کنند. شناسایی هویت همچنان کند، دستی و مستعد خطای انسانی است. در حالی که بسیاری از فرایندهای تجاری از طریق فناوری‌های دیجیتال در حال مدرن شدن هستند. با استفاده از API احراز هویت دیجیتال می توان به میزان زیادی از کندی فرایند احراز هویت کاربران کسب و کارها کاست.

متأسفانه احراز هویت به شکل دستی و ناکارآمد، در هر دو شرکت B2C و B2B امری رایج است. این مسئله معمولاً منجر به تجربه بد مشتریان، تقلب و عدم رعایت مقررات قانونی می شود. برای بسیاری از سازمان‌ها، توانایی احراز دقیق و به موقع هویت افراد برای عملکرد کسب و کارشان ضرورتی است که اجازه ایجاد قرارداد، رعایت مقررات و ارائه خدمات به مشتریان را میدهد.

سازمان‌ها با استفاده از فناوری دیجیتال جهت اتوماتیک کردن احراز هویت، تجربه روان و اصولی تری را برای مشتریان و کارمندان خود ارائه می دهند. این فناوری با اسکن یک تا نه فرم، هویت کارکنان را به صورت دیجیتالی احراز کرده و به این شکل امکان به کار گرفتن کارکنان جدید و دورکار فراهم می شود. همچنین میزان خطرات را به حداقل رسانده و پیروی از مقرراتی مانند شناخت هویت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) را تسهیل می کند.

احراز هویت آنلاین چیست؟

ارائه اسناد هویتی صادر شده توسط دولت به صورت آنلاین جهت احراز هویت، احراز هویت آنلاین نامیده می شود. برای شرکت‌هایی که قصد استخدام کارمند جدید دارند و همچنین برای شرکت‌های خدمات رسانی، موقعیت‌هایی وجود دارد که احراز هویت دقیقی مورد نیاز است:

  • ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، مشتری جدیدی را در یک قرارداد خدماتی مانند قرارداد تلفن همراه ثبت می کند
  • بانک یا موسسه، برای مشتری فعلی خود حسابی جدید افتتاح کرده و یا اطلاعات حساب او را تغییر میدهد و یا اینکه درخواست وام مسکن او را به جریان می اندازد
  • بنگاه املاک و مستغلات، قرارداد اجاره را نهایی می کند
  • بیمه گر بیمه نامه جدیدی صادر میکند
  • شرکت، کارمند دورکار جدیدی استخدام میکند

احراز هویت آنلاین می تواند از راه دور انجام شود. در حالی که مراحل احراز هویت به شکل سنتی به حضور فیزیکی افراد نیازمند است. احراز هویت از راه دور باعث صرفه‌جویی در وقت شده و در عین حال فرآیندها به شکل کارآمدتری انجام می شوند؛ زیرا مشتری هر جایی که باشد، می توان به درخواست‌هایش رسیدگی کرد.

یوآیدی، به منظور استفاده هرچه راحت و سفارشی سازی اپلیکیشن کسب و کارهای طرف قرارداد، از رابط برنامه نویسی نرم افزار (API) سرویس خود رونمایی کرده است.

نحوه کار API احراز هویت

نحوه کار API احراز هویت یوآیدی به این صورت است که یک Endpoint یا URL به کسب و کار طرف قرارداد اختصاص می یابد. یک درخواست بررسی به سرویس یوآیدی از طرف شرکت یا کسب و کار طرف قرارداد برای یوآیدی فرستاده می شود. به این معنا که ویدیویی برای بررسی آپلود می کند. البته بنا به درخواست شرکت طرف قرارداد، این درخواست، عکس نیز می تواند باشد. پس از آن، یوآیدی، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، مطابقت تصویر با عکس موجود در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال را بررسی می کند.

پس از این مرحله، با استفاده از الگوریتم تشخیص زنده بودن (Liveness Detection)، زنده بودن تصویر مورد نظر بررسی می شود. یعنی شخصی که در حال فرستادن تصویر از چهره خود می باشد، خود شخصی است که تصویر متعلق به او است.

علاوه بر این، یک داشبورد گزارش دهی برای شرکت و کسب و کار طرف قرارداد تعبیه شده است که امکاناتی را برای شرکت به منظور بررسی کاربران خود در اختیار آن کسب و کار قرار می دهد. برای مثال، تعداد کاربرانی که درخواست احراز هویت داده اند. یا هر کاربر چند درخواست ارائه داده است. این داشبورد فیلتر زمانی دارد. یعنی محدوده تاریخی خاصی را می توان فیلتر کرد. همچنین در این داشبورد می توان کاربران فعال و غیرفعال را مشاهده کرد و قابلیت جستجو با User Id وجود دارد.

فیلم دموی داشبورد گزارش دهی API

 

کسب و کارها و شرکتها به منظور خرید API احراز هویت یوآیدی، می توانند فرم درخواست جلسه موجود در سایت یوآیدی و قسمت API را ارسال کنند تا با ایشان تماس گرفته شود.

برای مشاهده فرم درخواست جلسه، روی لینک زیر کلیک نمایید:

سرویس احراز هویت یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال کشور، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، و با سابقه درخشان در امر احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا، پیشرو در احراز هویت با بیومتریک چهره با استفاده از هوش مصنوعی می باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۲ میانگین: ۳]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه