راهنمای درخواست غیرحضوری بیمه بیکاری

درخواست بیمه بیکاری
فهرست مطالب

قبلا درخواست ثبت نام برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به صورت حضوری و با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و سازمانهای زیرمجموعه آن انجام می گرفت. اما اکنون کارگران و کارفرمایان می توانند با احراز هویت سامانه روابط کار به صورت آنلاین از خدماتی مانند ثبت نام برای درخواست بیمه بیکاری، ثبت شکایت و ثبت قرارداد کاری استفاده نمایند. در فرایند احراز هویت سامانه کارگر و کارفرما با یوآیدی، کاربران با استفاده از یک گوشی هوشمند و به صورت غیرحضوری می توانند در چند دقیقه احراز هویت نمایند. در ادامه مراحل یکی از خدمات سامانه روابط کار یعنی درخواست غیرحضوری بیمه بیکاری را مرور خواهیم نمود.

مراحل ثبت درخواست بیمه بیکاری در سامانه روابط کار

مرحله اول: در این مرحله، لازم است تا در سامانه کارگر و کارفرما ثبت نام و احراز هویت نمایید.

به منظور ثبت درخواست بیمه بیکاری، پس از فرایند احراز هویت سامانه روابط کار به صورت غیرحضوری، به صفحه سامانه روابط کار مراجعه کرده و مانند تصویر زیر، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. 

مرحله اول بیمه بیکاری

 

مرحله دوم: مطابق تصویر زیر، از منوی “پنجره واحد خدمات” گزینه درخواست بیمه بیکاری را انتخاب نمایید.

مرحله دوم بیمه بیکاری

 

مرحله سوم: در فرم بارگذاری شده، اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و اطلاعات محل سکونت و تماس و همچنین وضعیت اشتغال و میزان تحصیلات خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات هویتی دقیقا مطابق با آنچه که در مدارک شناسایی ثبت شده وارد شوند و در وارد نمودن اطلاعات اجباری دقت لازم را داشته باشید. پس از تکمیل فرم و تایید و ثبت درخواست، گزینه ارسال را انتخاب نمایید.

مرحله سوم بیمه بیکاری

 

مرحله چهارم: در صفحه اطلاعات تکمیلی، مانند آنچه در تصویر مشاهده می نمایید، علت بیکاری را از بین گزینه های مشخص شده تعیین کنید. علت بیکاری یکی از این موارد خواهد بود:

  • تغییر ساختار اقتصادی
  • اتمام قرارداد
  • اخراج
  • حوادث غیرمترقبه

اخراج در اثنای قرارداد: این گروه از کارگران باید در مراجع حل اختلاف طرح دعوی نموده و سپس نسبت به درخواست بیمه بیکاری اقدام نمایند.

مرحله چهارم بیمه بیکاری

 

مرحله پنجم: در این مرحله مدارک مورد نیاز جهت تایید اطلاعات وارد شده را بارگذاری نمایید.

مرحله پنجم بیمه بیکاری

 

مرحله ششم: پس از بارگذاری مدارک، اطلاعات کارگاه را به صورت دقیق وارد نمایید. زیرا درخواست بیمه بیکاری، با استفاده از این اطلاعات به اداره کار ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که استان و شهرستان انتخاب شده، باید محل اشتغال باشد.

مرحله ششم-1 بیمه بیکاری

 

در ادامه، اطلاعات مربوط به بیمه و میزان و نوع مهارت خود را وارد کنید و پس از آن شماره حساب بیمه بیکاری خود را وارد کنید. دقت کنید که شماره حساب باید متعلق به خود کاربر باشد. در ارسال اطلاعات حساب بانکی دقت نمایید زیرا در صورتی که اطلاعات حساب بیمه بیکاری نادرست وارد شود، ممکن است مبلغ مقرری بیمه بیکاری به حساب شما واریز نشود.

مرحله ششم-2 بیمه بیکاری

 

قسمت استعلام اطلاعات مربوط به اشخاصی است که شکایت خود را به صورت سیستمی ثبت کرده اند و شماره دادنامه دارند. در صورتی که شماره دادنامه ای ندارید گزینه خیر را انتخاب کنید.

مرحله ششم-3 بیمه بیکاری

 

مرحله آخر: در آخرین مرحله، شرایط بیکاری را وارد نموده و پس از تایید صحت اطلاعات وارد شده، گزینه ارسال را انتخاب نمایید. با ارسال اطلاعات به سازمان تامین اجتماعی، پرونده درخواست بیمه بیکاری شما در کوتاهترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

مرحله آخر بیمه بیکاری

 

دولت ها در کشورهای مختلف در حال دیجیتالی سازی سیستم اداری و خدمات رسانی خود می باشند. در کشور ما نیز این حرکت با احراز هویت سجام و احراز هویت سامانه ثنا آغاز شده و با احراز هویت سامانه روابط کار در حال گسترش می باشد. این فرایند ها با همکاری یوآیدی انجام می پذیرد. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور می باشد که فرایند احراز هویت را با الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. همچنین، یوآیدی محصولی نیز برای احراز هویت صرافی رمز ارز ارائه کرده که مشکلات صرافی های رمز ارز و کاربران آنها را در مورد احراز هویت به کلی حل می نماید. یوآیدی این فرایند را استفاده از ویژگی های بیومتریک چهره کاربر انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه