راهنمای احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی

احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی
فهرست مطالب

در اواخر سال ۱۴۰۲، “مرکز مبادله ایران” در راستای تصمیمات بانک مرکزی، اقدام به برگزاری حراج سکه کرد. این طرح، با استقبال قابل توجهی از سوی مردم روبرو شد و تاکنون دو مرحله از آن با موفقیت به اجرا درآمده است. در این مقاله، به نحوه ثبت نام و احراز هویت در سایت مرکز مبادله ایران برای شرکت در حراج سکه بانک مرکزی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای تصویری ثبت نام و احراز هویت سایت حراج سکه بانک مرکزی

در مرحله اول، باید وارد سایت مرکز حراج سکه به آدرس اینترنتی market.ice.ir  شوید. دقت داشته باشید که برای ورود به سایت حتماً فیلترشکن خود را خاموش کنید، در غیر این صورت، امکان ورود به سایت را نخواهید داشت.

راهنمای تصویری ثبت نام و احراز هویت سایت حراج سکه بانک مرکزی

۲. پس از ورود به سایت حراج سکه، از قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه “ثبت نام/ورود” کلیک کنید.

۳. شماره موبایل خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که خط باید به نام خودتان باشد. سپس یک رمز دلخواه و قوی در قسمت “رمز عبور” وارد کنید. در نهایت، روی دکمه “ورود” کلیک کنید.

ثبت نام و احراز هویت سایت حراج سکه بانک مرکزی

۴. حساب کاربری شما در سایت حراج سکه ساخته شده است.  مجدداً به صفحه اول سایت market.ice.ir  بروید و در قسمت بالا سمت چپ، روی منوی همبرگری کلیک کنید.

۵. در این منو، روی گزینه “حساب کاربری” کلیک کنید.

۶. در صفحه باز شده، گزینه “تنظیم” را انتخاب کنید.

۷. در این مرحله، باید برای احراز هویت غیرحضوری مرکز مبادله ایران اقدام کنید. یوآیدی، با همکاری مرکز مبادله ایران، امکان احراز هویت آنلاین آسان و سریع را برای شما فراهم کرده است. روی گزینه “شروع فرایند احراز هویت” کلیک کنید.

یوآیدی، با همکاری مرکز مبادله ایران

۸. مرورگر از شما اجازه دسترسی به دوربین گوشی یا کامپیوتر شما را می‌گیرد. روی گزینه “Allow” کلیک کنید تا احراز هویت آنلاین از طریق دوربین شما انجام شود.

احراز هویت آنلاین حراج سکه بانک مرکزی

۹. در مرحله بعد، پیامکی حاوی کد اعتبارسنجی به شماره موبایل وارد شده شما ارسال می‌شود. کد پیامک‌شده را وارد کنید.

احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی

۱۰. این مرحله، نوبت تکمیل اطلاعات هویتی است. تاریخ تولد و کد ملّی خود را وارد کنید و سپس روی دکمه “مرحله بعد” کلیک کنید.

مرحله، نوبت تکمیل اطلاعات هویتی احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی

۱۱. در این مرحله، باید پرداخت مبلغ بابت ثبت نام و احراز هویت انجام شود. پرداخت را انجام دهید. در صورت پرداخت موفق، وارد مرحله بعدی خواهید شد.

۱۲. این مرحله باید اطلاعات درج شده خود را بررسی کنید. در صورت صحیح بودن اطلاعات، آن را تایید کنید و به مرحله بعد بروید.

مرحله اطلاعات درج شده احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی

۱۳. این مرحله، نوبت ثبت اطلاعات حساب بانکی شماست. شماره کارت به نام خودتان را وارد کنید. حساب بانکی باید متعلق به صاحب حساب باشد.

ثبت اطلاعات حساب بانکی احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی

۱۴. در این مرحله، باید احراز هویت ویدیویی شما انجام شود. این کار با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. کافی است راهنمای تشخیص چهره را مطالعه کنید و طبق دستورالعمل، از خودتان ویدیوی سلفی بگیرید. گوشی را مقابل صورتتان ثابت نگه دارید. تصویر شما باید بدون هیچ سایه و اختلالی باشد. در هر مرحله روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.

احراز هویت ویدیویی حراج سکه بانک مرکزی

۱۵. در این مرحله، ویدیوی سلفی شما بارگزاری می‌شود. پس از پردازش ویدیو، مرحله بعد را انتخاب کنید. 

۱۶. اینجا مرحله، آخرین مرحله است. کمی صبر کنید تا نتیجه ثبت نام و احراز هویت شما در سایت حراج سکه به شما پیامک شود.

یوآیدی، پلتفرم احراز هویت آسان و سریع

احراز هویت، اولین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال است. یوآیدی با ارائه پلتفرمی نوین و مبتنی بر هوش مصنوعی، این فرآیند را به طور کامل متحول کرده است. یکی از روش های احراز هویت یوآیدی، احراز هویت ویدیویی است. در این روش، شما با استفاده از وب کم یا دوربین گوشی خود، یک ویدئو سلفی کوتاه ضبط می کنید. هوش مصنوعی یوآیدی با استفاده از تکنولوژی Liveness detection، زنده بودن شما را تایید می‌کند و سپس با تطبیق چهره شما با اطلاعات هویتی‌تان، هویت شما را احراز می‌کند. دقیقاً همان کاری که در زمان احراز هویت سایت حراج سکه انجام می‌شود. این کار در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود.

ما در کنار شما هستیم تا احراز هویت سایت حراج سکه بانک مرکزی را با موفقیت به پایان برسانید!

سوالات متداول

با گوشی اندروید ومرورگر کروم (Google Chrome) از ابتدا مراحل را مجدداً انجام دهید. بهتر است آدرس سایت  Market.ice.ir را به صورتی دستی در مرورگر کروم وارد کنید و با لینک وارد نشوید.

در صورت دریافت این خطا، مراحل را از ابتدا با گوشی اندروید ومرورگر کروم (Google Chrome) مجدداً انجام دهید. بهتر است آدرس سایت  Market.ice.ir را به صورتی دستی در مرورگر کروم وارد کنید و با لینک وارد نشوید.

خواهشمند است موارد مربوط به حراج سکه و ارز و یا سایر موارد (غیر از احراز هویت) را از طریق سامانه  market.ice.ir و یا شماره تلفن ۰۲۱۷۲۰۸۷۰۰۰ داخلی ۱ ارتباط بگیرید.

اخطار عدم وجود عکس در ثبت احوال احتمالاً به علت این است که تاریخ اعتبار کارت ملی هوشمند شما تمام شده است. لازم است برای تمدید اقدام و سپس اقدام به احراز هویت کنید. ضمن این که حتما باید کارت ملی هوشمند داشته باشید واعلام مفقودی برای آن نکرده باشید و یا پسوند یا پیشوند نام و نام خانوادگی‌تان تغییر نکرده باشد.

در این صورت از مرورگر کروم وارد قسمت تنظیمات شوید و اجازه دسترسی‌ها و گزینه دوربین را “همیشه فعال” (Always active) انتخاب کنید. سپس دوباره تمامی مراحل را از ابتدا انجام دهید.

احتمالا عکس شما در ثبت احوال قدیمی است یا دوربین در ثبت احوال از پایین گرفته شده است. برای بررسی بیشتر با شرکت یوآیدی و با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۳۲۹۰ تماس بگیرید.

احتمالاً پیام‌های دریافتی از طرف سرشماره سایت حراج سکه و ارز را لغو کرده‌اید. برای دریافت پیامک، عدد ۱۲ را به ۲۰۰۰۲۳ اس ام اس کنید

اگر هزینه یک یا چند بار از شما کسر شده اما احراز هویت موفق نبوده است، هزینه کسر شده تا ۷۲ ساعت بعد به حساب شما عودت داده می‌شود.

این خطا به این معناست که کیفیت ویدیوی ارسالی شما، حداقل استاندارد لازم برای بررسی و زنده ‌بودن و تطابق چهره را ندارد. لطفا از دستگاه دیگری (با گوشی اندروید) استفاده و یا لنز گوشی خود را تمیز کنید.

احراز هویت آنلاین ساعت خاصی ندارد و شما می‌توانید ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته احراز هویت را انجام دهید و در همان لحظه برای شما انجام خواهد شد. هست و همیشه همون لحظه انجام میشه

در صورتی که عکس از سمت دفتر پیشخوان به ثبت احوال ارسال شده باشد.

خیر. احراز هویت فقط آنلاین و از طریق سایت market.ice.ir انجام می‌شود.

این مشکل می‌تواند به علت آپدیت نبودن مرورگر یا پایین بودن سرعت اینترنت شما باشد.

این ارور به دلیل آن است که با لینک وارد سایت شده‌اید. آدرس market.ic.ir را به صورت دستی وارد کنید و وارد سایت شوید.

متاسفانه خطای ثبت احوال سراسری است. لطفا کمی صبر کنید و پس از گذشت چند دقیقه دوباره امتحان کنید.

در صورتی که با پیغام ویدیوی جعلی مواجه شدید، موارد زیر را بررسی و دوباره اقدام کنید:

  • از تمیز بودن دوربین جلوی گوشی اطمینان حاصل کنید.
  • پشت به نور نباشید (چهره کاملا مشخص باشد).
  • پس‌زمینه تصویر سفید باشد.
  • اگر کیفیت دوربین گوشی شما پایین است، از گوشی دیگری استفاده کنید.
  • به دلیل پایین بودن کیفیت دوربین لپ تاپ‌ها / وب‌کم‌ها، ترجیحاً از تلفن همراه برای احراز هویت استفاده کنید.
  • هنگام گرفتن ویدیو سعی کنید لرزش دست به حداقل برسد.
  • دوربین را زیاد پایین یا زیاد بالا نگیرید و مستقیم روبه‌روی خود نگه دارید.
برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای احراز هویت حراج سکه بانک مرکزی»

    1. سپیده حکمت-نویسنده

      سلام مهدی عزیز
      لطفا مجددا امتحان کنید و از کیفیت تصویر دوربین در زمان احراز هویت مطمئن بشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه