آینده خرید و قدرت هوش مصنوعی

آینده خرید و قدرت هوش مصنوعی
فهرست مطالب

تا به حال تصور کرده‌اید که زندگی ما انسان‌ها بدون هوش مصنوعی (AI) چگونه خواهد بود؟ ممکن است بیشتر مواقع حواسمان به اهمیت هوش مصنوعی در زندگی نباشد، اما در عصر دیجیتال که در هر ثانیه اطلاعات زیادی وارد مغز ما می‌شود، هوش مصنوعی مسیر موفقیت را برای ما هموار می‌کند. به این فکر کنید که روز خود را بدون اعلان برای یادآوری وظایف و جلسات مهم سپری کنید. دنیای بدون جستجوی گوگل، سیری یا الکسا برای پاسخ سریع به سؤالاتتان را تصور کنید و یا فرض کنید که مطلقاً هیچ پیشنهادی بر اساس سلایق و علایق شما در Netflix، Amazon و Spotify نشان داده نشود. دنیا به این صوت بسیار کسل‌کننده خواهد بود، مگر نه؟ ضمن این که هوش مصنوعی زندگی ما را بهتر، سالم‌تر و ایمن‌تر می‌کند. در این مطلب به بررسی آینده خرید و قدرت هوش مصنوعی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا به صورت مختصر (AI) یک فناوری است که برای تقلید از مهارت‌های حل مسئله انسان‌ها ایجاد شده است. علاوه بر این، هوش مصنوعی با یادگیری از اطلاعات جمع‌آوری‌شده، دائماً در حال بهبود است.

از سال ۱۹۵۵، زمانی که آلن نیوول (Allen Newell) و هربرت سایمون (Herbert A. Simon) برنامه “نظریه پرداز منطق” را ایجاد کردند، که اولین هوش مصنوعی تاریخ محسوب می‌شود، چیزهای زیادی در دنیا تغییر کرده است. از آن زمان، ما به عنوان یک جامعه، از داستان‌ها و روایت‌های ترسناکی که در مورد آن وجود داشت، گذشتیم و فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای خود به وجود آوردیم که با این فناوری برای بهبود زندگی شخصی، کسب‌وکار و موارد دیگر ارائه می‌شود.

مزایا و قدرت هوش مصنوعی

چند دهه پیش، اگر می‌خواستید در مورد موضوع خاصی اطلاعات پیدا کنید، باید به کتابخانه می‌رفتید و ساعت‌ها، روزها یا شاید ماه‌ها تلاش می‌کردید. همین موضوع برای تصمیم گیری در مورد این که آیا می‌توانستید به کسی اعتماد کنید یا خیر هم وجود داشت؛ در آن زمان اگر به اطلاعات زیادی نیاز داشتید، یافتن منبع برای آن محدود و سخت بود.

با این حال، هوش مصنوعی بازی را تغییر داد. به گفته وبسایت PwC، هوش مصنوعی در دنیای امروز، به ابزاری ضروری برای دسترسی، بهینه‌سازی زمان، اکتشافات، سلامت و امنیت تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۱۵.۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

بعضی از مزایای AI عبارتند از:

۱.     هوش مصنوعی خطای انسانی را کاهش می دهد

دقت در فضای کسب و کار از سوی دیگران بسیار مورد قدردانی قرار می‌گیرد و اینجاست که هوش مصنوعی می‌درخشد. تصمیمات آن بر اساس مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها است که احتمال خطا را کاهش می‌دهد.

۲.     هوش مصنوعی سریع‌تر از انسان کار می‌کند

ذهن ما انسان‌ها محدودیت‌هایی دارد اما هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت حجم عظیمی از داده‌ها را ترکیب، پردازش و تجزیه و تحلیل کند.

۳.     هوش مصنوعی نیروی کار را بهبود می‌بخشد

اگرچه ممکن است مردم نگران این باشند که روبات‌ها شغل‌شان را بگیرند، اما داده‌ها خلاف این را نشان می‌دهند. طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، اتوماسیون با استفاده از هوش مصنوعی، ۵۸ میلیون شغل ایجاد می‌کند؛ هوش مصنوعی می‌تواند مشاغل تکراری و خسته‌کننده را بدون حوصله به دست بگیرد.

آینده هوش مصنوعی

۴.     اتوماسیون و تجزیه و تحلیل داده‌ها

بیایید به زمان از دست رفته در یک موسسه مالی فکر کنید که تلاش می‌کند هویت هر کاربر جدید را به صورت دستی تأیید کند. با استفاده از اتوماسیون هوش مصنوعی، ساعت‌ها می‌توانند به چند دقیقه تبدیل شوند.

۵.     ایجاد اعتماد بین غریبه ها

وقتی فیلیپ ویکتور (Filip Victor)، موسس و مدیر عامل متامپ (MetaMap) برای اولین بار وارد ایالات متحده شد، به سرعت متوجه شد که دسترسی به چیزهای ساده مانند خدمات مالی، پذیرش در دانشگاه، اجاره آپارتمان یا حتی استخدام شدن بدون مستندات محلی بسیار آسان است.

به هر حال، اگر شرکتی دارید، داشتن ابزاری برای شناخت مشتریانتان بسیار مهم است. باید اطمینان داشته باشید که آنها در مورد اینکه چه کسی هستند، سوابقشان چیست، قصدشان در استفاده از خدمات شما چه چیزی است، و توانایی آنها برای انجام یک توافق، مانند بازپرداخت وام، چگونه است، حقیقت را می گویند.

دسترسی یک حق است، اما نیاز به اعتماد دارد. اعتماد داشتن به اطلاعات متکی است. به همین دلیل است که ما هم در یوآیدی از ابتدا تلاش کرده‌ایم تا از طریق هوش مصنوعی فرصت‌های بهتری را برای همه در همه جا فراهم کنیم.

همانطور که گوگل به اطلاعات کمک کرد تا در دسترس‌تر و قابل کشف‌تر شوند، یوآیدی به افراد کمک می‌کند تا مهارت‌ها، ویژگی‌ها یا شایستگی‌های واقعی آنها  برای یکدیگر قابل دسترس و قابل کشف باشند.

استفاده حداکثری یوآیدی از قدرت هوش مصنوعی برای دیجیتالی کردن اعتماد

با استفاده از جریان‌های کاری قابل تنظیم یوآیدی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، کسب و کارها خطرات و فرآیندهای تأیید خسته کننده را پشت سر می‌گذارند تا به طور مؤثر با کاربران، مشتریان و کارمندان بالقوه فقط در چند دقیقه آشنا شوند و احراز هویت کنند.

برای مثال، تنها کاری که برای کاربران لازم است، یک سلفی یا شماره شناسه برای ورود به سیستم است. تنها یک کلیک برای شرکت‌ها کافی است تا از مقررات محلی و بین المللی، مانند مشتری خود را بشناسید (KYC) و قوانین ضد پولشویی (AML) در سراسر جهان پیروی کنند.

 

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه