استفاده از فناوری تشخیص چهره در پلتفرم ملی myGovID استرالیا

mygovid استرالیا
فهرست مطالب

به نظر می رسد که امسال، سال تسریع روند غیرحضوری شدن ارائه خدمات دولتی در دنیا است. در برخی از کشورها، از فناوری تشخیص چهره و احراز هویت دیجیتال استفاده می شد. با این وجود امسال روند این استفاده سرعت بیشتری به خود گرفته است. به طوری که دیگر کشورهای دنیا نیز در پی دیجیتالیزه کردن خدمات خود می باشند. برای مثال، دولت استرالیا ۲۵۶.۶ میلیون دلار برای توسعه مداوم سیستم هویت دیجیتالی به عنوان بخشی از برنامه کسب و کار دیجیتال در بودجه سال گذشته اختصاص داده است. اداره مالیات این کشور، یکی از مهمترین سازمانهای دولتی است که احراز هویت دیجیتال با فناوری تشخیص چهره را به فرایند تایید هویت خود اضافه کرده است.

بهره گیری از فناوری تشخیص چهره با myGovID

اداره مالیات استرالیا شروع به آزمایش فناوری تشخیص چهره با همکاری شرکت بریتانیایی iProov در برنامه اعتبارسنجی هویت دیجیتال myGovID کرده است تا هویت کاربران خود را تایید کند. myGovID برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهد با وب سایت های خدمات دولت استرالیا ارتباط برقرار کرده و با احراز هویت دیجیتال با فناوری تشخیص چهره، از خدمات آنها به صورت غیرحضوری استفاده نمایند. این برنامه که توسط اداره مالیات استرالیا و آژانس تحول دیجیتال توسعه یافته است، اولین بار در اکتبر ۲۰۱۹ راه اندازی شد. هویت قوی، که به عنوان اثبات هویت سطح سه (IP3) شناخته می شود، بالاترین سطح تایید است که انتظار می رود از طریق این برنامه ارائه شود.

ادغام فناوری تشخیص چهره با تشخیص زنده بودن

هویت قوی از اواسط سال ۲۰۱۹ در استرالیا در دسترس بوده است. بر اساس چارچوب هویت دیجیتالی معتمد (TDIF)، اثبات هویت سطح سه نیاز به “اطمینان بالا در تایید هویت ادعایی دارد و برای خدمات با خطر جعل و تقلب” در نظر گرفته شده است و برای آن دسته از کاربران myGovID که مایل به دسترسی به طیف کاملی از خدمات آنلاین هستند که در نهایت توسط دولت ارائه می شود ضروری خواهد بود. ATO، که myGovID را به نمایندگی از دولت فدرال مدیریت می کند، از زمان عقد قرارداد ۱۰ میلیون دلاری با iProov در ماه فوریه، در راستای ادغام تشخیص زنده بودن با تشخیص چهره فعالیت می کند.

سطوح احراز هویت در myGovID

پس از اتمام ساخت IP3 myGovID تا ماه جولای، آژانس درآمد ملی حداقل دو ماه گذشته را صرف آزمایش خصوصی این راه حل کرده است. نسخه آزمایشی این اپلیکیشن در ۳۱ اوت ۲۰۲۱ منتشر شده و از طریق فروشگاه های برنامه Apple و Google در دسترس همه کاربران myGovID می باشد. کاربرانی که می خواهند myGovID قوی داشته باشند، باید گذرنامه، شناسنامه یا گواهی شهروندی و گواهینامه رانندگی یا کارت Medicare خود را تایید کنند. برای دسترسی با سطح استاندارد نیاز به تایید دو سند هویتی و برای دسترسی اساسی به تایید حداقل یک سند نیاز دارند.

در سطح تایید قوی، پس از تایید سه سند، از کاربران خواسته می شود که با استفاده از راه حل تشخیص زنده بودن، یک بررسی تایید چهره در برابر عکس گذرنامه خود را تکمیل کنند. در این مرحله، چهره کاربر بررسی شده و تطابق چهره و زنده بودن تصویر وی تایید و یا رد می شود. فرایند تشخیص زنده بودن چهره کاربر، صورت وی را اسکن می کند تا مطمئن شود که کاربر یک شخص واقعی و در همان لحظه حاضر می باشد.

امنیت و گستره جغرافیایی خدمات myGovID

نسخه آزمایشی از اعتبارسنجی موفقیت آمیز TDIF برای myGovID برای ارائه IP3 پیروی می کند. این امر باعث می شود سرویس myGovID از رعایت دقیق حریم خصوصی و ضمانت های امنیتی پیروی کند. ATO در حال برنامه ریزی برای “آزمایش، تکرار و دریافت بازخورد برای اطلاع از هرگونه پیشرفت بیشتر” در myGovID قبل از پایان نسخه  بتا است. myGovID اکنون می تواند برای دسترسی به ۷۸ سرویس آنلاین از ۳۰ آژانس دولتی فدرال و ایالتی، از جمله myGov مورد استفاده قرار گیرد و تا امروز بیش از ۲.۷ میلیون کاربر توسط myGovID احراز هویت شده اند. ATO هفته گذشته قرارداد هویت دیجیتالی خود را با Accenture با هزینه ۳۹ میلیون دلار تمدید کرده است. تمدید همکاری، ارزش این قرارداد را چهار برابر کرده است.

استفاده از فناوری تشخیص چهره در ایران

استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تایید هویت دیجیتال کاربران در خدمات دولتی در ایران، اولین بار برای احراز هویت سجام و با دستورالعمل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار انجام گردید. فرایند احراز هویت کاربران سامانه سجام برای دریافت کد بورسی با همکاری یوآیدی اولین، اولین مورد استفاده از فرآیند تایید هویت دیجیتال در خدمات دولتی بود که با موفقیت اجرا شد. دومین مورد، احراز هویت ثنا و اعطای رمز شخصی به کاربران توسط قوه قضاییه می باشد. قوه قضاییه، با همکاری یوآیدی، مراجعه حضوری کاربران را حذف کرده و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می دهد. 

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی با سابقه احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی، احراز هویت ثنا و احراز هویت صرافی های رمز ارز با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره و با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد، سرویسی بومی است که از لحاظ استانداردهای امنیتی و علمی، در سطح سرویس های احراز هویت دیجیتال دنیا می باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه