کاربرد احراز هویت در فناوری آموزش یا ادتک (Edtech)

ادتک-(edtech)
فهرست مطالب

در ماه می ۲۰۱۹ کمبریج اولین دانشگاهی بود که اقداماتی را برای سال تحصیلی کامل ۲۰۲۰-۲۱ انجام داد و اعلام کرد که تمام “سخنرانی های حضوری” را تا اطلاع ثانوی به صورت آنلاین برگزار می کند. زیرا “به احتمال زیاد” فاصله اجتماعی همچنان ادامه خواهد داشت. بسیاری از دانشگاه ها و مدارس معتبر دیگر از ادتک استفاده کرده و این موضع را در سراسر جهان دنبال کردند و به تدریج اعلام کردند که کلاس های حضوری را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده و دوره های خود را به صورت آنلاین برگزار خواهند کرد. دیجیتالی شدن بخش آموزش و پرورش یک ضرورت است. واقعیت این است که همه گیری کرونا باعث شده که بیش از ۱،۶ میلیارد کودک و نوجوان در ۱۶۱ کشور از تحصیل باز بمانند. این در حالی است که ۸۰ درصد از دانش آموزان در جهان ثبت نام خود را انجام داده بودند. 

امنیت و دسترسی: ایجاد تعادل

اگر گروه های بزرگی از دانش آموزان، والدین یا کارمندان به سختی بتوانند نام کاربری و رمزهای عبور را به منظور ارتباط غیرحضوری به خاطر بسپارند، چگونه می توانند گام های دیگری را در این فرایند مدیریت کنند؟ از این گذشته، آیا رمز عبور به حد کافی امنیت این ارتباط را تامین می کند؟ اینجاست که باید در دنیای فناوری، از هوش مصنوعی و روش های جدید و با امنیت بالا استفاده کنیم.

فناوری آموزشی یا ادتک (Edtech) چیست؟

ادتک یا EdTech (ترکیبی از “آموزش” و “فناوری”) به سخت افزار و نرم افزاری اشاره دارد که برای افزایش یادگیری تحت هدایت معلم در کلاس های درس و بهبود نتایج آموزشی دانش آموزان طراحی شده است و به اختصار EdTech نامیده می شود. ادتک در صنعت اغلب به شرکت هایی که فناوری آموزشی ایجاد می کنند اشاره می شود.

در حال حاضر به دلیل وجود طیف گسترده ای از کاربران با سطوح مختلف سواد دیجیتالی، مدیریت حساب و مخاطبین یک چالش است. معرفی یک متغیر جدید باعث حل این چالش می شود. مدل آموزشی جدید خدمات مبتنی بر وب را مانند بسترها و دوره های آنلاین با دسترسی ایمن برای تمام بخشهای موسسه آموزشی ما: کارکنان، معلمان، دانش آموزان … ارائه می دهد. 

دسترسی ایمن در ادتک از طریق احراز هویت قوی

برای این منظور، لازم است شناسایی شخص و اطمینان از حضور دانشجو، با استفاده از هویت دیجیتال وی انجام گیرد. جدیدترین راه حل های احراز هویت، ایجاد سریع هویت و راه حل تایید هویت از راه دور با بیومتریک های چهره است که ثبت نام از راه دور دانش آموزان را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی آنها تسهیل می کند. رضایت دانشجویان را جلب می کند، کار کارکنان اداری را تسهیل می کند و از حضور غیر ضروری جلوگیری می کند.

احراز هویت دانش آموزان در امتحانات با شناسایی ویدیویی، تشخیص چهره بیومتریک برای تایید هویت و تشخیص هوشمند اسناد شناسایی، پیشرفت بزرگی در زمینه حضور و غیاب و مدیریت آزمون ها در سیستم آموزشی می باشد. 

با ارائه یک گواهینامه دیجیتالی برای دانش آموزان با استفاده از سیستم تایید هویت دیجیتال، آنها می توانند به آسانی با صحت و امنیت در هر نقطه از کشور، در کلاس آنلاین حضور داشته و مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند. 

امضای دیجیتال، ساده سازی فرایندهای اداری

در ادامه صدور گواهینامه ها، باید در مورد امضای دیجیتالی صحبت کنیم که به افزایش بهره وری و صرفه جویی در وقت برای مراحل اداری خسته کننده کمک می کند. با این حال، مزایای آن به اینجا ختم نمی شود. امضای دیجیتال امنیت اطلاعات موجود در اسناد را تضمین می کند، محرمانه بودن آنها را تضمین می کند و از کلاهبرداری و سرقت هویت در رابطه با مدارک تحصیلی و گواهینامه ها جلوگیری می کند. استفاده از یک راه حل امضای دیجیتالی خوب به این معنی است که دانش آموزان می توانند مدارک خود را به سرعت تکمیل کنند و اسناد را از رایانه یا دستگاه های تلفن همراه خود امضا کنند تا روند ثبت نام یا درخواست بورسیه را تسریع کنند. این بدان معناست که یک راه حل امضای دیجیتال می تواند ثبت نام از دانشجویان بالقوه را بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آنها تسهیل کند. این امر، کاهش زمان انتظار و افزایش رضایت دانش آموزان و معلمان، کاهش هزینه های کاغذ، بهبود سازماندهی اسناد و حفاظت از محیط زیست را در پی خواهد داشت.

آموزش دیجیتال با استفاده از ظرفیت های موجود

پیاده سازی امضای دیجیتال، احراز هویت دیجیتال و اعطای گواهی دیجیتال برای دانش آموزان و دانشجویان و ساده سازی روند امور اداری در سیستم آموزش کشور با استفاده از راهکارهای موجود ادتک، علاوه بر مزایای فوق الذکر، باعث پیشرفت در زمینه عدالت آموزشی و برابری همه اقشار جامعه در زمینه آموزش و پرورش خواهد شد. راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی با سابقه احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی، احراز هویت ثنا و احراز هویت صرافی های رمز ارز با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره و با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۴ درصد، سرویسی بومی است که از لحاظ استانداردهای امنیتی و علمی، در سطح سرویس های احراز هویت دیجیتال دنیا می باشد. 

با استفاده از یوآیدی در سیستم آموزشی، می توان از هزینه ها کاسته و کیفیت بالا و سهولت در آموزش را به جامعه ارائه داد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه