گزارش صنعت احراز هویت در سال ۱۳۹۹

احراز هویت دیجیتال
فهرست مطالب

فناوری احراز هویت

فرایند احراز هویت غیرحضوری در دنیا در حال تحول است. این تحول با گسترش کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش می باشد. در روش های سنتی احراز هویت غیرحضوری، کاربر با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد صفحه کاربری خود می شد. به خاطر سپردن رمز عبور و نام کاربری با مشکلاتی مواجه بود. با مرگ پسوردها و به روی کار آمدن احراز هویت غیرحضوری با استفاده از ویژگی های بیومتریک کاربر و سعی سرویس های ارائه دهنده خدمات احراز هویت دیجیتال، این روش به مرور پیشرفت کرد و اکنون این فرایند با استفاده از بیومتریک چهره کاربر و تشخیص زنده بودن چهره انجام می پذیرد. در این راستا گزارشی تحت عنوان گزارش احراز هویت از رویدادهای احراز هویت غیرحضوری به صورت اجمالی تهیه شده است.
احراز هویت کاربر به صورت غیرحضوری، با استفاده از ویژگی های بیومتریک چهره وی، با توجه به وجود لایه امنیتی دقیق و الگوریتم های بسیار قدرتمند، بسیار پیشرفته تر از روشهای بیومتریک دیگر مانند اثر انگشت یا احراز هویت با استفاده از صدای کاربر می باشد. در کل، رایج ترین، دقیق ترین و ایمن ترین روش احراز هویت غیرحضوری در حال حاضر که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، احراز هویت با بیومتریک چهره کاربر می باشد.

بازار احراز هویت

نیاز به احراز هویت بیومتریک در ایران همزمان با ثبت نام متقاضیان برای دریافت کد بورسی از سامانه سجام شدت گرفت و با گسترش ویروس کرونا بر شدت آن افزوده شد. شرکتهای خصوصی در این زمینه روی کار آمدند و فرایند احراز هویت کاربران برای دریافت کد بورسی را به صورت غیرحضوری بر عهده گرفتند. هم اکنون ۳۲ کارگزاری مانند یوآیدی متولی امر احراز هویت سجام شده اند. لیست این کارگزاری ها در صفحه سجام قابل مشاهده می باشد.

گیرندگان خدمات با احراز هویت غیرحضوری

آمار نشان می دهد که تا آخر دی ماه ۱۳۹۹ تعداد ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که از این میان، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دی ماه ثبت نام کرده اند.
علاوه بر سجام مربوط به این گزارش احراز هویت، برخی خدمات دولتی و قضایی نیز به صورت غیرحضوری انجام می شوند. قوه قضاییه به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ موظف شد که خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهد. بر همین اساس، کاربران با احراز هویت در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی، می توانند خدمات قضایی مانند ابلاغیه های قضایی را به صورت غیرحضوری از طریق صفحه شخصی خود دریافت نمایند. کارگزاری هایی که فرایند احراز هویت سامانه ثنا را برعهده دارند، این فرایند را به صورت غیرحضوری و با استفاده از بیومتریک چهره کاربر انجام می دهند.

سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی

بر اساس آماری که در این گزارش احراز هویت موجود است، سالی که گذشت نقطه شروعی برای ارائه سرویس های مالی و خدمات به صورت غیرحضوری در کشور بود. جدا از عللی که باعث تسریع در روند غیرحضوری شدن خدمات بودند، شغل ها در حال تحول از تجارت فیزیکی به تجارت به صورت مجازی می باشند. تحولی که باعث از بین رفتن موانع تجارت از فروشنده اصلی به خریدار اصلی خواهد بود. لازمه این روابط تجاری مجازی، وجود سیستم احراز هویت سریع و امن برای جلب اعتماد کاربران می باشد.
سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر Face Verification و Liveness Detection به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت کاربران سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت کاربران سامانه ثنا را به صورت بلادرنگ و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می دهد. یوآیدی در پروسه ارائه خدمات به صورت دیجیتال، حضوری فعال دارد و دقت، امنیت و سرعت بالای این سرویس، ضامن انجام امن امور کاربران می باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۱]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه