۵ فایده احراز هویت آنلاین برای تجربه کاربری (UX)

فایده احراز هویت آنلاین
فهرست مطالب

خدمات دیجیتال برای افزایش اعتماد، ایمنی و بازده اجرایی روش‌های مختلف احراز هویت را معرفی کرده‌اند. در سال ۲۰۲۱، شرکت‌های بیشتری اعم از بخش‌های سنتی مثل خدمات قانونی و مشاور املاک یا صنایع دیجیتال بومی مثل ارز دیجیتال و ورزش الکترونیک، تقاضای خدمات احراز هویت داشته‌اند. بنابراین به مرور زمان فایده احراز هویت آنلاین بیش از پیش مشخص می‌شود.

اما ناگهان تقاضا برای استفاده از خدمات آنلاین به جای خیلی از موارد، از مشاوره پزشکی گرفته تا رستوران‌های بیرون‌بر طی یک سال گذشته موج جدیدی از بیزینس‌های آنلاین را به وجود آورده است که باید از روز اول به فکر امنیت و اعتماد باشند. احراز هویت و حفظ اسناد افراد برای این بیزینس‌ها فقط یک آیتم ضروری نیست بلکه آنها می‌توانند از این فرصت برای کسب رضایت مشتری و کاهش هزینه‌های عملیاتی نیز استفاده کنند.

در این مقاله به بررسی فایده احراز هویت آنلاین می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که استفاده از احراز هویت آنلاین در محصولات و خدمات چه نقشی در آموزش و تبدیل مشتری، ایجاد اعتماد بین کاربران نهایی و تجدید تجربه کاربر دارد. از جمله فایده احراز هویت آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسهیل عملیات و بالا بردن تجربه مشتری
  • آگاهی رسانی به مشتری درمورد ضرورت شناسایی مشتری
  • به روز رسانی احراز هویت کاربر به منظور کاهش کلاهبرداری و جلب اعتماد
  • ایمن‌سازی اصالت برای جذب کارآفرین و طرفدار
  • استفاده مجدد از هویت‌های دیجیتال برای ایجاد تجربه بی‌نظیر

۵ فایده احراز هویت آنلاین برای تجربه کاربری (UX) بهتر

۱) تسهیل عملیات و بالا بردن تجربه مشتری

بخش‌های سنتی بیشترین سهم را از تغییرات دیجیتال استراتژیک می‌برند. در صنایعی مثل مشاور املاک و اجاره ملک، گردآوری اطلاعات کافی از مشتری باعث می‌شود معامله، حتی بدون ملاحظات قانونی، با اطمینان خاطر انجام شود.

اگر شرکت از راه‌حل‌های درست استفاده کند، فرایندهایی مانند گردآوری و تایید اعتبار اسناد و اجرای KYC به جای چند روز، ظرف چند دقیقه انجام می‌شود. احراز هویت آنلاین و KYC بخشی از مراحل تبدیل دیجیتال است که هزینه‌های عملیاتی بیزینس را پایین می‌آورد و در عین حال، راه حلی ساده در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا هویت خود را ثابت و اطلاعات مربوط را ثبت کند. درنتیجه، رضایت مشتری بالا می‌رود.

۲) آگاهی رسانی به مشتری درمورد ضرورت شناسایی مشتری

مراقبت‌های بهداشتی بخشی است که به دلیل چالش‌های زیاد بابت تایید هویت بیمار، اطلاعات بیمه و ایمن‌سازی اطلاعات بیمار تا حد زیادی آفلاین باقی مانده است. تقاضا برای آنلاین سازی این خدمات ضروری حین پاندمی کرونا باعث به وجود آمدن موج جدیدی از بیزینس‌های آنلاین شد که باید از روز اول به فکر امنیت و اعتماد باشند. استفاده از هویت دیجیتال که هزاران سند، شامل کارت بیمه را پردازش می‌کند به بیزینس‌ها کمک می‌کند تا اسناد را با هویت افراد تطبیق دهند.

با توجه به اینکه مصرف کننده بابت گردآوری اطلاعات شخصی محتاط و هوشیار است، بیزینس‌های موفق برای شفاف سازی و جلب اعتماد، از قبل اطلاعات مربوطه را آماده می‌کنند و در اختیار مشتری می‌گذارند. مثلا، پلتفرم Bounce در قسمت سوالات متداول اطلاعات مربوط به الزام ارائه عکس شناسنامه را دقیقا توضیح داده است. توجه به نگرانی‌های شایع، مانند ایمن بودن اطلاعات و اطلاعاتی که برای احراز هویت دریافت می‌شود و لزوم دریافت این اطلاعات، در جذب مشتری جدید به بیزینس کمک می‌کند.

فایده احراز هویت آنلاین

۳) به روز رسانی احراز هویت کاربر به منظور کاهش کلاهبرداری و جلب اعتماد

صنعت ورزش الکترونیک رو به رشد است و در عین حال، سعی دارد در روش انجام تراکنش‌ها به صورت آنلاین تغییر ایجاد کند. صنایعی مثل بازی‌های آنلاین، بسته به موقعیت اجرایی و خدماتی که ارائه می‌دهند، باید هزاران هزار ملاحظه قانونی را پشت سر بگذارند. اما پلتفرم‌های پیشرو در صنعت بازی به جای دور زدن ممنوعیت‌های سنی، قوانین ارز دیجیتال و ملاحظات ضد پولشویی، با ارزیابی سریع KYC نیازهای خود را پوشش می‌دهند.

کاربر نهایی می‌تواند با ارائه عکس شناسنامه و سلفی کار احراز هویت را انجام دهد اما اطلاعات ثبت شده چندین بار از لحاظ امنیت و تطبیق با هویت کاربر بررسی می‌شود. برای آنایی با فایده احراز هویت آنلاین باید بدانید که کار شناسایی مشتری و احراز هویت در سه مرحله ثبت نام، تایید حساب کاربری یا پرداخت انجام می‌شود.

پلتفرم‌های پیشرو و کنشگر احراز هویت را در قسمت تعهد به جلوگیری از کلاهبرداری و بازی جوانمردانه هم قرار می‌دهند که شامل ویژگی‌های دیگر مثل تشخیص تقلب می‌شود. شرکت‌هایی که از روش ویدئو برای احراز هویت استفاده می‌کنند، نه تنها از احراز هویت، بلکه از سیستم تشخیص حیات برای کاهش احتمال آپلود عکس جعلی سود می‌برند. به علاوه، کاربر دیگر نیازی به تایید سن خود ندارد. چون عکس شناسنامه شامل تاریخ تولد است و فرد برای شرکت در تورنمنت باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد.

۴) ایمن‌سازی اصالت برای جذب کارآفرین و طرفدار

روش احراز هویت ایمن هم از جمله روش‌های اساسی برای پلتفرم‌های تولید محتوا است تا با استفاده از آن افراد خلاق و کارآفرین و مخاطبانی را که به دنبال حمایت مستقیم هستند، جذب کنند. پلتفرم‌های نسل جدید از کاربر می‌خواهند قبل از شرکت در جوامع یا عضویت در تیم تولید محتوا و دریافت دستمزد هویت خود را تایید کند تا با این روش اعتماد از دست رفته توسط فضای مجازی برطرف گردد.

بعضی از پلتفرم‌ها از احراز هویت به عنوان راهی برای اطمینان از دسترسی محدود، حفظ حریم شخصی خالق و نظارت بر زیردستان استفاده می‌کنند. سایر پلتفرمها از ترکیب احراز هویت با تکنولوژی زنجیره بلوکی به دنبال اطمینان از اصالت یک اثر هستند.

مثلا، Bitsong از زنجیره بلوکی برای حفظ امنیت مالکیت معنوی هنرمندان موسیقی و ارتباط با هواداران، که می‌توانند با خرید NTF یا توکن‌های طرفداری از هنرمند حمایت کنند، استفاده می‌کند. همچنین پلتفرم‌ها می‌توانند فقط با یک هدف خاص از احراز هویت استفاده کنند. مثل زمانی که Bitsong برای فروش توکن از روش شناسایی مشتری استفاده کرد تا تعداد کاربرانی که می‌توانند از پلتفرم استفاده کنند به حداکثر برسد.

۵) فایده احراز هویت آنلاین در استفاده مجدد از هویت‌های دیجیتال برای ایجاد تجربه بی‌نظیر

با اینکه بسیاری از کسب و کارها فقط در یک مرحله خاص، مثل ایجاد حساب یا احراز هویت کاربری، از روش احراز هویت استفاده می‌کنند، اما استفاده مجدد از هویت دیجیتال مزایای زیادی دارد.

برندهایی که امکان دسترسی راحت، ایمن و منسجم به خدمات را در اختیار کاربر می‌گذارند، استانداردهای خدمات آنلاین برای نسل آینده را تعیین می‌کنند. مثلا، یک شرکت ارز دیجیتال می‌تواند به کاربرانی که قبلا در عرضه اولیه هویت خود را تایید کرده‌اند اجازه دهد با یک سلفی کار ورود به حساب، انجام تراکنش یا ثبت اسناد را انجام دهند.

به علاوه، شرکت می‌تواند این امکان را به کاربر بدهد تا از اسناد قدیمی برای خدمات یا بسته‌های جدید استفاده کند. احراز هویت بیومتری و استفاده از اسناد چندبارمصرف باعث می‌شود رابطه کاربر با شرکت به مرور زمان یکپارچه‌تر شود. زیرا کاربر می‌تواند با یک سلفی به حساب خود دسترسی داشته باشد و فقط اسنادی را آپلود کند که قبلا ثبت نشده است.

این موارد هم در پروفایل کاربر ثبت می‌شود و بخش‌های مرتبط می‌توانند برای مدیریت اوضاع، مانند پاسخگویی به عدم احراز هویت یا جلوگیری از کلاهبرداری از طریق تشخیص اقدامات مشکوک برای ورود به حساب، از اطلاعات یکپارچه استفاده کنند.

کسب اجازه از کاربر برای استفاده مجدد از این اسناد هم بسیار اهمیت دارد. زیرا حق تسلط روی نام دیجیتال و به اشتراک گذاشتن آن برای مقاصد خاص نزد کاربر محفوظ است. بدین ترتیب، دیگر لازم نیست که بیزینس‌ها بابت ذخیره٬سازی اطلاعات خصوصی حساس و لو رفتن آن (که امروزه رو به افزایش است) نگران باشند.

با اینکه در گذشته تبعیت قانونی محرک برنامه‌های KYC و احراز هویت بوده است، نسل جدید خدمات دیجیتال به اهمیت امنیت هویت دیجیتال پی برده است. امروزه بیزینس‌ها روش‌های ایمن، راحت و قابل اعتمادتری برای احراز هویت در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در این میان، شرکت موفق شرکتی است که با بالا بردن امنیت و تجربه کاربر سعی در کاهش کلاهبرداری، پیش‌بینی قوانین و جلب رضایت مشتری دارد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه