تجربه کاربری خوب قابل دسترس تر از همیشه با هویت دیجیتال

تجربه کاربری خوب با هویت دیجیتال
فهرست مطالب

ایجاد اعتماد مستمر ضرورت بقای کسب و کار ها

یکی از اصولی که هر کسب و کار ی در مورد آن توافق دارند، پایه ریزی یک رابطه بر مبنای اعتماد با مشتریان است. اعتماد جنبه دو طرفه دارد، چه برای کسب و کار ی که باید بداند مشتری دقیقا همان کسی است که ادعا میکند، چه برای مشتری که نیازمند تجربه کاربری خوب و در عین حال محیط امن است که زمینه ساز اعتماد او به شرکت است. از آنجایی که امروزه افراد بسیاری از کارهای خود را با اینترنت و در فضای آنلاین انجام میدهند، جلب این اعتماد در این محیط سخت تر از همیشه به نظر میرسد.

با توجه به این فضای پیچیده، کسب و کار ها نیاز به حضور یک پلتفرم مطمئن برای برطرف کردن مشکلات توضیح داده شده هستند. پلتفرمی که بتواند علاوه بر احراز هویت و صیانت از اطلاعات شخصی کاربران، تجربه کاربری مناسبی را برای مشتریان خود فراهم آورد تا هزینه از دست دادن مشتری را به حداقل برسانند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: احراز هویت مسئله اصلی کسب و کار های اقتصاد مشارکتی

تجربه کاربری و امنیت اطلاعات دو اصل هر کسب و کار

تجربه کاربری یا امنیت اطلاعات؟ کدام در اولویت اند؟!

همیشه پیدا کردن نقطه تعادل و مرزبندی برای تجربه کاربری و امنیت اطلاعات کار سخت بوده است. اینکه در چه نقطه ای لایه های امنیتی برای کاربر آزاردهنده خواهد بود؟ یا برای راحتی کاربر و انتقال حس خوب تجربه کاربری تا چه اندازه میتوان امنیت را در اولویت دوم قرار داد؟

همیشه پیدا کردن نقطه تعادل و مرزبندی برای تجربه کاربری و امنیت اطلاعات کار سخت بوده است. اینکه در چه نقطه ای لایه های امنیتی برای کاربر آزاردهنده خواهد بود؟ یا برای راحتی کاربر و انتقال حس خوب تجربه کاربری تا چه اندازه میتوان امنیت را در اولویت دوم قرار داد؟

تجربه کاربری یکی از ضرورت های شرکت ها برای برقراری ایجاد اعتماد بین کاربر و کسب و کار است. علاوه بر این، مهیا کردن محیط امن برای کاربر نیز یکی از پایه های اصلی برای تکرار خرید مشتریان است. طبق تحقیقات انجام شده در بعضی از فرایندهای خرید ارزش امنیت اطلاعات برای کاربر مهمتر از تجربه کاربری است و در دیگر موارد تجربه کاربری اهمیت بیشتری پیدا میکند. در حقیقت در بعضی موارد کاربران تجربه کاربری را بر امنیت ترجیح میدهند، مثل حساب باز کردن در یک بانک. طبق نظرسنجی که در کشور آمریکا صورت گرفته، در یکی از تحقیقات ۶۶٪ از کاربران اعلام کرده اند که حفظ و صیانت از اطلاعات حس بهتری برای آنها به ارمغان می آورد. در یکی دیگر از مطالعات اما نشان داده شده است که ۸۵٪ کاربران ترجیح میدهند احراز هویت آنها در فضای آنلاین صورت پذیرد.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: چرا هویت دیجیتال نقش حیاتی در امنیت اطلاعات ایفا میکند؟

تجربه کاربری بهتر، نرخ از دست دادن مشتری کمتر

تجربه کاربری خوب برابر است با پایین آمدن نرخ از دست دادن مشتری

این نتایج نشان میدهد که کاربران علاوه بر امنیت، تجربه کاربری را جزء اولویت ها میدانند. بااینحال امروزه یکی از دغدغه کسب و کار ها فراهم آوردن هر دو این ملزومات در کنار یکدیگر است. دسترسی به این مهم باعث بروز فرصت هایی خواهد شد که دیگر کسب و کار ها مجبور نخواهند بود برای تأمین یکی از این دو اصل دیگری را فدا کنند و در نتیجه احتمال از دست دادن مشتری به مراتب کمتر میشود.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: هویت دیجیتال و سودآوری بیشتر برای کسب و کار ها در اقتصاد مشارکتی

توجه به این نکته ضروری است که در طول عمر یک مشتری انتظارات تغییر میکند. لازمه منطبق شدن با این تغییرات، به روز بودن و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته است. به طور مثال، بعضی کاربران عادت کرده اند برای انجام تراکنش مالی حضوری به بانک مراجعه کنند تا از امنیت آن مطمئن شوند. اما کاربران دیگری مثل جوانان هستند که ترجیح میدهند تا با استفاده از اپلیکیشن ها تراکنش مالی انجام دهند و دلیل اصلی آنها نیز راحتی در استفاده از برنامه هاست.

  • اما چگونه میتوان تجربه کاربری و امنیت اطلاعات را توأمان برای مشتریان در طول فرآیند خرید رقم زد؟
  • چگونه میتوان اعتماد تمامی مشتریان با سلیقه های متفاوت را جلب کرد؟
  • آیا کسب و کار ها به تنهایی قادر خواهند بود علاوه بر شناسایی هویت مشتری، تجربه کاربری و حفاظت از اطلاعات شخصی آنها را بر عهده بگیرند؟

احراز هویت دیجیتال گامی رو به جلو برای پیاده سازی موازی امنیت اطلاعات و تجربه کاربری

تجربه کاربری در کنار امنیت اطلاعات با هویت دیجیتال

با توسعه فناوری و تکنولوژی، در دنیا پلتفرم هایی در حال ظهور هستند که قادر خواهند بود تا با احراز هویت دیجیتال همان لحظه هویت کاربر را تشخیص داده و اجازه دسترسی به تراکنش های مالی را بدهد. با توجه به کارکردی که توضیح داده شد، علاوه بر پیاده سازی تجربه کاربری خوب برای مشتریان از اطلاعات و حریم شخصی آنها نیز محافظت شده است. خوشبختانه نمونه این پلتفرم در ایران نیز وجود دارد.

یوآیدی اولین پلتفرم احراز هویت دیجیتال در ایران است که توانسته با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، تجربه کاربری خوب در کنار امنیت را برای کاربران فضای آنلاین رقم بزند. یوآیدی قادر است با شناسایی چهره کاربران و خواندن کارت ملی آنها (استفاده از تکنولوژی OCR و Image Processing)، آنها را احراز هویت کرده تا علاوه بر فراهم آوردن تجربه کاربری لذت بخش برای مشتریان، از احتمال دستکاری اطلاعات و کلاهبرداری نیز جلوگیری کرده باشد. از آنجایی که یوآیدی در همان لحظه و به صورت آنلاین چهره کاربران را تشخیص میدهد، به کم کردن احتمال خرابکاری در اطلاعات کمک کرده است. علاوه بر این، یوآیدی شرایطی را مهیا کرده است تا کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن و در بعضی موارد بدون حضور فیزیکی، به عنوان مثال در بانک برای احراز هویت و حساب باز کردن توسط متصدی بانک، بتوانند کار خود را به انجام رسانند. شایان ذکر است تجربه کاربری که این پلتفرم برای کاربران ایجاد میکند مزیت منحصر به فردی است تا بتوان نرخ از دست دادن مشتری را به کمترین حد ممکن رساند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه