انتخاب وکیل و نماینده در سامانه جامع روابط کار

انتخاب وکیل و نماینده در سامانه جامع روابط کار
فهرست مطالب

وزارت کار، سومین نهادی است که بعد از احراز هویت سامانه سجام و احراز هویت سامانه ثنا، فرایند احراز هویت سامانه روابط کار را با همکاری یوآیدی به صورت غیرحضوری برای کاربران خود ارائه نموده است. وزارت کار با راه اندازی سامانه جامع روابط کار بیش از ۳۰ خدمت به کارگران و کارفرمایان ارائه نموده است. فعالان حوزه روابط کار با ثبت نام و احراز هویت سامانه روابط کار می توانند از همه این خدمات به صورت غیرحضوری استفاده نمایند. خدماتی مانند درخواست بیمه بیکاری، ثبت قرارداد کار منعقد شده میان کارگر و کارفرما و شکایت و طرح دعوا علیه کارفرما و یا کارگر از مهمترین خدماتی است که سامانه کارگر و کارفرما به منظور کاهش بروکراسی اداری و دسترسی سریع فعالان این حوزه به خدمات وزارت کار و همچنین جمع آوری آمار در حوزه روابط کار ارائه می دهد. در ادامه به بررسی فرایند انتخاب وکیل و نماینده در سامانه روابط کار خواهیم پرداخت. 

در فرایند شکایت در سامانه روابط کار، شخصی که طرح شکایت انجام داده به عنوان شاکی و شخصی که شکایت علیه وی تنظیم شده به عنوان “خوانده دعوا” شناخته می شود. چنانچه علیه کاربر به عنوان کارگر یا کارفرما شکایتی صورت بگیرد، کاربر می تواند دلیل شکایت را در سامانه روابط کار مشاهده کرده و در صفحه شخصی خود در این سامانه، به منظور دفاع از حق خود، فرایند انتخاب وکیل یا نماینده را از طریق سامانه روابط کار را دنبال نماید.

چنانچه در سامانه روابط کار شکایتی علیه شما تنظیم گردیده، به منظور مشاهده و انتخاب وکیل و نماینده در سامانه روابط کار به ترتیب زیر عمل نمایید:

وارد صفحه شخصی خود در سامانه روابط کار شده و با انتخاب واحد پنجره خدمات، از داشبورد گزینه کارپوشه را انتخاب نمایید.

پنجره خدمات

 

در مرحله بعد، از کارپوشه باز شده گزینه تمام ورودی های من را انتخاب کنید. در صفحه ورودی های من، می توانید مورد شکایت را مشاهده کرده و نماینده ای را برای خود طبق تصویر زیر انتخاب نمایید. به همین منظور گزینه انتخاب/عزل نماینده خوانده را انتخاب نمایید.

انتخاب یا عزل نماینده

 

پس از انتخاب گزینه انتخاب یا عزل نماینده، در صفحه باز شده مطابق تصویر زیر، گزینه بله را تیک زده و روی گزینه ثبت تغییر کلیک کنید.

تایید نماینده

 

در صفحه باز شده می بایست مشخصات وکیل و یا نماینده خود را وارد نمایید. البته با وارد کردن کد ملی وی، نام و نام خانوادگی وکیل به صورت خودکار در محل مربوط به خود مشاهده خواهد شد. توجه داشته باشید که نماینده یا وکیل مورد نظر حتما فرایند احراز هویت سامانه ثنا را انجام داده و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده باشد.

مشخصات نماینده

در صورتی که بخواهید نماینده و یا وکیل حق تجدید نظرخواهی را داشته باشد گزینه بله را انتخاب نمایید. سپس در قسمت بارگزاری برگه نمایندگی گزینه Browse را انتخاب کرده و فایل برگه نمایندگی را بارگزاری نمایید و در آخر روی گزینه ثبت تغییر کلیک نمایید. در مرحله آخر گزینه “قبول، برگشت به کارپوشه” را انتخاب نمایید تا کار انتخاب نماینده به پایان برسد.

تایید اتمام مراحل

 

به منظور عزل نماینده انتخاب شده مراحل قبلی را دوباره طی نموده و در صفحه انتخاب / عزل نماینده، در پاسخ به سوال “آیا برای پیگیری دادخواست خود نماینده دارید؟” گزینه خیر را انتخاب نمایید و سپس بر روی ثبت تغییر کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند. به منظور انتخاب مجدد وکیل و نماینده مراحل بالا را دوباره طی کنید. همچنین تغییر نماینده نیز با طی مراحل بالا امکان پذیر می باشد. 

درخواست بیمه بیکاری، ثبت شکایت و رسیدگی به پرونده دعاوی و همچنین ثبت آنلاین قرارداد کارگران از مهمترین خدماتی هستند که توسط وزارت کار در سامانه روابط کار ارائه می گردند. 

کاربران با انجام فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه روابط کار با یوآیدی و با استفاده از گوشی هوشمند، می توانند از خدمات حوزه روابط کار به صورت غیرحضوری و شبانه روزی استفاده نمایند. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد.فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت بلادرنگ و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه