سامانه های احراز هویت سرمایه گذاری جمعی

سامانه های احراز هویت سرمایه گذاری جمعی
فهرست مطالب

احراز هویت و سرمایه گذاری جمعی یا Crowdfunding

سرمایه‌‌‌گذاری جمعی یا سرمایه‌گذاری از طریق اجماع که برخی اوقات به آن تامین سرمایه جمعی (Crowdfunding) نیز می‌گویند، نوعی سرمایه‌گذاری خصوصی است که از طریق اجماع گروهی در قالب دوستان و یا آشنایان و یا عقد قرارداد بین دو یا چند گروه مالی خصوصی ایجاد می‌شود. این نوع سرمایه‌گذاری با عدم تمایل بانک‌ها در ایالات متحده به اعطای وام شدت گرفت. گروه‌های متعدی در قالب دوستان و آشنایان به صورت جمعی به اعطای وام و یا سرمایه‌گذاری برای کارهای سودآوری که توان مالی نداشته و به دنبال سرمایه‌گذار برای شروع کار خود می‌گشتند، ایجاد شدند. سرویس های احراز هویت کاربران پلتفرم های سرمایه گذاری جمعی باید امنیت اطلاعات خود کسب و کارها و کاربران آنها را فراهم نمایند.

ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری آنلاین

اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها با پیشرفت تکنولوژی، در قالب وبسایت و از طریق فضای آنلاین ارائه شدند. تاکنون گونه‌های مختلفی برای جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و یا کارهایی در جهت ارائه آموزشی یا فرهنگی به وجود آمده‌اند. برای مثال فرهنگ دونیت نوعی جذب سرمایه مدرن و اختیاری است برای هنرمندان و فعالان در هر زمینه‌ای است که فعالیت می‌کنند و مشکل سرمایه دارند. هم آفرین، حامی باش و حامی جو نمونه‌های داخلی این نوع سرمایه‌گذاری می‌باشند.

در هر حال، هرگاه حرف از امور مالی و پرداخت مبلغ پیش می‌آید، اهمیت امنیت کاربران در این مسئله برجسته می‌شود. کاربرانی که مبلغ را دریافت می‌کنند و کسانی که به منظور سرمایه‌گذاری یا کمک به فرهنگ و صنایع، کمک می‌کنند، باید از کلاهبرداری در امان باشند. به این دلیل که با خیال راحت و اعتماد به طرف مقابل، با او در ارتباط باشند. بنابراین، جهت ارتقای امنیت این فضا، احراز هویت کاربران سرمایه گذاری جمعی باید به صورت دقیق انجام شود. با این کار، راه برای کلاهبرداران و مجرمان بسته خواهد شد. کسانی که بوی پول‌های فاقد امنیت را از کیلومترها دورتر حس کرده و اقدام به خرابکاری می‌نمایند.

احراز هویت سرمایه گذاری جمعی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین

سرویس احراز هویت غیرحضوری دیجیتال یوآیدی، کاربرانی را که در اپلیکیشن و یا سایت ثبت‌نام می‌کنند، با استفاده از فناوری تشخیص چهره با هوش مصنوعی، شناسایی و هویت آنها را تایید می کند. از ورود کاربران جعلی و یا تصاحب حساب کاربران با استفاده از اطلاعات هویتی آنها که به سادگی می‌توان به دست آورد نیز جلوگیری می‌کند. به علت استفاده از هوش مصنوعی، عمل احراز هویت کاربران مستقل از نیروی انسانی و کاملا به وسیله هوش مصنوعی انجام می‌پذیرد. میزان دقت هوش مصنوعی در مقایسه با نیروی انسانی بسیار بالا است. در حالت عادی و در صورت شناسایی کاربر به صورت حضوری و رو در رو، دقت نیروی انسانی ۸۶درصد می‌باشد. این دقت در حالت غیرحضوری به مراتب کمتر است. درحالی که دقت هوش مصنوعی در احراز هویت کاربر بالای ۹۵درصد می‌باشد.

احراز هویت کاربران پلتفرم های سرمایه گذاری جمعی با استفاده از اطلاعات هویتی، روشی با امنیت پایین است که هم اطلاعات کاربران و هم اطلاعات ارائه دهنده خدمت موردنظر را به خطر می‌اندازد. به این علت که در صورت افتادن اطلاعات حساس به دست کلاهبرداران، تمام اطلاعات کاربران به خطر می‌افتد. یوآیدی با استفاده از تشخیص چهره، ویژگی‌های بیومتریک چهره کاربران را به صورت رمزنگاری شده با اطلاعات ثبت شده در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور مقایسه می‌کند. در صورت تطابق این دو چهره، که با استفاده از تکنولوژی تطابق چهره (Face Verification) انجام می‌پذیرد، هویت کاربر تایید می‌شود. این تایید به صورت درلحظه (Real – Time) و با دقت بسیار بالا انجام می‌ذیرد.

کاهش ریسک مبادله از طریق دسترسی به داده‌های صحت‌سنجی‌شده

با توجه به رمزنگاری اطلاعات کاربر توسط یوآیدی و استفاده از تکنولوژی Liveness Detection برای تشخیص زنده بودن چهره کاربر، امنیت این سرویس جهت احراز هویت کاربران سامانه های سرمایه گذاری جمعی بسیار بالا می‌باشد. این امنیت و دقت بالا هویت دیجیتال اثبات شده‌ای را به کاربر اختصاص می‌دهد که غیرقابل نفوذ است و دائما صحت آن توسط یوآیدی شناسایی و تایید می‌شود. این عوامل باعث به روز بودن دائمی اطلاعات کاربران و اطمینان از اصل بودن هویت کاربر می‌شود. به همین دلیل، کسانی که با این کاربران در تماس هستند به هویت مخاطب خود شک نمی‌کنند.

مزیت دیگر یوآیدی سرعت عمل در عین دقت بالای آن می‌باشد و در عین سرعت بالا، میزان مقیاس‌پذیری این سرویس نسبت به روش‌های دیگر بسیار بالا و غیرقابل مقایسه است. به این معنی که هوش مصنوعی سرویس یوآیدی ، کاربران را به صورت ۲۴ ساعته و در لحظه احراز هویت می‌کند. این نوع احراز هویت امن‌ترین روش کنونی دنیا است که تنها توسط یوآیدی در سطح کشور ارائه می‌شود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه