فرایند احراز هویت صرافی های رمز ارز چگونه کار می کند؟

احراز هویت صرافی رمز ارز
فهرست مطالب

با افزایش قیمت رمز ارزها و گرم شدن بازار خرید و فروش آنها، شمار کاربرانی که به صرافی های رمز ارز مراجعه می کنند رو به افزایش است. ثبت نام و احراز هویت کاربران توسط صرافی های رمز ارز در روزهای اخیر با صرف زمان زیادی انجام می شود. دلیل آن هم افزایش شمار کاربران می باشد. زیرا بررسی و تایید مدارک و مشخصات کاربر به منظور شناسایی و تایید هویت وی به طول می انجامد. بررسی مدارک کاربر توسط اپراتور انسانی معمولا حدود یک یا دو روز طول می کشد. در مواقعی که مراجعه کننده زیاد باشد، این کار زمان زیادی خواهد طلبید. مسلما زمانبر بودن احراز هویت کاربران، نه به نفع کاربر و نه به نفع صرافی خواهد بود.

خوشبختانه برای حل این مسئله یک راه حل بسیار مفید وجود دارد. احراز هویت دیجیتال کاربران در صرافی های رمز ارز، باعث کاهش اصطکاک در مسیر مشتری می گردد. علاوه بر آن سرعت احراز هویت کاربران را به میزان بسیار زیادی افزایش داده و انجام این فرایند را از چند روز به چند دقیقه کاهش می دهد. بنابراین احراز هویت دیجیتال هم برای کاربران و هم خود صرافی ها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

فرآیند سنتی احراز هویت با اپراتور انسانی

فرایند احراز هویت کاربران صرافی های ارز دیجیتال در حالت سنتی به این روش انجام می پذیرد:

کاربر تصویری از کارت ملی خود و متن دست نوشته ای به منظور تایید در صرافی به صورت سلفی همراه با تصویر کارت بانکی را به صرافی ارسال می نماید. این تصویر و نوشته توسط اپراتور انسانی بررسی شده و نتیجه پس از چند روز به اطلاع کاربر خواهد رسید. سپس کاربر یک شماره تماس ثابت وارد می کند. تایید شماره تماس ثابت نیز به وسیله اپراتور انسانی طی تماس با کاربر انجام می شود.

احراز هویت دیجیتال کاربران صرافی رمزارز

فرایند احراز هویت به صورت دیجیتال در صرافی های رمز ارز به این صورت انجام می پذیرد:

کاربر شماره موبایل و کد ملی خود را وارد می کند و تطابق این دو چک می شود. به این معنی که شماره موبایل وارد شده متعلق به کد ملی وارد شده می باشد. سپس کاربر مشخصات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد می نماید. این موارد نیز با اطلاعات موجود در پایگاه داده ثبت احوال تطبیق داده شده و چک می شوند. در مرحله بعدی، کاربر آدرس، کد پستی و تلفن ثابت را وارد می کند و صحت این موارد نیز بررسی می شود. سپس اطلاعات مربوط به کارت بانکی از کاربر اخذ شده و با اطلاعات سیستم بانکی کشور مطابقت داده شده و صحت آن چک می شود.

بعد از تایید اطلاعات اولیه، کاربر یک ویدیوی سلفی ۵ ثانیه ای گرفته و زنده بودن چهره کاربر بررسی می شود. به این معنی که شخصی که در حال گرفتن ویدیوی سلفی است، خود کاربر می باشد. سپس چهره موجود در این ویدیو نیز با اطلاعات موجود در ثبت احوال مقایسه می شود. کل این مراحل ظرف چند دقیقه انجام شده و فرایند احراز هویت کاربر با استفاده از هوش مصنوعی انجام می پذیرد.

در نتیجه، کاربر به منظور احراز هویت خود اطلاعات زیر را وارد می نماید:

  • مشخصات هویتی: نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد
  • مشخصات بانکی: نام بانک، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبا
  • مشخصات تماس: شماره موبایل، تلفن ثابت، آدرس، کد پستی
  • ویدیوی سلفی: اخذ ویدیوی سلفی ۵ ثانیه ای
فرآیند-کریپتو
فرایند احراز هویت دیجیتال صرافی های رمز ارز

فرایند احراز هویت کاربران صرافی رمز ارز در روش دیجیتال، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی سرویس یوآیدی انجام می پذیرد. با استفاده از یوآیدی، فرایند احراز هویت دیجیتال کاربران با دقت بالای ۹۹ درصد و در کمترین زمان ممکن و به صورت بلادرنگ انجام می شود.

یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال کشور فرایند احراز هویت کاربران سامانه سجام و احراز هویت سامانه ثنا را به صورت بلادرنگ و با دقتی بسیار بالا با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر Liveness Detection و Face Verification انجام می دهد. همچنین اخیرا از محصول احراز هویت صرافی رمز ارز نیز رونمایی کرده است.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه