چگونه می‌توانید امنیت کیف پول رمزارز را تضمین کنید؟

امنیت کیف پول رمزارز
فهرست مطالب

اگر با روش‌های تضمین امنیت کیف پول رمزارز خودتان آشنا نباشید، استفاده از موثرترین راهکارهای موجود برای سرمایه‌گذاری در رمزارز چه فوایدی خواهد داشت؟ تامین امنیت دارایی رمزارزتان اهمیت بسیار زیادی دارد. نه تنها باید از سرمایه خود با استفاده از یک کیف پول رمزارز حفاظت کنید، بلکه باید اطمینان یابید که کیف پولتان نیز به اندازه کافی امن است.

در این مطلب ما چند توصیه را مطرح کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها، امنیت کیف پول رمزارز خود را ایمن کنید. اما پیش از هر کار، باید انواع تهدیدهای امنیتی را بشناسید تا مراقب آنها باشید.

تهدیدهای موجود برای امنیت کیف پول رمزارز

۱) بدافزار

هکرها به شیوه‌های جدید و منحصربه‌فردی در پنهان کردن بدافزارها و فریب کاربران بی‌اطلاع، دست یافته‌اند. ابزار دروغینی که در وب‌سایت‌های کریپتو تبلیغ می‌شود، یکی از نمونه‌های بدافزار است.

به همین دلیل است که حتی هنگام بازدید از یک سایت قابل اعتماد هم بهتر است همیشه پیش از کلیک روی لینک‌ها یا تبلیغات، بررسی دقیقی از آنها داشته باشید. از این رو هیچ نرم‌افزاری را تا وقتی از ایمن بودن آن مطمئن نشده‌اید نصب نکنید.

۲) فیشینگ

فیشینگ می‌تواند با شبیه‌سازی یک پلتفرم تجاری قانونی و درخواست اطلاعات لاگین از سرمایه‌گذاران، جزئیات حساب شما را سرقت کند. هکرها ایمیل‌های فیشینگ را به کاربران رمزارز می‌فرستند که حاوی لینک‌هایی به وب‌سایت مشابه و ساختگی است.

معمولا بهتر است پیش از کلیک روی لینک‌ها، آنها را به صورت دقیق بررسی کنید. پیش از ارائه هر گونه اطلاعات شخصی به دیگران، مطمئن شوید دیکته لینک درست است و همان وب‌سایتی را نشان می‌دهد که با آن آشنا هستید.

۳) پلتفرم‌های تجاری هک شده

اگر هکری به یک پلتفرم تجاری دسترسی یابد، کاربران کریپتو در معرض خطر قرار می‌گیرند و ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند. هکرها می‌توانند به کلیدهای کاربران دسترسی یابند و از آنها برای برداشت سرمایه کاربران و انجام معاملات کلاهبرداری به وسیله نفوذ در شبکه، استفاده کنند.

این یکی از نقایص پلتفرم‌های تجاری هوش مصنوعی از جمله بیت‌کوین لوپه‌ولز، نیوز اسپای، بوتسفولیو، و امثال آن است. این پلتفرم‌ها هر قدر هم که امن باشند، باز هم ممکن است هک شوند، و سرمایه‌گذاران آنها، پول خود را از دست بدهند.

امنیت کیف پول رمزارز

نحوه حفظ امنیت کیف پول رمزارز

۱) احراز هویت دو عاملی

احراز هویت دو عاملی (۲FA) تکنیکی عالی برای ایمن نگه داشتن کیف پول دیجیتال رمزارز شماست. این روش یک لایه اضافی امنیتی دارد. می‌توانید با دانلود اپ‌هایی مانند گوگل اوتنتیکیتور، از روش احراز هویت دوعاملی برای دسترسی به کیف پول خود استفاده کنید. وقتی وارد حساب خود شدید نیز می‌توانید یک پیامک یا ایمیل حاوی کد تایید در سایت را دریافت کنید.

۲) رمزدار کردن کیف پول

کیف پول کریپتو خود را به روشی تنظیم کنید که برداشت از آن نیازمند رمز عبور باشد. رمزعبور باید منحصر به فرد باشد و ترجیحا ترکیبی از حروف الفبا، اعداد و کاراکترهای خاص در آن استفاده شود تا حدس زدن آن برای هکرها دشوار باشد.

به شدت توصیه می‌کنیم از رمز عبور خود برای ورود به شبکه‌های اجتماعی به عنوان رمز عبور کیف پول کریپتو خود استفاده نکنید. یادآوری رمز عبورهای پیچیده نیز دشوار است. اگر با یادآوری رمز عبور پیچیده مشکل دارید، یک کپی فیزیکی از رمز عبور خود را در جای امنی نگهداری کنید.

۳) استفاده از کیف پول سرد

میتوانید دارایی‌های رمزارز خود را به شکل آفلاین در کیف پول سخت‌افزاری نگهداری کنید که اغلب کیف پول سرد نامیده می‌شود. یکی از مثال‌های آن درایو USB یا یک هارد درایو است، که در صورت استفاده از آن، هکرها نمی‌توانند هنگام آفلاین بودن دارایی‌تان، وارد حساب شما شوند. همچنین توصیه می‌شود کیف پول سخت‌افزاری خود را رمزگذاری کنید و بک‌آپ‌های منظمی از آن تهیه کنید.

۴) تقسیم‌بندی سرمایه

تصور کنید همه دارایی خود را به این دلیل از دست بدهید که آنها را فقط در یک محل نگهداری کرده‌اید. یک قانون کلی این است که هیچ‌گاه همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید. به این ترتیب اگر یک سبد را از دست بدهید، همه تخم مرغ‌هایتان از بین نرفته است.

از این رو رمزارزهای خود را نیز در کیف پول‌های مختلف نگهداری کنید تا تاثیر هر نوع زیان در آنها را کاهش دهید. در کل، بهتر است بیشتر سرمایه خود را فقط در کیف پول سرد نگهداری کنید و بخش کمی از آن را به صورت آنلاین و برای معامله به کار برید.

۵) به روز رسانی دائم نرم‌افزار

از جدیدترین نسخه کیف پول کریپتو خود استفاده کنید تا اطمینان یابید هر نوع نقص امنیتی در آن، به سرعت حل خواهد شد. زیرا طراحان گاهی اوقات پس از یافتن اشکال در برنامه نرم‌افزاری، آنها را ارتقا می‌دهند. با این کار می‌توانند از هک شدن احتمالی به دلیل نقایصی که یافت شد، پیشگیری کنند.

نتیجه‌گیری

رمزارز از بسیاری جهات، یک روش پرداخت امن است. اما در عین حال، در بازاری فرّار کار می‌کند. از این رو نگهداری و فروش دارایی‌های دیجیتال، ریسک‌های قابل توجهی نیز به همراه دارد. هر یک از این خطرات می‌توانند منجر به زیان‌های مالی فاجعه باری شوند که دیگر هیچ‌گاه نتوانید از آن احیا شوید. به همین دلیل لازم است کیف پول خود را امن نگه دارید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه