فواید احراز هویت دیجیتال برای صرافی های رمز ارز

فواید احراز هویت دیجیتال برای صراف یرمز ارز
فهرست مطالب

به نظر می رسد که در برخی مناطق ، بیش از ۶۰٪ مبادلات رمز ارزها از مقررات مناسب پیروی نمی کنند. ایجاد رویه های شناسایی دیجیتال و روند احراز هویت دیجیتال نه تنها صرافی های رمز ارز را با مقررات فعلی مطابقت می دهد بلکه به آنها یک سری مزیت دیگر نیز می بخشد. مزایایی که فعالیت و مشروعیت آنها را افزایش می دهد. در همین راستا، پلیس فتا، صرافی های رمز ارز فعال داخلی را ملزم به احراز هویت کاربران خود با استفاده از مدارک شخصی وی کرده است.

احراز هویت کاربران صرافی های رمز ارز توسط اپراتور انسانی

احراز هویت در صرافی های رمز ارز به صورت دستی و با بررسی توسط نیروی انسانی انجام می پذیرد. به این صورت که کار مدارک شخصی خود را بارگذاری می کند. سپس اپراتور انسانی با بررسی مدارک وی در یک بازه زمانی، این مدارک را تایید کرده و کاربر وارد مرحله تایید شماره تماس و ورود شماره شبای مربوط به حساب بانکی خود می شود. بررسی هویت مدارک ارسالی کاربر توسط اپراتور انسانی در زمان عادی معمولا چند روز زمان می برد. اما بعضا دیده شده که به دلیل تب بازار رمز ارزها، شمار مراجعه کنندگان به میزان بالایی افزایش پیدا می کند. در این صورت زمان بررسی و تایید یا رد مدارک کاربر زمان بر خواهد بود.

احراز هویت دیجیتال، راهکار کاربران صرافی های رمز ارز

همانگونه که اشاره شد، احراز هویت کاربران توسط نیروی انسانی مخصوصا در زمان افزایش کاربران، زمان زیادی می برد. همچنین در اثر افزایش نرخ کاربر، دقت نیروی انسانی افت پیدا کرده و امکان خطا در فرایند شناسایی و احراز هویت نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، زمان پاسخگویی به شدت افزایش پیدا می کند و زمان احراز هویت یک کاربر ممکن است چند هفته زمان ببرد.

راهکار احراز هویت دیجیتال بهترین جایگزین برای نیروی انسانی در زمینه احراز هویت کاربران صرافی های رمز ارز می باشد. با استفاده از این سرویس، کیفیت و زمان احراز هویت کاربران به میزان بالایی بهبود پیدا کرده و نرخ جذب کاربر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مزایای احراز هویت دیجیتال برای صرافی های رمز ارز

از جمله مزایای احراز هویت دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان تایید هویت سریعتر: به این معنی که صرافی های رمز ارز می توانند با بهره وری کارآمدتر ، مشتری های بیشتری را احراز هویت کرده و به آنها خدمت رسانی کنند. برای مثال در صرافی LocalBitcoins بعد از استفاده از احراز هویت دیجیتال، زمان احراز هویت کاربران به ۱۶ دقیقه کاهش پیدا کرده است.
  • سطح بالایی از دقت و انطباق بهتر و کاهش خطاهای دستی: با جایگزینی احراز هویت دیجیتال با اپراتور انسانی در فرایند احراز هویت کاربران صرافی های رمز ارز، دقت این فرایند به میزان زیادی افزایش خواهد یافت و میزان خطا حین احراز هویت به دلیل استفاده از هوش مصنوعی به کمترین میزان خود خواهد رسید.
  • امنیت پیشرفته، زیرا ویژگی های امنیتی تاریخ مانند گذرواژه ها و احراز هویت مبتنی بر رمز عبور حذف می شوند. این رمزها به راحتی توسط کلاهبرداران مورد هک و سوء استفاده قرار می گیرند. بنابراین در فرایند احراز هویت کاربران به صورت دیجیتال، هیچ کلاهبرداری نمی تواند هیچ رمز عبوری از کاربر پیدا کرده و هویت وی را جعل نماید.
  • هزینه های عملیاتی کمتر در نتیجه استقرار کارآمد منابع: نیروی انسانی توانایی محدودی در احراز هویت کاربران را دارد. بنابراین، برای احراز هویت کاربران بیشتر، باید از اپراتورهای بیشتری بهره برد. هزینه تامین نیروی انسانی در این موارد افزایش خواهد یافت. 
  • تجربه مشتری بهتر در و در نتیجه زمان پاسخگویی سریعتر و نقاط اصطکاک کمتر: با استفاده از هوش مصنوعی و احراز هویت دیجیتال، مراحل اضافی احراز هویت حذف شده و کاربر طی فرایند احراز هویت، تجربه بهتر و راحت تری را خواهد داشت. این امر باعث افزایش کاربران خواهد شد. در مثال LocalBitcoins، این صرافی بعد از بهره گیری از احراز هویت دیجیتال، توانسته کاربران خود را از ۱۸۶ کشور مختلف احراز هویت کند.

یوآیدی، سرویس احراز هویت دیجیتال برای صرافی های رمز ارز

یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال کشور، با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند Liveness Detection و Face Verification فرایند احراز هویت کاربران سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و همچنین احراز هویت سامانه ثنا را به صورت بلادرنگ انجام می دهد. دقت فرایند احراز هویت در سرویس یوآیدی بالای ۹۹ درصد می باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه