حجم بازار احراز هویت دیجیتال به ۱۷.۲$ میلیارد می‌رسد

صنعت احراز هویت
فهرست مطالب

بر اساس گزارش جدید موسسه تحلیلگری و مشاوره‌ای گود اینتلیجنس، حجم بررسی‌های احراز هویت دیجیتالی که سالانه در سطح جهان انجام می‌شود، به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و از ۱.۱ میلیارد در سال ۲۰۲۱ به ۳.۸ میلیارد در سال ۲۰۲۶  خواهد رسید. این افزایش حجم بازار احراز هویت، درآمد ۱۷.۲ میلیارد دلاری برای فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات تأیید هویت به همراه خواهد داشت. تعدادی از شرکت‌های فین تک اطلاعات خود را با تلاش‌های متمرکز بر KYC برای شناخت مشتریان به روزرسانی کرده‌اند تا سهم خود را از بازار پرسود افزایش دهند.

شرکت‌های جدید به طور جداگانه خدمات فناوری‌های تأیید هویت دیجیتال را از شرکت‌های احراز هویت Socure ، HooYu و Ondato به مشتریان جدید ارائه می‌دهند؛ این در حالی است که شرکت FSS (Financial Software and Systems)، شرکت ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات پرداخت در سطح جهان، و شرکت Blinking میزان جذب مشتری را اعلام کردند و شرکت FacePhi نیز قراردادی را برای پوشش بیشتر تراکنش‌ها تمدید کرد. همچنین، بانک دیجیتالی مشرق نئو (Mashreq Neo) که در امارات متحده عربی مستقر است، قابلیت‌های بیومتریک چهره را معرفی کرده است. ضمن این که شرکت بریتانیایی ComplyCube، فعال در زمینه احراز هویت، یک ابزار جدید تأیید هویت را راه اندازی کرده است.

حجم بازار احراز هویت

رونق بازار احراز هویت دیجیتال

بر اساس گزارش تحلیلی جدید شرکت گود اینتلیجنس (Goode Intelligence)، که با عنوان “تجزیه و تحلیل بازار و فناوری احراز هویت (IDV) از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶” به چاپ رسیده است، نیاز سازمان‌ها به برآورده کردن الزامات احراز هویت مشتری (KYCمبارزه با پولشویی (AML) و رسیدگی لازم به مشتری (CDD) باعث رشد ۲۲ درصدی حجم بازار تأیید هویت در پنج سال آینده خواهد شد.

آلن گود (Alan Goode)، بنیانگذار و مدیر عامل  شرکت Goode Intelligence و نویسنده این گزارش تحلیلی، می‌گوید: «بازار احراز هویت دیجیتال یک بازار بسیار پررونق با صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری و فعالیت قوی از نظر فرآیند ادغام و تملیک است. مبالغه نیست اگر بگوییم که این صنعت در حال حاضر با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱ میلیارد دلار در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ در حال پیشرفت شدیدی است و نشانه‌هایی مبنی بر عدم کاهش آن در ادامه‌ی سال ۲۰۲۱ و تا ۲۰۲۲ نیز به چشم می‌خورد.»

گود معتقد است که شیوع کرونا موجب سرعت گرفتن رونق بازار احراز هویت دیجیتال شده است.

این گزارش ۲۱۵ صفحه‌ای روندها و فناوری‌های اصلی و تعیین‌کننده‌ی بازار احراز هویت دیجیتال را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، روندهای پذیرش را بررسی می‌کند و هفده شرکت برجسته در زمینه‌ی ارائه فناوری بیومتریک و احراز هویت دیجیتال را معرفی می‌کند. این گزارش همچنین شامل چندین توصیه برای ارائه دهندگان خدمات احراز هویت دیجیتال است تا به آنها کمک کند در این بازار پر رونق از سایرین متمایز شوند.

Goode Intelligence همزمان با رونمایی از این گزارش، در روز ۲۱ اکتبر میزبان وبیناری در مورد پردازش دیجیتال نیز بوده است.

شرکت خدمات مالی Kasasa  شرکت Socure را برای احراز هویت مشتریان انتخاب می‌کند

شرکت کاساسا (Kasasa) که یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی فناوری مالی و بازاریابی است، اعلام کرد که ۲۲۵ نفر از مشتریان پلتفرم INMO این شرکت در حال حاضر از پلتفرم احراز هویت دیجیتال و پیشگیری از کلاهبرداری Socure استفاده می‌کنند.

گیب کراجیسک (Gabe Krajicek)، مدیر عامل شرکت Kasasa اظهار داشت: «ما می‌دانیم که اکثر موسسات مالی با نرخ‌های پذیرش خودکار برای جمعیت‌هایی تلاش می‌کنند که هویت آن‌ها به سختی قابل تشخیص است، مانند نسل زد، نسل هزاره، پیشینه نامرئی‌ها، جمعیت‌های دارای پیشینه کم یا بدون پیشینه (در اصطلاح انگلیسی thin-file) و جمعیت های جدید کشورها. این جمعیت‌ها اکثریت متقاضیان را در بانک اطلاعاتی ما و مشتریان اتحادیه اعتباری ما تشکیل می‌دهند.»

وی افزود: «همکاری با فروشنده‌ای مانند Socure به ما کمک می‌کند تا مأموریت خود را در زمینه‌ی ارائه فناوری مورد نیاز موسسات مالی جامعه برای رقابت با بانک‌های بزرگ پیش ببریم.»

شرکت Socure به تازگی اعلام کرده است که به نقطه عطف خود یعنی ۷۵۰ مشتری رسیده است، که این امر نشان‌دهنده افزایش ۲۷۷ درصدی شرکت‌های جدید و نرخ خالص نگهداری ۱۷۷ درصدی در سال ۲۰۲۱ نیز هست.»

حجم بازار احراز هویت و همکاری socure و kasasa

شرکت FSS با بانک پس‌انداز Equicom همکاری می‌کند

بر اساس این همکاری جدید، شرکت FSS به بانک پس‌انداز امکان دسترسی به سرویس احراز هویت پرداخت خود یعنی Secure3D را می‌دهد.

Secure3D با الگوبرداری از روش پرداخت EMVCo 3.2، به بانک Equicom کمک می‌کند تا هویت مشتری را تأیید کند و معاملات کلاهبردارانه را قبل از مجاز شدن تراکنش پرداخت متوقف کند.

راسل ای. لاجر (Roussel E. Larger) سخنگوی بانک Equicom و رئیس بخش وام‌دهی به مصرف‌کنندگان و مشاغل کوچک، می‌گوید: «کلاهبرداری مشکلی است که همیشه در حال پیشرفت است، بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که فناوری پیشگیرانه ما برای به حداکثر رساندن حفاظت، پیشرفت بهتری دارد.»

سرویس  Secure3D شرکت FSS گزینه‌های مختلفی را بررسی و تأیید هویت فراهم می‌کند، از جمله تکنولوژی بیومتریک و رمزهای یکبار مصرف.

لارجر در پایان گفت: «همکاری ما با شرکت FSS ما را قادر می‌سازد تا از تجربیات و فناوری این شرکت برای کاهش خطر کلاهبرداری استفاده کنیم و برای مشتریان امکان تجربه کار با قابلیت اطمینان بالا را که انتظار دارند، فراهم کنیم؛ به این ترتیب می‌توانیم هم هم محافظت و هم فرصت‌هایی را فراهم کنیم که منجر به افزایش فروش و درآمد می‌شوند.»

این اقدام درست چند ماه پس از آغاز همکاری شرکت FSS با Zwipe در زمینه‌ی کارت‌های پرداخت بیومتریک صورت می‌گیرد.

افزایش حجم بازار احراز هویت و عرضه فناوری تشخیص چهره توسط مشرق نئو

این خبر به نقل از روزنامه خلیج تایمز گزارش شده است. این خبر همچنین تأیید کرد که این فناوری جدید با همکاری وزارت کشور امارات آغاز شده است.

سیستم بیومتریک جدید، پرونده‌های شهروندان را در لحظه در پایگاه داده‌های دولتی بررسی می‌کند تا شهروندان از کلاهبرداری در امان بمانند و بتوانند در کمال ایمنی حساب‌های بانکی خود را افتتاح کنند..

سریدار آیر (Sridhar Iyer)، معاون اجرایی و مدیر مشرق نئو، اظهار داشت: «سیستم احراز هویت با تشخیص چهره به مشتریان این امکان را می‌دهد تا فوراً و به شیوه‌ای ایمن یک حساب بانکی باز کنند.»

وی افزود: «ما به عنوان یک بانک تلاش می‌کنیم محصولات و خدمات نوآورانه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهیم تا معاملات مالی دیجیتالی روزانه خود را با سهولت و آرامش کامل انجام دهند.»

این سرویس جدید از اوایل ماه آینده در اختیار مشتریان مشرق نئو قرار می‌گیرد.

شرکت‌های Hargreaves Lansdown و HooYu با یکدیگر همکاری می‌کنند

به عنوان بخشی از همکاری جدید، شرکت خدمات مالی بریتانیایی هارگریوز لندس‌داون از پلتفرم احراز هویت HooYu و Equifax در اکوسیستم تکنولوژیکی خود استفاده کرده است.

به لطف این مشارکت، مشتریان شرکت هارگریوز لندس‌داون اکنون می‌توانند هویت خود را با استفاده از احراز هویت مدرک شناسایی و بیومتریک چهره تأیید کنند. انجام این کار و بارگذاری مدرکی برای تایید آدرس به مشتریان این امکان را می‌دهد فرایندی را تکمیل کنند که به گفته شرکت‌ها حداکثر چند دقیقه طول می‌کشد.

دیوید پوپ (David Pope)، مدیر بازاریابی شرکت HooYu اظهار داشت: «شرکت HooYu برای احراز هویت سریع و بدون زحمت مشتریان کسب و کارهای مختلف اختصاص داده شده است و در عین حال الزامات مربوط به KYC را نیز رعایت می‌کند.»

وی همچنین اذعان داشت: «ادغام HooYu با شرکت Hargreaves Lansdown به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از طریق احراز هویت دیجیتالی مسیر سریع‌تری را دنبال کنند و در عین حال به آنها در تکمیل وظایف KYC کمک می‌کند تا بتوانند سریع‌تر و آسان‌تر سرمایه‌گذاری و پس‌انداز خود را آغاز کنند.»

مرکز اعتبارسنجی اکوئیفاکس (Equifax) سال گذشته شرکت HooYu را برای ارائه فناوری بیومتریک سلفی به عنوان بخشی از راه حل احراز هویت مشتریان خود انتخاب کرد.

شرکت ComplyCube بررسی‌های پایگاه داده را به پلتفرم CaaS اضافه می‌کند

این سرویس جدید که Multi-Bureau نامیده می‌شود، قابلیت‌های بیومتریک CompliCube را که از هوش مصنوعی (AI) قدرت گرفته است مطابق با پلتفرم خدماتی (CaaS) تأمین‌می کند.

طبق گزارش‌ها، Multi-Bureau می‌تواند مشخصات مشتری، از جمله نام، آدرس، تاریخ تولد، شماره شناسایی مالیات و شماره تأمین اجتماعی (SSN) را در بیش از ۲۰ منبع احراز هویت در سراسر جهان تأیید کند.

به گفته این استارتاپ مستقر در لندن، انتشار راه حل جدید احراز هویت از مشاغل در برابر پیچیدگی‌های فنی و فعالیت‌های غیر اصلی محافظت می‌کند که در نبود این راه حل مجبور به مقابله با آن‌ها هستند.

ComplyCube در سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده است و اخیراً نیز رشد مالی قابل توجهی را گزارش کرده است.

احراز هویت دیجیتال

شرکت Ondato به‌ Nexpay خدمات احراز هویت مشتری همراه با بیومتریک سلفی ارائه می‌دهد

بر اساس اعلام شرکت اونداتو، شرکت ارائه دهنده خدمات احراز هویت، فناوری بیومتریک این شرکت با شرکت Nexpay ادغام شده است تا بررسی‌های لازم برای احراز هویت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) انجام شود تا تجربه بهتری برای مشتریان به همراه داشته باشد.

Nexpay تحت عنوان مشارکت استراتژیک، راه حل یکپارچه‌ای را به شرکت‌هایی ارائه می‌دهد که با رمزارزها و دارایی‌های دیجیتالی کار می‌کنند. سرویس انطباق سفارشی شامل احراز هویت خودکار از طریق مدرک شناسایی و بررسی‌های بیومتریک سلفی و تایید پیامکی است.

اولدیس ترادکالنس (Uldis Teraudkalns) ، مدیر عامل شرکت Nexpay گفت: «من نمی‌گویم که ما بدون Ondato می‌میریم، بلکه اساساً ما مرده‌ایم. ترکیب امنیت قوی و آمادگی وایت لیبل که اونداتو ارائه می‌دهد، و همچنین خدمات فوق‌العاده به مشتریان و سهولت استفاده از این پلتفرم، همگی ما را به عنوان پیشرو در این صنعت برجسته می‌کند. Ondato به من آرامش ذهنی می‌دهد، این موضوع باعث می‌شود تا بر بهبود Nexpay و رسیدن به بهترین حالت  آن تمرکز کنم: کمک به ایجاد نسل بعدی مشاغل فناوری مالی در صنعت دارایی های دیجیتال.»

 بانک کره جنوبی استفاده از فناوری بیومتریک FacePhi را تمدید کرد

خاویر میرا (Javier Mira)، رئیس و مدیرعامل شرکت اسپانیایی FacePhi، در پستی در صفحه‌ی لینکدین خود اعلام کرد که Daegu Bank از فناوری تشخیص بیومتریک چهره و تشخیص زنده بودن شرکت FacePhi برای ورود به حساب بانکی و انتقال وجه استفاده کرده است.

این بانک فناوری بیومتریک FacePhi را برای احراز هویت کاربران آنلاین در اوایل سال جاری انتخاب کرد.

بر اساس این پست منتشر شده در لینکدین، بانک DGB Daegu  اولین بانک در میان بانک‌ها است که احراز هویت با استفاده از تشخیص چهره را برای همه معاملات مالی معرفی کرده است.

شرکت Blinking نظر یک کارگزاری را به عنوان مشتری جلب کرد

تسلا کاپیتال (Tesla Capital)، شرکت پیشرو در کارگزاری اوراق بهادار آنلاین صربستان، تکنولوژی بیومتریک سلفی شرکتBlinking  را برای ارائه فرآیند احراز هویت آسان مشتری انتخاب کرده است.

بر اساس اعلام این شرکت که به صورت یک جلسه به صورت لایو ویدیویی بوده است، بررسی‌های مدارک شناسایی و تایید چهره توسط تکنولوژی شرکت Blinking  به کارگزار کمک می‌کند تا به الزامات مربوط به رعایت KYC را پاسخ دهد و همچنین به مشتریان اجازه می‌دهد تا در کمتر از هفت دقیقه مراحل ثبت نام را به اتمام برساند.

با یوآیدی، احراز هویت غیرحضوری از جمله احراز هویت سامانه ثنا و احراز هویت سجام و همچنین احراز هویت سامانه روابط کار را به کمک هوش مصنوعی در کوتاهترین زمان انجام دهید. برای انجام این فرایند، می توانید راهنمای احراز هویت سامانه روابط کار را مطالعه نمایید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه