احراز هویت دیجیتال کاربر و افزایش اطمینان معاملات آنلاین

خرید و فروش آنلاین
فهرست مطالب

تعطیلاتی مانند عید نوروز،‌ بهترین زمان برای کلاهبرداران در فضای آنلاین می باشد. ما در اکثر مواقع سال در مورد جایی که از آن خرید می کنیم، هوشیار و مراقب هستیم و اغلب قانونی بودن یک وبسایت را پیش از وارد کردن اطلاعات بانکی در آن بررسی می کنیم. در مواقعی از سال مانند عید نوروز، معمولا‌ً در خرید عجله داریم و برای اینکه کمی ارزان تر یا سریع تر خرید کنیم، ریسک خرید از سایت های کم تر شناخته شده بدون احراز هویت دیجیتال کاربر را می پذیریم.

فقط وبسایت ها اینطور نیستند. بسیاری از ما از فروشنده های فردی در اینترنت خرید می کنیم. همانطور که ٪۶۵ گزارش های مربوط به سایت های حراج یا خرید و فروش آنلاین سال گذشته نشان می دهند، در واقع سایت های حراج بهترین جا برای ورود کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان هستند.

به چه کسی می توانیم اعتماد کنیم؟

احراز هویت دیجیتال راهی مطمئن برای اعتمادسازی در فضای مجازی

دلیل اینکه سایت های تبلیغاتی مزایده ای و طبقه بندی شده بسیار محبوب هستند،‌ این است که هیچ مانعی برای فروش در آنها وجود ندارد. این سایت ها هیچ گونه نظارتی بر فروشنده ها ندارند و به نظرات و رتبه های خریداران قبلی نسبت به این فروشنده ها بسنده می کنند. مشکل اینجاست که شما نمی توانید همیشه به نظرات و رتبه دهی های موجود در پروفایل فروشنده اعتماد کنید. در این مرحله است که احراز هویت دیجیتال اهمیت پیدا می کند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: احراز هویت مسئله اصلی کسب و کار های اقتصاد مشارکتی

دفتر مشاورین شهروندان لندن در اوایل سال ۲۰۱۷،‌ هشدارهایی درباره ی نظرات دروغینی که کلاهبرداران برای شهرت بیش تر پروفایل های فروش خود می نوشتند، منتشر کرد. گزارش این سازمان نشان می دهد که بیشترین قربانیان مربوط به «کلاهبرداری فانتوم» هستند. کلاهبرداری فانتوم به معنی پول گرفتن از افراد در فروش آنلاین است بدون اینکه کالایی برای فروش وجود داشته باشد. گفته می شود به طور متوسط افراد ۱۱۰۰ پوند در کلاهبرداری های فانتوم از دست داده اند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: چرا هویت دیجیتال نقش حیاتی در امنیت اطلاعات ایفا میکند؟

احراز هویت دیجیتال با یوآیدی

حقیقتی که راجع به کلاهبرداری های فانتوم، بسیار نگران کننده است، این است که این نوع از کلاهبرداری و سایر کلاهبرداری های مشابه، به راحتی نادیده گرفته می شوند. اصلاً چرا یک فردی که سابقه کلاهبرداری دارد باید همچنان به فعالیت مجرمانه خود ادامه دهد؟

امروزه تکنولوژی احراز هویت دیجیتال کاربر برای هر دو نفر (خریدار و فروشنده)، پیش از اینکه تراکنشی را انجام دهند، وجود دارد. خریدار پس از مطمئن شدن از اینکه فروشنده کیست، می تواند مطمئن باشد شخصی که با او معامله می کند یک کلاهبردار نیست. پلتفرم احراز هویت یوآیدی، اولین پلتفرمی است که در زمینه هویت دیجیتال و احراز هویت دیجیتال توانسته شرایطی را برای کاربران فضای مجازی محیا کند تا بتوانند بدون نگرانی به تعامل در فضای آنلاین بپردازند. بنابراین، یوآیدی با کاهش ریسک خرید آنلاین و تسهیل در احراز هویت دیجیتال قادر است تا تجربه ای متقاوت برای فعالان فضای آنلاین رقم زند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه