هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک به عنوان بنیان خدمات آنلاین

هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک
فهرست مطالب

اکنون کخ بحث تجارت الکترونیک در عرصه جهانی رو به افزایش است. نظر شما در مورد هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک چیست؟ به نظر شما چه چیزی باعث شده است که با وجود اعتماد روزافزون به داده‌ها، تجارت الکترونیک با چالش های زیادی روبه رو شود؟ می‌توان گفت در آینده‌تی نزدیکُ فناوری هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک نحوه عملکرد تجارت الکترونیک را کاملاً متحول خواهد کرد.

وضعیت هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک

اکنون بیش از هر زمان دیگری مشتریان برای خرید کالا و دریافت خدمات به بازار آنلاین مراجعه می کنند. طبق آمار استاتیستا و ای-مارکتر تا سال ۲۰۱۹ فروش جهانی از مرز  ۳ تریلیون دلار می گذرد. انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد. زیرا در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۲.۸ تریلیون دلار رسیده بود، ۳.۳ تریلیون در سال ۲۰۱۹ و تا سال ۲۰۲۱ به مرز ۴.۸ تریلیون دلار خواهد رسید.

هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک

تجارت سیار (mobile commerce) تا حد زیادی به این موفقیت دامن می زند، به نحوی که ۶۰٪ از کل فروش تجارت الکترونیکی را تجارت سیار تشکیل می دهد که  در سال ۲۰۱۷ رشد ۴۰ درصدی داشته است.

بر اساس آمار ای-مارکتر در سال ۲۰۱۷ چین به تنهایی ۶۷.۱٪ از کل فروش تجارت الکترونیکی در سراسر جهان را از آن خود کرده است. انتظار می رود میزان فروش بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱  تقریبا سه برابر شود و از ۹۰۹،۹۳ میلیارد دلار آمریکا به ۲.۵۹۵ تریلیون دلار برسد.

تحقیقات نشان می دهد با افزایش استفاده از تلفن همراه احتمال می رود مشتریان خریدهای با هزینه بیشتر را با خیال راحت و به آسانی انجام دهند. به این ترتیب نقش هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

اوضاع تجارت الکترونیک تغییر نکرده است!

در حال حاضر، تجارت الکترونیک بر نحوه استفاده از هویت دیجیتال و ذخیره اطلاعات مشتریان نظارت دارد. طبق یک نظرسنجی که اخیرا توسط موسسه کی‌پی‌ام‌جی انجام شده است، کمتر از ۱۰٪ از مشتریان احساس می کنند که برشیوه مدیریت و استفاده از اطلاعاتشان توسط سازمانها کنترل دارند. بسیاری از مشتریان از فروش داده های خود به اشخاص ثالث ناراضی هستند. این نارضایتی برای مواجه شدن با این مسائل فشار ایجاد می کند.

داده های مشتریان برای عملکرد کسب و کار شما حیاتی است. پذیرفتن هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک یا هر جای دیگری، مسئولیت رسیدگی به داده ها را از بین می برد، در حالی که یک تجربه بی عیب و نقص برای مشتریان ایجاد می کند.

هویت دیجیتالی مستقل به مشتریان اجازه می دهد تا کنترل کامل اطلاعات شخصی خود را برعهده بگیرند و همچنین بازارهای بالقوه جدیدی را برای تجارت الکترونیکی باز می کند. اگر چه پیش‌بینی‌ها امیدوار کننده به نظر می رسند اما با شناخت تجارت الکترونیک، از ضعف های موجود در سیستم آگاه خواهید شد.

هویت دیجیتالی در تجارت الکترونیک

فاکتورهای موثر در تجارت الکترونیک

۱) نرخ انصراف

ناتوانی در انتقال از لیست خرید به تسویه حساب و اتمام خرید سالانه میلیاردها دلار برای کسب و کارها هزینه دارد. طبق گزارشی که اخیرا ارائه شده است، به طور متوسط از هر ۴ سبد خرید ۳ سبد رها شده‌اند یعنی خرید به اتمام نرسیده است.

متداول ترین دلایل نرخ انصراف عبارتند از:

  • مشتریان نیاز به ایجاد یک حساب کاربری دارند.
  • روند پرداخت بیش از حد طولانی یا پیچیده است.
  • مشتری برای ورود اطلاعات کارت اعتباری خود به وب سایت اعتماد نمی کند.

تجارت الکترونیک در تمامی بخش ها تلاش کرده تا شکاف های موجود را برطرف کند. ارائه فرآیندی ثمربخش و کارآمد بین مشتری و سایت مهمترین عامل در بهبود نرخ انصراف خواهد بود.

۲) داده های نادرست

ممکن است مشتری آدرس را اشتباه تایپ کند و بنابراین بسته به آدرسی اشتباه ارسال شود. تأیید هویت یکی از عناصر مهم در تأیید آدرس مشتری است. یک فرآیند ساده و کارآمد به کسب و کار امکان تشخیص خطاها را می دهد و بنابراین هزینه ها کاهش می یابد.

۳) تجربه کاربر

این عامل نیز از جمله عواملی است که برای خریداران اهمیت فزاینده ای دارد و فرم های آنلاین کمک چندانی نمی کنند. ثبت نام، ورود به سیستم و بررسی فرم ها اغلب آزار دهنده توصیف می شوند، پر کردن این فرم ها زمان بر است و تجربه کاربر را طولانی می کنند. این فرم ها اغلب اطلاعات زیادی از کاربران درخواست می کنند، حتی در مواردی که نیاز به تکمیل فرایند خرید نیست.

تصور کنید در مغازه ای ایستاده اید و در حالی که می خواهید پولی را که به سختی به دست آورده اید به فروشنده بدهید، به شما می گویند هنوز باید صبر کنید. آیا همانطور که پول نقد در دست دارید در فروشگاه منتظر خواهید ماند تا برای استفاده آماریشان، شما را سوال پیچ کنند؟ نه ممنون!

بنابراین، وقت آن رسیده که کسب و کار خود را از تشریفات دست و پا گیر رها کنید و از یک بستر هویت کسب و کار بهره ببرید.

هویت دیجیتال در تجارت الکترونیک ابزاری در اختیار مشتریان قرار می دهد داده هایشان را با اطمینان مدیریت کنند. به علاوه، هویت دیجیتال تجارت الکترونیک را متقاعد می کند تا فرآیندهای جدیدی برای ثبت نام و پرداخت ایجاد کند، مسایل مربوط به داده های نادرست را از میان بردارد و به طور کلی تجربه مشتری را بهبود بخشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه