ویرایش اطلاعات سجام

ویرایش اطلاعات سجام
سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) سامانه‌ای است که توسط سازمان سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شده که هدف از آن جمع‌آوری و تجمیع سوابق معاملاتی سهامداران است. سهامداران بورس می‌توانند به راحتی دارایی‌های خود را در سامانه سجام مشاهده و از سودهای دریافتی خود اطلاع پیدا کنند. از آن جایی که این سامانه اطلاعات سپرده‌گذاران را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند، در زمان ثبت نام باید اطلاعات به درستی وارد شود. در صورتی که اطلاعات نادرست باشد یا تغییری در آن‌ها ایجاد شده باشد، باید ویرایش اطلاعات هویتی در سامانه سجام انجام شود. اما آیا امکان ویرایش ثبت نام سجام وجود دارد؟ تغییر شماره تلفن در سامانه سجام امکان‌پذیر است؟ ویرایش اطلاعات حساب بانکی در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟ در این مطلب همراه باشید تا به بررسی کامل ویرایش اطلاعات در سامانه سجام بورس بپردازیم.
فهرست مطالب

چه زمانی نیاز است که ویرایش اطلاعات در سامانه سجام بورس انجام شود؟

برای انجام هر گونه فعالیتی در بازار بورس و سرمایه نیاز است تا در سامانه سجام ثبت نام کنید و احراز هویت سجام را انجام دهید. این سامانه تمامی اطلاعات سهامداران بورس را جمع‌آوری و ثبت می‌کند. زمان ثبت نام، اطلاعات و مشخصات هویتی فرد از جمله نام، آدرس، تلفن همراه، ایمیل و اطلاعات بانکی مانند شماره حساب، شماره شبا و دیگر اطلاعات ثبت می‌شود.
در صورتی که فرد در زمان ثبت نام در وارد کردن اطلاعات دقت کافی را نداشته باشد یا اطلاعات ارتباطی او مانند شماره تماس و آدرس با گذشت زمان تغییر کرده باشد، نیاز است تا حتماً اطلاعات خود را در سامانه سجام ویرایش کند.

خدمات یوآیدی

شما می‌توانید احراز هویت سجام را به راحتی و به صورت اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. این کار با استفاده از راه حل احراز هویت یوآیدی به سادگی انجام می‌شود.

یوآیدی اولین سامانه احراز هویت غیر حضوری در ایران است که در ارائه روش‌های احراز هویت آنلاین پیشگام است. این شرکت راهکارهای خود را با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.

نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

اگر به هر دلیلی مغایرتی در اطلاعات وارد شده شما در سامانه سجام وجود دارد و یا اطلاعات شما تغییر کرده است، برای ویرایش اطلاعات در سامانه سجام مراحل زیر را انجام دهید :

  1. وارد وبسایت رسمی سجام به آدرس sejam.ir شوید.
  2. وارد صفحه اصلی سجام شوید و از بین گزینه‌ها در قسمت بالای صفحه، گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله باید شماره موبایل خود را بدون درج ۰ وارد کنید.
  4. بعد از وارد کردن شماره موبایل و تصویر امنیتی، یک کد روی خط خود دریافت خواهید کرد. این کد ۵ رقمی را همراه با کد ملی خود و کد امنیتی وارد کنید. تایید را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  5. صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که تمامی اطلاعاتی را که پیش‌تر وارد کرده‌اید می‌توانید مشاهده نمایید. اطلاعاتی مانند، شماره تلفن همراه، شماره حساب بانکی، آدرس منزل، آدرس محل کار، شغل و دیگر اطلاعات به صورت جداگانه در این صفحه نوشته شده است. امکان ویرایش هر کدام از اطلاعات به صورت جداگانه وجود دارد. روی گزینه ویرایش کلیک کنید و هر کدام از اطلاعاتی که مغایرت دارد را ادیت کنید.
هزینه احراز هویت الکترونیکی سجام

نحوه ویرایش اطلاعات حساب بانکی در سامانه سجام چگونه است؟

اگر اطلاعات حساب بانکی شما تغییر کرده است و می‌خواهید آن را در سامانه سجام ویرایش کنید، کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  1. وارد وبسایت رسمی سجام به آدرس sejam.ir شوید.
  2. وارد صفحه اصلی سجام شوید و از بین گزینه‌ها در قسمت بالای صفحه، گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله باید شماره موبایل خود را بدون درج ۰ وارد کنید.
  4. بعد از وارد کردن شماره موبایل و تصویر امنیتی، یک کد روی خط خود دریافت خواهید کرد. این کد ۵ رقمی را همراه با کد ملی خود و کد امنیتی وارد کنید. تایید را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  5. صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که تمامی اطلاعاتی را که پیش‌تر وارد کرده‌اید می‌توانید مشاهده نمایید. در قسمت اطلاعات حساب بانکی، گزینه ویرایش و ثبت اطلاعات حساب بانکی را انتخاب کنید و به‌راحتی اطلاعات بانکی خود را ویرایش نمایید.

نحوه تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سجام چگونه است؟

تغییر شماره موبایل در سامانه سجام یکی از مواردی است که افراد زیادی به آن برمی‌خورند. شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه سجام باید با کد ملی صاحب خط مطابقت داشته باشد. برای ویرایش شماره موبایل باید این نکته را در نظر داشته باشید. ضمن این که تغییر شماره موبایل در سامانه سجام نیاز به پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ تومان دارد که باید به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداختی سامانه سجام بپردازید. برای ویرایش شماره موبایل در سامانه سجام مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد وبسایت رسمی سجام به آدرس sejam.ir شوید.
  2. وارد صفحه اصلی سجام شوید و از بین گزینه‌ها در قسمت بالای صفحه، گزینه ویرایش موبایل را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدید، از بین ۲ گزینه پیش رو، گزینه تغییر شماره تلفن همراه را انتخاب کنید.
  4. شماره ملی و شماره تلفن همراه جدید خود را بدون صفر و کد امنیتی وارد کنید و سپس دکمه بررسی را انتخاب نمایید.
  5. در این صفحه، مبلغ ۵۰۰۰ تومان برای ویرایش شماره موبایل خود از طریق درگاه اینترنتی پرداخت نمایید تا تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سجام تایید شود.

سوالات متداول

بله. امکان ویرایش اطلاعات هویتی مانند شماره موبایل، آدرس و دیگر موارد در سامانه سجام وجود دارد.

برای تغییر اطلاعات ثبت شده در سجام، به وبسایت سجام مراجعه کنید و در صفحه اصلی ویرایش اطلاعات را انتخاب کنید و سپس طبق راهنمای تصویری این مقاله پیش بروید.

ویرایش اطلاعات در سامانه سجام هزینه‌ای ندارد اما برای ویرایش شماره موبایل باید ۵۰۰۰ تومان هزینه پرداخت نمایید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۹ میانگین: ۲.۴]

2 دیدگاه دربارهٔ «ویرایش اطلاعات سجام»

  1. شرکت سجام،نام شرکت تاج تجارت اسمعیل را تاج تجارت اسماعیل نوشته ،تقاضا دارم اصلاح کند.

  2. سامانه سجام،مزاحمی در مسیر اقتصادی شرکت تاج تجارت اسمعیل بوده،وشبکه ایست که قادر نیست خودش با سیستم ثبت اسناد،روزنامه. رسمی هماهنگ باشد،اطلاعات درست مردم ‌شرکتها را بنویسد،مزاحم کسب ‌کار شرکتها نشود،ارتباط تلفنی درست ‌حسابی ندارد،مزاحم است،خودش را تحمیل کرده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه