بهره وری با eKYC تا چه میزان افزایش پیدا می کند؟

احراز هویت دیجیتال
فهرست مطالب

بانک های بزرگ منطقه ای و جهانی به راه حل های نظارتی نسل بعدی نیاز دارند که بتواند زمان چرخه حمل و نقل را کاهش دهد بدون اینکه در روند کار اخلالی ایجاد شود، تجربه مشتری را بهبود بخشد و ظرفیت کاربری بیشتری را به مشتری تبدیل کند. eKYC با پرداختن به هر یک از این نیازهای مهم، کاربر را در مسیر حمل و نقل کانال های مشتری قرار می دهد. مانند برنامه تلفن همراه، درگاه های مشتری و وب سایت بانکداری و سایر سیستم های غیرحضوری با حداقل دخالت دستی. بهره وری این سیستم ها با eKYC به میزان بسیار زیادی رشد می کند.

eKYC به سازمان شما اجازه می دهد تا:

  •         با رویکرد انعطاف پذیر دنیای دیجیتال و به صورت یکپارچه، سرمایه گذاری های IT موجود و خدمات پیشرو در این بازار، برنامه های موجود، سیستم های عامل داده و زیرساخت های خود را به حداکثر برسانید.
  •         انواع داده های بدون ساختار، از جمله مدارک شناسایی، اساسنامه، صورتهای مالی، پرونده های اوراق بهادار، اسناد شناسایی دولت، گواهینامه های رانندگی، گذرنامه، اسکن اسناد و موارد دیگر، سلسله مراتبی از اشخاص حقوقی و  شناسایی روابط، استخراج کرده و به آنها ساختار منظمی ببخشید.
  •         با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (ML / AI) برای استخراج و اعتبار سنجی اطلاعات مورد نیاز برای تایید مشخصات فردی، مالی و سازمانی، به طور چشمگیری نیاز به مداخله و پشتیبانی انسان را کاهش دهید.
  •         با استفاده از ML / AI برای بسته بندی و ارائه کلیه اطلاعات و تجزیه و تحلیل، بهره وری و کارایی کارکنان انطباق خود را برای تصمیم گیری سریعتر و دقیق تر به حداکثر برسانید.
  •         پروژه های بازبینی و بازسازی دوره ای را به صورت یکپارچه و بدون سرمایه گذاری در بودجه های کلان انجام دهید.

eKYC نیازی به اسناد شناسایی ندارد. زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز برای تایید مشتری مستقیماً از پایگاه داده ثبت احوال در دسترس است. وجود این پایگاه داده، میزان وابستگی به اسناد مبتنی بر کاغذ را کاهش داده و بهره وری را ۲۰% افزایش می دهد.

بهره وری eKYC برای کسب و کارها

انجام eKYC برای مشاغل بسیار آسان است. اما آیا باید از eKYC به طور گسترده استفاده شود

برای پاسخ به این، باید نکات eKYC را در نظر بگیریم.

eKYC مزایای بی شماری را هم برای مشاغل و هم برای مشتریان فراهم می کند، از جمله این موارد:

·        تأیید فوری

بهره وری از طریق صرفه جویی در زمان با eKYC به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند و به مشتریان اجازه می دهد تقریباً بلافاصله تأیید شوند. با دیجیتالی کردن تایید، eKYC مدت زمان تایید مشتری را از چند روز به چند دقیقه کاهش می دهد.

بانک آمریکایی First Bank با احراز هویت دیجیتال توانسته است سرعت ثبت نام را به میزان ۸۰ درصد افزایش دهد. همچنین شرکت Neeyamo که خدمات منابع انسانی بین المللی ارائه می دهد، ۸۰% احراز هویت هویت کارمندان خود را در یک روز انجام می دهد.  Yallo که اپراتور مدرن سوئیسی است، ۹۰% کاهش زمان ثبت نام داشته است. این زمان از ۳۰ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

 

این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه های عملیاتی مشاغل به میزان ۹۰ درصد٪و افزایش چشمگیر کارایی و صرفه جویی در وقت شده است.

·        افزایش امنیت

استفاده از فناوری بیومتریک برای تایید مشتری و اقدامات امنیتی اطمینان حاصل می کند که داده های مشتری ایمن است و از کلاهبرداری جلوگیری می کند.

·        اسناد کاغذی صفر

eKYC نیازی به اسناد شناسایی ندارد، زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز برای تایید مشتری مستقیماً از پایگاه داده در دسترس است.

همچنین سهولت کانال eKYC مشتریان را تشویق می کند تا روند احراز هویت را به طور کامل طی کنند و روند کار را در میانه راه متوقف نکنند.

·        کاهش چشمگیر هزینه ها

احراز هویت دیجیتال هزینه های اضافی کاربران و صاحبان کسب و کار را به میزان زیادی کاهش می دهد. از این رو، مشاغل می توانند با استفاده از eKYC با صرفه اقتصادی در بازارهای جدید، مشتریان بیشتری را وارد بخش مالی رسمی كنند و این فرصت را به آنها می دهند كه به راحتی حساب باز كنند، بیمه بگیرند یا در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری كنند. به این ترتیب بهره وری کسب و کارها و سیستم های مالی با eKYC افزایش چشمگیری خواهد داشت.

افزایش بهره وری کسب و کار با احراز هویت دیجیتال یوآیدی

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، با احراز هویت کاربران سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و همچنین احراز هویت سامانه ثنا به منظور دریافت غیرحضوری خدمات قضایی توسط کاربران، زمان و هزینه را به شدت کاهش داده و به سلامت و ایمنی کاربران کمک کرده و در نتیجه بهره وری را به میزان بالایی افزایش داده است.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه