سامانه کاردان اداره کار چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

سامانه کاردان اداره کار
فهرست مطالب

بحث دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیک مدتی می‌شود که بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا نیز اکثر سازمان‌های دولتی و غیردولتی بخش عمده‌ای از خدمات خود را با استفاده از بستر اینترنت به مردم ارائه می‌کنند. از این رو سامانه کاردان اداره کار نیز برای ارائه خدمات غیر حضوری بهتر مراجعان خود راه‌اندازی شده است. برای دسترسی به سامانه کاردان اداره کار می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

ارائه خدمات مرتبط با کارگران و کارفرمایان حقیقی و حقوقی اعم از تنظیم شکایات و پیگیری مراحل دادرسی از طریق سامانه کاردان اداره کار در دسترس است. در ادامه این مطلب از یوآیدی قصد داریم جزئیاتی را در مورد این سامانه و نحوه ورود به آن را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

سامانه کاردان اداره کار

سامانه کاردان در حقیقت زیر مجموعه‌ای از سامانه اداره کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بنابراین هر سه گروه از کارگران، کارفرمایان حقیقی و کارفرمایان حقوقی امکان استفاده از خدمات غیرحضوری و غیر الکترونیک را دارند. امکان ثبت شکایت کارگر یا کارفرما، پیگیری روندهای دادرسی، مشاهده آرا صادر شده و اعتراض به نتایج همگی از طریق سامانه کاردان امکانپذیر است.

یکی از وجوه تمایز سامانه کاردان دوره‌های آموزشی است که مرتبط با ایمنی کار برگزار می‌شود. به این ترتیب این امکان برای کارگران و کارفرمایان فراهم می‌شود که می‌توانند با ثبت درخواست خود در دوره‌های دلخواه ثبت‌نام نمایند. از سوی دیگر نیر امکان ایچاد و راه‌اندازی دوره نیز برایشان امکانپذیر است.

شرط استفاده از کلیه خدمات سامانه کاردان اداره کار احراز هویت حضوری یا الکترونیکی در این سامانه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز است. یه این ترتیب نام کاربری و گذرواژه‌ای برای کارگر و کارفرما صادر می‌شود که در همه سامانه‌های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز قابل استفاده خواهد بود.

راهنمای ورود به سامانه کاردان

استفاده از کلیه خدمات غیر حضوری مرتبط با سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورت ثبت‌نام و ورود به این سامانه‌ها میسر است. بنابراین شرط استفاده از خدمات آموزشی نیز ثبت‌نام در سامانه کاردان است. از این رو همه افراد اعم از کارگر و کارفرمای حقیقی و حقوقی در صورتی که قصد استفاده خدمات، ثبت شکایت، پیگیری شکایت، استفاده از خدمات مرتبط با روابط بین کار و کارگر و شرکت در دوره‌های اموزشی را داشته باشند، باید قبل از هر چیز در سامانه کاردان ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنند.

برای این منظور کافی است در ابتدا در مرورگر تلفن همراه یا لپ تاپ خود آدرس سامانه کاردان اداره کار را وارد کنید تا به صفحه‌ای مشابه آنچه که در تصویر زیر می‌بینید، منتقل شوید.

سامانه کاردان اداره کار

در این بخش کافی است نام کاربری و گذرواژه خود را که هنگام ثبت‌نام در سامانه احراز هویت الکترونیکی به آدرس دریافت کرده‌اید، وارد کنید. در این شرایط پس از وارد کردن اعداد امنیتی نمایش داده شده و کلیک بر روی گزینه ورود می‌توانید به صفحه مربوط به استفاده از خدمات الکترونیکی هدایت شوید.

امکانات موجود در حساب کاربری سامانه کاردان شما با توجه به نوع کاربری شما اعم از کارگر، کارفرمای حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود. بنابراین هر چند روند استفاده از خدمات الکترونیک موجود متفاوت است. اما واسط کاربری که برای شما نمایش داده می‌شود، ممکن است متفاوت باشد.

دوره‌های آموزشی سامانه کاردان شامل چه مواردی است؟

فراهم کردن امکان شرکت در دوره‌های آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت برای کارفرمایان و پرسنل یکی از خدمات ارائه شده توسط سامانه کاردان است. در راستای همین امر نیز در هر فصل از سال دوره‌های آموزشی مختلفی از طریق این سامانه ارائه می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از دوره‌های آموزشی برگزار شده در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ می‌پردازیم. لازم به توضیح است که برای اطلاع از جزئیات دوره‌ها اعم از تاریخ و هزینه برگزاری آن بهتر است از طریق سامانه کاردان اقدام کنید.

دوره‌های آموزشی سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰

۱) دوره ایمنی برق

هدف از برگزاری این دوره کاهش حوادث شغلی مرتبط با برق و نحوه امدادرسانی در زمان بروز حادثه است.

۲) دوره شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک

هدف از برگزاری این دوره کاهش حوادث شغلی و شناسایی خطرات موجود در محیط کار و نحوه واکنش سریع در صورت بروز خطر می‌باشد.

۳) دوره ایمنی آسانسور

دوره ایمنی آسانسور ویژه مسئولین، کارشناسان ایمنی و بهداشت کار است. هدف از این دوره کاهش حوادث شغلی و آشنا نمودن کارشناسان و افراد مرتبط با حوزه ایمنی و بهداشت کار با بحث ایمنی آسانسورها است.

۴) دوره ارگونومی یا اصول مهندسی انسانی

هدف از برگزاری این دوره کاهش حوادث شغلی و پیشگیری از بروز عوارض جسمی و روحی پرسنل در محیط کار است.

۵) دوره ایمنی کار با مواد شیمیایی

هدف از برگزاری این دوره ایمنی این است که کارشناسان، مسئولین ایمنی، سرپرستان و شاغلین در واحدهای شیمیایی، در صدد کاهش حوادث شغلی و آشنایی با خطرات و عوارض مواد شیمیایی گام بردارند. این دوره همچنین با هدف یادگیری نحوه صحیح حمل و نگهداری این مواد به منظور پیشگیری از حوادث برگزار می‌شود.

۶) دوره اصول آتش نشانی

هدف از برگزاری این دوره تقلیل حوادث تلخ شغلی و ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش شناخت آتش و توانایی استفاده صحیح و ایمن از وسایل خاموش کننده در مراحل اولیه آتش سوزی است. در این دوره همچنین به مباحث مربوط به جلوگیری از بروز و پیشرفت آتش برای مسئولین ایمنی و کارکنان واحدهای ایمنی و بهداشت کار و آتش نشانی نیز \رداخته می‌شود.

۷) مشاغل خانگی

هدف از برگزای این دوره آموزش راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی و زود بازده به افرادی است که به دلایل مختلف شغل خود را از دست داده‌اند. اما قصد دارند که کسب‌وکار خود را راه بیندازند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه