مشکل بزرگ رمز عبور و حل آن با احراز هویت دیجیتال

مشکل بزرگ رمز عبور
فهرست مطالب

طبق آخرین گزارش‌ها، رمز عبورهای به سرقت رفته و لو رفته، مسئول ۸۰ درصد از کل نقض‌های مرتبط با هک در سطح جهان هستند. رمز عبور که یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای امنیتی برای استفاده در نرم افزارها و اینترنت محسوب می‌شود، امروزه حفاظت کافی برای شرکت‌ها یا مشتری فراهم نمی‌کند. این احراز هویت است که توانسته امنیت را افزایش و تجربه کاربری را بهبود دهد. در این مطلب به مشکل بزرگ رمز عبور و حل آن با احراز هویت دیجیتال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سیستم ورود مبتنی بر رمز عبور، سیستمی ارزان و ناامن

در دنیای دیجیتال امروزی، احراز هویت با استفاده از رمز عبور بهترین روش برای امنیت آنلاین و تجربه کاربری تلقی نمی‌شود. دلیل اصلی که بسیاری از کسب و کارها هنوز از چنین احراز هویت قدیمی و اقدامات امنیتی استفاده می‌کنند این است که یک سیستم ورود مبتنی بر رمز عبور ساده‌ترین و ارزانترین راه برای اجرا است.  اما روش‌های ساده احراز هویت که تنها به ترکیب نام کاربری و رمز عبور نیاز دارند، ذاتاً در برابر حملاتی که کاربران و اعتبار آنها را هدف قرار می‌دهند، آسیب‌پذیر هستند. گذرواژه‌ها ضعیف‌ترین حلقه زنجیره امنیتی را تشکیل می‌دهند و تعداد بسیار کمی از تخلفات به دلیل نقص‌های امنیتی اتفاق می‌افتند که در جای دیگری از یک سیستم یافت می‌شوند. به خاطر سپردن گذرواژه‌ها سخت است و به راحتی ممکن است گن شوند. همچنین، استفاده مجدد از رمزهای عبور متداول برای چندین حساب، یک تهدید امنیتی جدی ایجاد می‌کند، زیرا رمزهای عبور هدف شماره یک مجرمان سایبری هستند. مشکل بزرگ رمز عبور ناایمن بودن آن است.

بر اساس گزارشی که ورایزون، شرکت مخابرات آمریکایی، در سال ۲۰۲۱  و در بررسی نقض داده‌ها منتشر کرده است، گذرواژه‌های به سرقت رفته، آسیب‌پذیری‌های اعتبار و همچنین اطلاعات ورودی که مجدد استفاده ‌شده‌اند، مسبب بیش از ۸۰ درصد از نقض داده‌ها هستند. حقیقت ناامید کننده این است که اگر جرایم سایبری، یک کشور در جهان بود، سومین اقتصاد بزرگ جهان محسول می‌شد – در سال ۲۰۲۱، هزینه جرایم سایبری در سراسر جهان به ۶ تریلیون دلار رسید. سود مالی انگیزه اصلی حملات سایبری است.

مشکل پسورد

مجرمان برای رسیدن به هدف نهایی خود از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای سرقت اطلاعات ورود افراد استفاده می‌کنند، به عنوان مثال، برنامه‌هایی برای تولید نام کاربری تصادفی و ترکیب رمز عبور یا سوء استفاده از رمزهای عبور ضعیف مانند ۱۲۳۴۵۶ (پرکاربردترین رمز عبور در سراسر جهان). مجرمان همچنین از وجود این واقعیت سود می‌برند که بسیاری از افراد از یک نام کاربری و رمز عبور یکسان برای چندین حساب استفاده می‌کنند. با استفاده از اعتبار به سرقت رفته یا افشا شده از یک حساب، مجرمان می توانند به چندین حساب کاربری که توسط یک کاربر نگهداری می‌شود دسترسی داشته باشند. کلاهبرداران همچنین می‌توانند با ارسال ایمیل‌های جعلی یا پیام های متنی که راه‌های ارتباطی یک برند معروف را تقلید می‌کند، افراد را فریب دهند تا اطلاعات حساب کاربری خود را به میل خود به آن‌ها بدهند و از ناآگاه می خواهند که چنین اطلاعات حساسی را از طریق ایمیل در اختیار آن‌ها قرار دهند. راه دیگر این است که افراد را فریب دهید تا روی لینک‌های جعلی کلیک کنند یا پیوست‌های ایمیلی را باز کنند که بدافزار را روی رایانه‌هایشان نصب می‌کنند تا کلید نام کاربری و رمز عبور آن‌ها را ضبط کنند.

 

MFA ایمنی و همچنین اصطکاک را به تجربه کاربر می‌افزاید

مطمئناً، کاربرانی که از دستورالعمل‌های ایجاد یک رمز عبور قوی و منحصربه‌فرد برای هر حساب و برنامه کاربردی پیروی می‌کنند و کسانی که از یک مدیر رمز عبور یا تولیدکننده رمز عبور استفاده می‌کنند، امنیت آنلاین خود را تا حدودی افزایش می‌دهند. اما مجرمان سایبری و کلاهبرداران آنلاین مبتکر و با انگیزه هستند و به طور مداوم پیشرفت‌های تکنولوژیکی ایجاد می کند که انجام غیرقانونی آنها را امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها احراز هویت چند عاملی (MFA) را برای رسیدگی به مسائل احراز هویت مبتنی بر رمز عبور و جلوگیری از برخی از رایج‌ترین حملات سایبری پیاده‌سازی می‌کنند.

MFA یک روش احراز هویت است که کاربر را ملزم می‌کند تا دو یا چند عامل تأیید را برای دسترسی به یک برنامه یا یک حساب آنلاین ارائه دهد. نمونه‌های رایج احراز هویت چند عاملی شامل رمز عبور یا پین، دستگاه‌های شخصی مانند تلفن یا توکن یا ویژگی‌های بیومتریک است. رمزهای عبور یک‌بار مصرف (OTP) آن کدهای رقمی که از طریق ایمیل، پیامک یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه دریافت کرده‌اید، – یکی از رایج ترین انواع MFA هستند. اما تلاش‌ اضافی که MFA نیاز دارد، باعث حس نارضایتی کاربر می‌شود و کاربرپسند نیست؛ مراحل اضافی آن برای کاربر اصطکاک ایجاد می‌کند، که میزان این اصطکاک با توجه به این که چه فاکتورهای تأیید اضافی به کار گرفته می‌شود، متفاوت است. کسب و کارها باید تعادلی بین ایمنی و راحتی برای کاربران، مشتریان و مشترکین خود ایجاد کنند. و این را نمی توان با سیستم های ورود مبتنی بر رمز عبور یا احراز هویت چند عاملی به دست آورد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه سازمان‌هایی که در دوران گذشته باقی مانده‌اند، با اجرای احراز هویت بدون رمز کلمه عبور، رمزهای عبور را از فرآیند ورود حذف کنند، اصطکاک را کاهش دهند، امنیت را افزایش دهند و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند.

چندین راه حل مختلف برای احراز هویت بدون رمز عبور وجود دارد. این راه حل‌ها از نظر ویژگی‌ها و پیاده‌سازی متفاوت هستند، اما همه آنها کاربران را قادر می‌سازند بدون ایجاد یا به خاطر سپردن گذرواژه وارد سیستم شوند. این مقاله بر روی یک راه‌ حل احراز هویت بیومتریک بدون رمز عبور بسیار ایمن و راحت تمرکز دارد که چهره کاربر از قبل تأیید شده را به عنوان کلید دسترسی برای خدمات و برنامه‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. این راه حل نهایی احراز هویت بیومتریک بدون رمز عبور با امکان تشخیص تقلب و پیشگیری مبتنی بر هوش مصنوعی تقویت شده است و به کاربران تجربه دسترسی منحصر به فرد، ایمن و سریع از راه دور را ارائه می دهد و در عین حال حداکثر امنیت دسترسی به داده ها را تضمین می‌کند.

احراز هویت بیومتریک بدون رمز عبور

اجازه دادن به کاربران جدید برای تأیید هویت دیجیتالی کامل خودکار در طول فرآیند ورود مشتری، پایه و اساس ذخیره یک عکس مرجع و تبدیل چهره شخص به یک عامل امنیتی منحصر به فرد برای دسترسی از راه دور به پلتفرم، برنامه یا خدمات شما را می‌سازد. برای یک شرکت مرتبط با پلتفرم یوآیدی، فرآیند ثبت نام و تأیید خودکار به صورت زیر در پایان کاربران انجام می شود: کاربر یک عکس از مدرک هویت رسمی خود (کارت شناسایی ملی یا مدارک معتبر) ارسال می‌کند. سپس یک فیلم سلفی کمتر از یک ثانیه می‌گیرد. همه چیز فقط در چند دقیقه بررسی و تأیید می‌شود. این یک فرآیند ورود دیجیتالی بصری و تقریباً آنی است که نرخ پرش کاربر را پایین‌تر می‌آورد و میزان حفظ مشتری را افزایش می‌دهد.

احراز هویت بدون پسورد

یوآیدی بدون توجه به مدرک شناسایی، مناسب‌ترین روش تأیید را به کار می‌گیرد و کسب و کار شما را برای جذب مشتری بین‌المللی و گسترش ایمن کارتان پشتیبانی می‌کند. یوآیدی بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، فرآیندهای تأیید بدون اصطکاک و اتلاف وقت مشتری را فراهم می‌کند. ما یک فرآیند تأیید هویت خودکار و مبتنی بر هوش مصنوعی، مقایسه چهره بیومتریک و تشخیص زنده بودن را ارائه می‌دهیم که با تجزیه و تحلیل اسناد و بررسی غیرجعلی بودن آن‌ها همراه است. یوآیدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با در نظر گرفتن تجربه کار، اطمینان حاصل می‌کند تمامی مشتریان همان چیزی هستند که ادعا می کنند و هویتشان واقعی است.

یوآیدی بعد از تایید هویت شخص، و ثبت نام او، زمانی که کاربر می‌خواهد دوباره به پلتفرم یا سرویس وبسایت خدمات‌دهنده دسترسی پیدا کند، چهره کاربر به عنوان تنها عامل احراز هویت مورد نیاز می‌شناسد تا تأیید کند که شخصی که درخواست دسترسی را آغاز می‌کند، مالک از قبل ثبت‌شده حساب است. یوآیدی برای این کار تنها کاربر را ملزم می‌کند که یک سلفی ویدیویی ساده کمتر از یک ثانیه با هر دستگاهی بگیرد. الگوریتم‌های این پلتفرم تأیید می‌کنند که ویدیوی زنده در کمتر از پنج ثانیه با عکس مرجع کاربر مطابقت دارد. الگوریتم تشخیص زنده بودن این پلتفرم اطمینان حاصل می‌کند که فردی که ادعای هویت خود را می کند به طور فیزیکی در مقابل صفحه نمایش حضور دارد و نه کلاهبرداری که سعی می کند با ارائه یک عکس، یک ویدیو یا یک ماسک ۲ بعدی یا ۳ بعدی از کاربر تقلید کند.

 

احراز هویت رمز عبور قدیمی را با یک کلید دسترسی بیومتریک جایگزین کنید

این احراز هویت بیومتریک بدون رمز عبور ایمن، سریع و دقیق است و هرگونه تلاش برای دسترسی جعلی را مسدود می‌کند. تجربه کاربری بصری، بدون اصطکاک و سریع است و از انتظارات مشتریان شما فراتر می‌رود. چند ثانیه طول می‌کشد تا درخواست ورود (دسترسی مجدد) کاربر ثبت‌شده توسط تأیید بیومتریک تأیید شود. مشتریان شما می‌توانند با هر دستگاهی در وب (کامپیوتر، مک، تبلت) و موبایل (iOS و Android) به راحتی و به صورت ایمن به پلتفرم، برنامه یا خدمات شما دسترسی داشته باشند.

اکنون بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که رمزهای عبور اغلب مورد هدف کلاهبرداران برای سرقت، دستکاری یا رهگیری هستند. جایگزینی سیستم ورود مبتنی بر رمز عبور آسیب‌پذیر با بیومتریک و اجازه دادن به چهره کاربر به تنها کلید دسترسی به دنیای دیجیتال برای کسب‌وکارهایی با داده‌های حساس یا سیستم‌هایی که به حساب‌های کاربری امن نیاز دارند، بهینه است. این راه‌حل احراز هویت بیومتریک کاربر پسند، ایمن و در برابر تقلب مقاوم است. هزینه اجرای آن در مقایسه با جریمه‌ها و ضررهای ناشی از نقض داده‌ها و خرابی‌های احراز هویت مبتنی بر رمز عبور بسیار ناچیز است. ما در یوآیدی با ظرفیت ارائه انطباق کامل با KYC به سازمان‌ها و پیروی از الزامات AML در سطح جهانی و بومی، بسیاری از اقدامان امنیتی از جمله راه حل‌های تأیید هویت، شناسایی و جلوگیری از جعل و موارد دیگر  را ارائه می‌کنیم. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا سیستم ورود مبتنی بر رمز عبور منسوخ خود را با ابزار احراز هویت ایمن‌تر و کاربرپسندتر ارتقا دهید.

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه