ارتقای امنیت پرداخت آنلاین

کارهایی که باید برای ارتقای امنیت پرداخت آنلاین انجام دهیم
فهرست مطالب

توسعه فناوری ، تعداد روزافزون معاملات آنلاین و سبک زندگی سریع ، فرصت های جدیدی را برای مجرمان اینترنتی ایجاد می‌کند. شما به عنوان یک معامله گر آنلاین باید بالاترین سطح امنیت پرداخت را داشته باشید تا به مشتریان خود اطمینان دهید که داده های آنها در معرض خطر نیست.

ارائه بالاترین سطح امنیت با رمزگذاری کامل و لایه های مختلف ابزار پیشگیری از تقلب باید در اولویت تجارت آنلاین شما باشد. اگرچه مدیریت همه اقدامات امنیتی به تنهایی ممکن است دشوار باشد. اما ما توصیه می کنیم یک بستر پرداخت قابل اعتماد پیدا کنید که هم پردازش پرداخت و هم محافظت موثر در برابر تقلب و یک فرایند احراز هویت غیرحضوری و  تایید دیجیتال را در خود داشته باشد.

چگونه امنیت پرداخت آنلاین را ارتقا دهیم؟

مسئولیت کنترل روند خرید و کاهش خطر کلاهبرداری و وقوع جرم در هر مرحله از پرداخت به عهده شما است. به همین دلیل باید راه حل‌هایی ارائه دهید که نقاط آسیب پذیر پردازش پرداخت را کاهش دهد. برای یادگیری مهمترین مواردی که امنیت شما در پرداخت را حفظ می‌کند ، در ادامه مطلب بخوانید.

امنیت پرداخت با استفاده از پروتکل SSL

اولین چیزی که برای امنیت پرداخت شما بسیار مهم است ، اطمینان از داشتن پروتکل SSL در وب سایت شما است. SSL به شما کمک می‌کند اطلاعاتی را که از طریق سایت می گذرد ، رمزگذاری کنید. مانند جزئیات کارت اعتباری و داده های حساسی که مشتریان در طی مراحل پرداخت به اشتراک می‌گذارند.

بعلاوه ، نماد قفل در نوار URL کنار آدرس وب شما که با https آغاز می شود ، به مشتریان می گوید که وب سایت شما محافظت شده و استفاده از آن ایمن است. این باعث افزایش اعتبار آنلاین شما می شود. آگاهی از برند را بهبود می بخشد و اعتبار شما را افزایش می دهد. گواهینامه SSL مزایای زیادی برای تجارت شما به همراه دارد. بنابراین مطمئن شوید که این گواهی را در وبسایت خود دارید.

انطباق با PCI

اگر پرداخت در وب سایت خود را بپذیرید یا کار با یکی از ارائه دهندگان پرداخت را قبول کنید ، احتمالاً در مورد انطباق با PCI شنیده اید. به طور خلاصه ، PCI DSS مجموعه قوانینی است که توسط مارک های کارت پرداخت مهم مانند Visa ، MasterCard ، American Express، Discover و JCB ایجاد شده است. این طرح سازمان ها را ملزم به رعایت ۱۲ الزام عمومی امنیت داده‌ها می‌کند که هر تاجر باید آنها را دنبال کند.

 

انطباق با PCI توسط شرکت‌های کارت اعتباری برای ایجاد امنیت معاملات آنلاین و محافظت از آنها در برابر سرقت هویت مورد نیاز است. مطابق شورای استاندارد امنیت PCI ، هر تاجر که می‌خواهد داده های کارت اعتباری را پردازش ، ذخیره یا انتقال دهد ، لازم است با PCI سازگار باشد. با این حال ، گزارش Verizon نشان می دهد که اگرچه PCI DSS در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شده ، فقط ۳۶.۷٪ از سازمان ها به طور فعال برنامه های انطباق را در سال ۲۰۱۸ حفظ می‌کردند ، که این یک نگرانی اساسی است.

توجه داشته باشید که دستیابی به انطباق با خود، کار آسانی نیست و ممکن است هفته ها طول بکشد. شما باید برنامه را ارسال کنید و برای روند طولانی و پرهزینه آماده شوید. به همین دلیل است که بیشتر بازرگانان ترجیح می دهند با ارائه دهندگان پرداخت که تمام مسائل PCI را پوشش می دهند کار کنند تا نیازی به ارتباط مستقیم خود با این قوانین انطباق نباشند.

توکن سازی

Tokenization یک فناوری است که بهبود امنیت پرداخت و ارائه روند پرداخت بدون آسیب پذیری را آسان می کند. این امر به تأیید هویت مشتری در هنگام خرید کمک می کند. بدون اینکه امنیت معامله را تحت تأثیر قرار دهد.

سه بعدی امن

احراز هویت ۳D امن یک لایه امنیتی اضافی برای معاملات کارت نیست. این نام از “Three Domain Secure”  گرفته شده است که یک پروتکل پیام رسانی است که شامل سه دامنه مانند بانک ، فناوری پردازش معامله و بانک صادر کننده است. این سیستم معمولاً برای تأیید اعتبار اطلاعات دارندگان کارت ، از کاربر اطلاعات بیومتریک درخواست می کند. که می تواند تعداد تلاش های جعلی را کاهش دهد. به علاوه ، مسئولیت هر معامله ای که با موفقیت تأیید شود از یک معامله گر به بانک صادر کننده منتقل می شود.

سرویس تأیید آدرس

همچنین می توانید از یک سرویس تأیید آدرس یا AVS نیز برای ارتقای امنیت در پرداخت استفاده کنید. اقدامی امنیتی که برای جلوگیری از معاملات جعلی کارتهای بدهکار و اعتباری مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار تأیید می کند که آدرس صورتحساب ارائه شده توسط دارنده کارت با آدرس مرتبط با کارت مطابقت دارد. آدرس به عنوان بخشی از درخواست بازرگان برای مجوز در هنگام معامله کارت اعتباری تأیید می‌شود. تاجر کد پردازشی را از پردازنده کارت اعتباری دریافت می کند و می داند آیا معامله باید پذیرفته یا رد شود. گاهی اوقات ، ممکن است آدرس به دلیل غلط املایی یا اطلاعات منسوخ شده مطابقت نداشته باشد. به یاد داشته باشید که AVS به خودی خود یک روش پیشگیری تضمینی نیست. بنابراین باید با سایر ابزارهای ضد تقلب ترکیب شود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه