مزایای API احراز هویت

مزایای API احراز هویت
فهرست مطالب

در محیط دیجیتالی جدید، مشتریان به شکلی رو ‌به‌افزایش، بخش بزرگی از تراکنش‌ها و معاملات تجاری و شخصی خود را بصورت آنلاین انجام می دهند. در نتیجه، صبر آنها برای ذات زمانبر فرآیندهای سنتی جذب مشتری در حال کمرنگ شدن است. بخش خدمات مالی (FS)  سنتی، تاکنون با دارا بودن نرخ ۸۳.۶٪ بالاترین میزان رها‌شدگی ثبت شده در میان تمام بخشها را دارد. این نشان‌دهنده نیاز موسسات FS برای تغییر فرآیند‌ها و سیستم‌هایشان است. شرکت‌های پیشتاز هر صنعت موفق شده‌اند استانداردهای خاصی را برای روشهای جذب مشتری تعیین کنند. سایرین نیز لازم‌است که سیستم ها و فرایندهای آن را تغییر داده تا در رقابت باقی بمانند. امروزه مشتریان به دنبال خدمات سریعتر، راحت تر و در عین حال مطمئن تر هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به چنین نقاط عطفی، تلفیق فناوری مدرن در فرایند‌های بانکی است. یکی از مزایای API احراز هویت که یک سیستم جامع و همه کاره است، این است که می تواند باعث بهبود فرایند‌های جذب مشتری و انطباق با الزامات موسسات FS شود.

 یکی دیگر از نگرانی‌های موسسات مالی، مقررات و رعایت آن است. در چند سال گذشته، نهادهای نظارتی در جلوگیری از فعالیت‌های پولشویی فعالیت زیادی داشته اند. این به نوبه خود منجر به افزایش نظارت بر موسسات بانکی شده است. سیستم‌های احراز هویت آنلاین نه تنها انطباق با الزامات را در موسسات FS برآورده میکنند، بلکه می توانند فرایندهای جذب مشتری آنها را نیز تغییر دهند.

تسهیل جذب مشتری یکی دیگر از مزایای API احراز هویت

فرایند‌های جذب مشتری می تواند برای بانکها و موسسات مالی بسیار طولانی باشد. با راهکارهای احراز هویت اتوماتیک، بانک‌ها می توانند:

  •  با یک فرآیند ارزیابی بایسته سریعتر، فرایند جذب را بهینه کنند.
  • پروسه CDD و EDD را افزایش داده و به آنها اجازه میدهد ریسک مرتبط با هر مشتری را ارزیابی کنند.
  • فرایند جذب مشتری را سریعتر کرده و همچنین نرخ پذیرش مشتریان جدید توسط بانکها را افزایش میدهد.
  •  باعث راحتی بیشتر مشتری شده و در نتیجه سطح رضایت مشتری را بالا میبرد.

چگونگی افزایش امنیت خدمات مالی با API احراز هویت

API احراز هویت نه‌تنها می تواند فرایند جذب مشتری را تسهیل کند، بلکه می تواند امنیت بانک‌ها را نیز افزایش دهد. فرایند‌های دیجیتال KYC به آنها کمک می کند تا هویت افراد را در عرض چند ثانیه شناسایی و احراز کنند. این امر تا حد زیادی خطر سرقت هویت و کلاهبرداری با کارت های اعتباری را کاهش می دهد. غربالگری مناسب AML می تواند به بانک‌ها کمک کند تا درگیر فعالیت‌های پولشویی نشوند. همچنین می تواند آنها را قادر سازد تا انطباق با الزامات موثرتری داشته باشند.

ساده‌تر کردن روند‌ ایجاد انطباق با الزامات

هرچه مقررات مالی جهانی سختگیرانه‌تر می شوند، انطباق با الزامات به روندی پیچیده‌تر تبدیل می شود. فرایندهای انطباق با الزامات طولانی مدت باعث خستگی مشتریان می شود. موسسات FS باید راه‌حلی فنی را به کار گرفته که نه تنها بتواند انطباق با الزامات را به شکلی موثر رعایت کند، بلکه راحتی و سرعت را ازاولویت‌های فرایند جذب مشتری کند. API احراز هویت می تواند به شکل موثری به هر دو مسئله رسیدگی کرده و فرایند جذب مشتری و انطباق با الزامات را برای بانک‌ها تسهیل کند.

در یک فضای رقابتی و پرشتاب، بزرگترین چالش موسسات FS رویکردی است که همزمان به انطباق با الزامات، نیاز به اعتماد و راحتی و سرعت توجه کند. دسترسی به این نقاط عطف میتواند مشکل باشد. با این حال، با استفاده از تجربه کاربری هوشمند (UX)  و فناوری‌های پیشرفته، می توان به اندازه کافی این  نیازها را برطرف کرد. از مزایای API احراز هویت این است که این راهکار می تواند انطباق با الزامات و فرایند جذب مشتری موسسات FS را افزایش دهد.

اول حسابرسی، بعد اتوماسیون

حسابرسی روند جذب مشتری موجود، به شناسایی مشکلات کمک می کند. به محض آشکار شدن این مشکلات، فرصت‌های استفاده از اتوماسیون برای حل این مشکلات و بهبود گردش کار، قابل شناسایی هستند. در این مرحله، استفاده از اتوماسیون می تواند باعث پیشرفت‌هایی فزاینده شود.  حسابرسی همچنین می تواند فرصت های بزرگتری را نیز به وجود آورد. ارزیابی منتقدانه می تواند به بازنگری در گردش کار موجود کمک کند. توسعه‌دهندگان باید به یاد داشته باشند که اتوماسیون میتواند چیزی بیش از موثر‌تر کردن رویه های موجود بوده و یک گزینه خوب برای بازسازی سیستم باشد.

حسابرسی و سایر برنامه‌ریزی‌ها برای اصلاح فرآیندهای جذب مشتری، باید با انطباق با الزامات، موفقیت مشتری و فروش و امثالهم همخوانی داشته باشد. این نه‌تنها به جذب ذینفعان در پروژه کمک می کند، بلکه باعث میشود خدمت یا محصول، به شکلی اصولی و روان به مشتریان معرفی شود.

از مزایای دیگر API ‌ها می توانید برای کاهش درخواست‌های محوله بر مشتری‌هایتان استفاده کنید

موفقیت هر فرآیند جذب مشتری به عوامل زیادی بستگی دارد. اما دو فاکتور وجود دارد که می توانند بیشترین ارزش را برای توسعه دهندگان داشته باشند: (۱) چقدر سریع، راحت و دقیق می توانید اطلاعات کافی درباره یک مشتری که قصد شروع خدمات‌رسانی به او را دارید بدست آورید؟(۲) چقدر سریع، آسان و دقیق می توانید باعث انطباق با الزامات متناسب با ارزیابی بایسته  مشتری  جهت جلب اعتماد او شوید؟

پاسخ هر دو سوال(۱)و(۲) را می توان با به‌کارگیری واسط برنامه‌نویسی کاربردی  (API) تا حد زیادی بهبود بخشید. بیایید سعی در درک این امر داشته باشیم که چگونه:

در جمع آوری اطلاعات از مشتری، تعداد «مطالبات»  و همچنین ماهیت آنها، به خدمات یا محصول مورد نظر مشتری و  مقررات اعمال شده در آن مورد خاص بستگی دارد. اما مطالبات بیشتر به معنای مراحل بیشتر است و مراحل بیشتر صبر بیشتری را از مشتری طلب میکند.

بنابراین آیا می توان این مطالبات را ادغام کرد تا بار روی دوش مشتری بالقوه را به حداقل رساند؟ آیا جمع آوری اتومات اطلاعات از منابع دیگر می تواند به ایجاد نمایه مورد نیاز کمک کند؟

و این جاییست که API ها نقش سودمند خود را ایفا میکنند. در این دوره از مجموعه داده‌های عظیم، API پیوستن به خدمات یا کتابخانه داده مناسب را برای تقریبا تمام نیاز‌های قابل تصور تسهیل می کند. استفاده از چندین API در بک‌اند می تواند کلیه اطلاعات مورد نیاز را بدون فرم‌های پیچیده و ثبت نام‌های آزار دهنده فراهم کند.

برای درخواست API احراز هویت یوآیدی به لینک زیر مراجعه نمایید:

تماس با ما

یوآیدی با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق (Deep Learning) و تشخیص زنده بودن (Liveness Detection) ، فرایند احراز هویت کاربران در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با سرعت و دقت عالی انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه