شما به یک راهکار احراز هویت غیرحضوری نیاز دارید

Reasons-Your-Company-Needs-Excellent-Identity-Verification
فهرست مطالب

اعتماد بین مشتری و شرکت، امری مقدس است که به سختی حاصل می‌شود. راهکار احراز هویت غیرحضوری مشتریان برای شناسایی هویت واقعی آن‌ها امری ضروری است. اما این مرحله نباید برای آن‌ها بسیار دشوار باشد.

در حال حاضر شرکت‌ها در سرتاسر جهان در حال تحول هستند تا نه تنها در زمینه‌ی فعالیت خودشان بلکه در دنیای دیجیتال نیز بتوانند به رقابت بپردازند. اکنون در شرایطی هستیم که مشتریان به جای مراجعه‌ی حضوری به شرکت، بیشتر به صورت آنلاین با شما ارتباط برقرار می‌کنند و در نتیجه عبارت «خدمات مشتری» در پیچیده‌ترین حالت خود قرار گرفته است.

امروزه مشتریان درک بیشتری از تکنولوژی پیدا کرده‌اند و خواستار سیستم امنیتی شفافی هستند که در عین حال در سرعت برآورده شدن نیازهایشان، اختلالی ایجاد نکند.

راهکار احراز هویت غیرحضوری به یکی از بخش‌های اصلی هر سازمان تبدیل شده است. بدون استفاده از تأیید هویت دیجیتال نمی‌توان اقدامات امنیتی بی عیب و نقص و مؤثر را برقرار و حفظ کرد.

معمولاً تصور می‌شود که مؤسسات مالی، صنعت بانكداری و کسب و کارهای آنلاین از اصلی‌ترین شرکت‌هایی هستند که به یک فرایند تأیید هویت قوی نیاز دارند. با این حال، امروزه بسیاری از شرکت‌ها که در زمینه‌های مختلف و گوناگونی فعالیت می‌کنند به مزایای استفاده از یک تأیید هویت قوی پی برده‌اند و سعی می‌کنند تا آن را در استراتژی دیجیتال خود به کار بگیرند.

در ادامه به ۵ دلیل برای این که کسب و کار شما در استراتژی دیجیتال خود به یک راهکار احراز هویت غیرحضوری نیاز دارد می‌پردازیم:

۱- از دیگران عقب نمانید

در طی سال‌های متمادی، روش‌های مختلفی برای برای تأیید هویت به وجود آمده‌اند که شرکت‌ها برای شناسایی هویت مشتریان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. تا کنون روش‌هایی مانند تأیید هویت دو عاملی (two-factor authentication) و احراز هویت مبتنی بر دانش مشتری، از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند.

با این حال، عقیده‌ی فعلی این است که این فرایندها قدیمی و منسوخ شده‌اند و اکنون دیگر مؤسسه‌ی ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده‌ی آمریکا این روش‌ها را توصیه نمی‌کند.

درست است که بعضا تصور می‌شود که تأیید هویت مبتنی بر دانش مشتری برای کاربران آسان است، اما این اطلاعات به راحتی می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی، دارک وب یا سایر اطلاعات قابل دسترس عموم، دزدیده شوند. بنابراین کلاهبرداران به راحتی می‌توانند اطلاعات هر شخصی که می‌خواهند را جعل کنند. تأیید هویت دو عاملی که از fob (یک PIN که بر روی دستگاه مورد استفاده‌ی مشتری درج می‌شود) یا سرویس SMS استفاده می‌کند نیز به اندازه‌ی کافی خوب نیست زیرا کلاهبرداران راه‌هایی را برای دور زدن این روش‌ها پیدا کرده‌اند.

اکنون مشتریان به شکل فزاینده‌ای در حال ترک شرکت‌هایی هستند که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند و به سراغ شرکت‌هایی می‌روند که خدمات خود را با یک فناوری هوشمندانه‌ ارائه می‌دهند. زمان آن فرا رسیده که تمام سازمان‌ها این فرایندهای قدیمی را کنار بگذارند و از سیستم‌های جدید استفاده کنند، در غیر این صورت شرکت‌شان از دور رقابت‌ها خارج می‌شود.

۲- ایجاد وفاداری در مشتری

درست است که امروزه مشتریان به جای مراجعه‌ی حضوری به شما، از فضای دیجیتال استفاده می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها بخواهند به خدمات دریافتی‌شان لطمه‌ای وارد شود. در گذشته که مشتریان به صورت حضوری به شما مراجعه می‌کردند از شما انتظار داشتند که خدمات را به شکل مؤثر و دوستانه‌ای به آن‌ها ارائه دهید، اما اکنون از شما توقع دارند که اطلاعاتشان را به شکل امن و ساده‌ای برایشان حفظ کنید.

یکی از نظرسنجی‌های اخیر شرکت PWC نشان داده که فقط یک چهارم مشتریان بر این عقیده‌اند که شرکت‌ها نسبت به داده‌های آن‌ها احساس مسئولیت می‌کنند. ۸۷% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که اگر در نگهداری اطلاعاتشان به یک شرکت اعتماد نکنند، بی شک به یک شرکت رقیب مراجعه خواهند کرد.

این بدان معناست که شرکت‌ها امروزه در رابطه با خدمات آنلاین خود، سه هدف اساسی را دنبال می‌کنند:

  1. حفظ امنیت و ایمنی اطلاعات مشتری

  2. ایجاد یک تجربه‌ی بی‌نقص برای مشتریان به منظور افزایش نرخ تبدیل

  3. حصول اطمینان از واقعی بودن هویت مشتریان

خبر خوب این است که جدیدترین روش‌ تأیید هویت آنلاین (یوآیدی) هر سه مورد را در بر می‌گیرد. این سیستم‌ پیشرفته به گونه‌ای طراحی شده‌ که خدمات را به شکل شفاف و ساده‌ای به مشتری ارائه می‌دهد، در نتیجه باعث بهینه‌سازی نرخ تبدیل مشتری شده و از سوءاستفاده‌ی کلاهبرداران احتمالی جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از عوامل ایجاد وفاداری در مشتری این است که ارتباط دوستانه‌ای با او برقرار کرده و متقاعدش کنید که به رفاه و سلامتی‌اش اهمیت می‌دهید. مشتریان نیز به نوبه‌ی خود به شما اعتماد می‌کنند و به طرفدار پر و پا قرص شما تبدیل خواهند شد. اولین قدم در این فرایند این است که اطلاعات مشتریان را در امنیت کامل حفظ کنید. نیل بایتون، رئیس شرکت Trustpilot در بریتانیا می‌گوید: “وقتی که یک شرکت ارتباط دوستانه‌ای با یک مشتری برقرار می‌کند، آن مشتری به طرفدار و حامی آن شرکت تبدیل خواهد شد. این مشتریان نه تنها شرکت شما را به دیگران معرفی می‌کنند بلکه می‌خواهند شرکت شما موفق شود” .

۳- بازده هزینه

راهکار احراز هویت غیرحضوری مشتریان جدید، در ابتدایی‌ترین سطح خود می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد. این به این دلیل است که هزینه‌های تأیید هویت دستی و خطرات امنیتی از میان برداشته می‌شوند و دیگر کسب و کارتان به واسطه‌ی فرایندهای قدیمی و نقاط تماس چندگانه، از بین نخواهد رفت.

شاید تصور کنید که مؤسسات مالی در این زمینه نسبت به دیگران آگاه‌تر هستند، اما باید بدانید که هنوز هم بانک‌ها در سرتاسر جهان به دلیل استفاده از فرایندهای ناکارآمد یا ناقص در شناسایی مشتریان (KYC) هر ساله با میلیاردها دلار ضرر مواجه می‌شوند. به‌کارگیری خدمات تأیید هویت خودکار، از این ضررها جلوگیری می‌کند زیرا تأیید سند و شناسه‌ی مشتریان به طور مؤثر و به صورت بلادرنگ انجام می‌شود.

این فرایند تأیید هویت مدرن نه تنها در ایجاد بازده هزینه به شما کمک می‌کند، بلکه ممکن است در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی کند زیرا شما با استفاده از آن می‌توانید از جریمه‌های پرهزینه جلوگیری کنید.

به عنوان مثال شرکت استاندارد چارترد در اوایل سال ۲۰۱۹ به دلیل استفاده از کنترل‌های ضعیف بر ضد پول‌شویی (AML) توسط مقامات آمریکایی و انگلیسی به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار جریمه شد. شرکت‌هایی که مقاومت سیستم تأیید هویتشان در برابر حملات را تضمین می‌کنند، ریسک فعالیت‌های غیرقانونی احتمالی را در سیستم خود کاهش می‌دهند.

۴- پیروی از مقررات

پیروی از مقررات مسئله‌ای است که هیچ شرکتی نمی‌تواند از آن اجتناب کند. امروزه در بیش از ۹۰ کشور جهان مقررات سختگیرانه‌ای وجود دارد که تأیید هویت مشتری و نگهداری سوابق هویت آن‌ها را الزامی کرده است.

هدف از ایجاد این مقررات این است که کلاهبرداری‌های اینترنتی، رخنه‌های اطلاعاتی، حملات سایبری و سرقت هویت را کاهش دهد. به طور کلی این قوانین راجع به نحوه‌ی جمع آوری داده‌ها، نحوه‌ی محافظت از آن‌ها و نحوه‌ی نظارت صحیح بر فرآیندها هستند.

آیین نامه‌ی عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR)، نمونه‌ای از این مقررات است. این قانونِ اتحادیه‌ی اروپا برای حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده‌های شهروندان ایجاد شده است. بر طبق این قانون، هر شرکتی که نتواند الزامات GDPR را رعایت کند با جریمه‌های شدیدی مواجه خواهد شد و به احتمال زیاد به اعتبار شرکت نیز آسیب فراوانی وارد می‌شود.

از آنجایی که دولت‌ها و نهادهای تجاری همواره در حال تکمیل و گسترش این مقررات دقیق هستند تا از کلاهبرداری و تقلب جلوگیری کنند، بنابراین برای شرکت‌ها ضروری است که از این مقررات پیروی کنند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که با سرویس‌دهنده‌ای مثل یوآیدی کار کنید. یوآیدی شما را در موقعیت برنده قرار می‌دهد و همیشه به دنبال راه‌هایی است تا خدمات راهکار احراز هویت غیرحضوری خود را پیشرفت و توسعه‌ دهد.

۵- اجتناب از قرارگرفتن در معرض فعالیت‌های کلاهبردارانه و متقلبانه

ما مهم‌ترین دلیل نیاز شرکت شما به یک فرایند تأیید هویت خوب را برای آخر لیست نگه داشته بودیم. هدف این است که میزان رخنه‌ی اطلاعاتی و فعالیت‌های کلاهبردارانه در پلتفرم دیجیتال شما کاهش یابد.

تعداد رخنه‌های اطلاعاتی در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. علت این امر این است که کلاهبرداران روز به روز روش‌های پیچیده‌تری را برای دور زدن سیستم‌های قدیمی، ارتکاب جرایم مالی، سرقت هویت و تصاحب حساب‌ها، پیدا می‌کنند.

بر طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده بود، ۶۰ میلیون شهروند آمریکایی تحت تأثیر سرقت هویت قرار گرفته بودند و در سال ۲۰۱۹، متوسط ​​هزینه‌ی رخنه‌ی اطلاعاتی در سرتاسر جهان به مبلغ ۳.۹۲ میلیون دلار آمریکا بوده است. این مسئله نه تنها به خسارت‌دیدگان آسیب رسانده بلکه به خود شرکت‌ها نیز آسیب می‌زند زیرا اعتماد مشتریان نسبت به خدمات شرکت‌ها، به شکل جبران ناپذیری از بین می‌رود.

همین عامل به تنهایی باعث می‌شود که شرکت‌ها رویکرد راهکار احراز هویت غیرحضوری خود را در اولویت قرار دهند تا مطمئن شوند که هیچ روزنه‌ای باقی نمانده است. هر چه در دنیای دیجیتال به جلو پیش می‌رویم، حفظ امنیت و مصونیت داده‌های مشتریان از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود. یوآیدی با احراز هویت سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا و محصول جدید خود برای احراز هویت صرافی رمز ارز با نرخ خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه