۶ نکته در انتخاب سیستم احراز هویت مناسب

six-notice-about-choice-authentication-system
فهرست مطالب

یافتن چنین نرم‌افزاری، متناسب با مجموعه نیازها و ملزومات شرکت‌ها در راستای فرایند احراز هویت، همواره امری چالش‌برانگیز بوده است. تنها با اتخاذ شیوه‌ای صحیح، قادر به جستجو در بازار رقابت و یافتن سیستم احراز هویت مناسبی خواهید بود که به بهترین نحو با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. اگر در فضای خدمات دیجیتال فعالیت می‌کنید، تائید و احراز هویت کاربران امری ضروری خواهد بود، چراکه باید اطمینان حاصل شود که آیا کاربران، درواقع ازهویتی که اذعان می‌کنند برخوردارند  یا خیر. با توجه به نتایج به دست آمده از میلیون‌ها فرایند احراز هویت انجام شده در طول یک سال توسط شرکت veriff، چیزی حدود ۵% از نتایج حاصله از مجموع این فرایندها جعلی بوده است. در برخی دیگر از صنایع نظیر مبادلات ارزهای دیجیتالی، این میزان تا ۲۴.۶% تخمین زده شده است. با توجه به وضع جریمه‌های مالی سنگین برای شرکت‌هایی که از تعهد کافی به چنین فرایندی برخوردار نبوده‌اند، بسیاری از موسسات مالی و نهادهای غیرمالی درحال حاضر به دنبال راه‌کارهایی تخصصی برای عبور از چنین چالشی هستند.

چگونه به جستجو در مورد سیستم خدمات تایید هویت (IDV) بپردازیم؟

به هنگام جستجوی برنامه‌ای کارامد برای انجام فرایند احراز هویت برای نخستین بار، احتمالا از نیازمندی‌های دقیق خود و کارآمدی یا ناکارآمدی مولفه‌های مختلف برای دست‌یابی به نتیجه‌ای مطلوب آگاهی کاملی نخواهید داشت. علاوه بر این، برخورداری از سرعت عمل نیز به نحوی در ارتقاء سطح امنیت، حائز اهمیت خواهد بود. با افزایش کیفیت مراحل ارزیابی امنیتی، از میزان بروز جرائم و مخاطراتی نظیر کلاهبرداری کاسته خواهد شد.

تصور کنید که در حال حاضر از یک سیستم ارائه دهنده خدمات احراز هویت برخوردار هستید و این در حالی است که چندان راضی به نظر نمی‌رسید.

Unhappy

تصور کنید که منبع ارائه دهنده خدمات فعلی به شما، پس از ارائه خدمات خود و فروش محصول به شما که ظاهرا چندان هم پاسخگوی نیازهای شما نبوده، در ادامه از حمایت و پشتیبانی شما صرف نظر می‌کند. در چنین شرایطی، برای همگام سازی با نیازها و اولویت‌های تغییر یافته، به شریک و همراهی نیاز خواهید داشت که قادر باشد محصول خود را با نیازهای شما سازگار نماید.

نسبت به چیزی که در جستجوی آن هستید، آگاهی داشته باشید

پیش از پرداختن به مجموعه ویژگی‌ها و خصوصیات خدمات Identity Verification یا به اختصار، IDV و تشریح مزایای آن، آگاهی از میزان اثرگذاری سامانه اتوماسیون (سامانه خودکار) بر سرعت و کیفیت خدمات و مبادلات شما ضروری خواهد بود.

مقایسه سامانه خدمات خودکار و سامانه خدمات دستی

به طور ساده می‌توان گفت که سیستم خدمات احراز هویت خودکار، به فناوری یادگیری ماشین برای اتخاذ تصمیمات و تائید و یا عدم تائید هویت اعلامی از سوی کاربران متکی است. از جهتی می‌توان گفت که فرایند اتخاذ تصمیمات خودکار، از سرعت به مراتب بالاتری برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که امکان فریب چنین سیستم‌هایی در مقایسه با فرایند دستی به مراتب پایین بوده و در صورت بروز مشکل، فرایند عیب‌یابی از بازه زمانی کمتری برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر، خدمات دستی از میزان دقت کمی برخوردار بوده و در عین حال مستلزم هزینه‌های زیاد و کارگروه بزرگی از متخصصان داخلی خواهد بود. اولویت‌بندی یکی از این دو رویکرد به دیگری امری دشوار بوده و به همین دلیل شرکت یوآیدی از یادگیری ماشینی جهت استفاده از مزایای این مولفه بهره می‌برد.

فرایند مبادلات را مد نظر قرار دهید

علاوه بر مجموعه خدمات اتوماسیون و خودکار، مولفه‌های دیگری نیز در سرعت و کیفیت مبادلات تاثیرگذار خواهند بود. در نهایت، در وهله اول تکریم مشتری و در وهله دوم، برخورداری از انطباق کارامد با فرایند احراز هویت، در اولویت خواهد بود. یکی از بهترین شیوه‌های موجود برای بهبود نرخ مبادلات در حین انجام فرایند احراز هویت، ارائه بازخورد در لحظه به کاربران به هنگام تکمیل هر یک مراحل است. شرکت یوآیدی، برای ارائه چنین بازخوردی به کاربران خود از تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) برای شناسایی نقص در عکس‌ها، بعنوان مثال میزان روشنایی کم عکس‌ها و یا متون ناخوانای کارت‌های شناسایی بهره برده، که به شکل خودکار از کاربران تقاضا می کند جهت رفع نواقص موجود اقدام نمایند.

از تحت پوشش قرار گرفتن بازار خود اطمینان حاصل کنید

پرداختن به مولفه‌هایی نظیر نرخ پوشش بازار و سیستم احراز هویت، حائز اهمیت خواهد بود. اگر در دنیای دیجیتال و آنلاین فعالیت می‌کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که آیا منبع ارائه دهنده خدمات IDV انتخابی شما، تمامی محصولات شما را پوشش خواهد داد؟ تعداد کشورهای تحت پوشش برنامه‌های ارائه دهنده خدمات IDV با کمیتی حدود ۱۰۰ تا بیش از حدود ۱۹۰ متغیر است. در این میان، برخی برنامه‌های ارائه دهنده چنین خدماتی، از طیف گسترده  و متنوعی از مکان‌ها و زبان‌ها (۳۵ زبان و یا بیشتر، بسته به نیاز مشتری) برخوردارند. در شرایط ایده‌آل، تمایل شما به افزایش حداکثری تعداد سیستم های احراز هویت مشتریان جهت تامین امنیت شبکه خواهد بود.

Global-business

تدوین امنیت حداکثری سامانه احراز هویت کاربران، به همان نسبت با نتایجی بهتر و مطلوب‌تر همراه خواهد بود

مراحل و روند سیستم احرازهویت کاربران، از مراحل شناسایی و احراز اولیه تا مراحل تجزیه و تحلیل بیومتریک و ثبت و ضبط تمامی مراحل فرایند متفاوت خواهد بود. همچنین، گستردگی طیف مدل‌های قیمت‌گذاری و میزان خدمات پس از فروش، به میزان پوشش این سامانه وابسته خواهد بود.

چرا برخورداری از یک سیستم احراز هویت ضروری خواهد بود؟

وقتی که صحبت از برخورداری از چنین سیستمی به میان می‌آید، باید توجه داشت که نمی‌توان از یک سیستم واحد در تمامی شرایط استفاده نمود. قطعا توانایی در انتخاب درست و دقیق نوع چنین سیستمی، تاثیر بسزایی در نتایج حاصل خواهد داشت. شرکت یوآیدی، برای رسیدن به سطح مطلوبی از انعطاف‌پذیری، اقدام به طراحی و تدوین نوعی فناوری نوین در راستای احراز هویت نموده، که از این طریق به شکلی مطلوب و بهینه، به ارزیابی مخاطرات احتمالی از جانب مشتریان می‌پردازد. این فناوری، تعیین‌کننده داده‌های ورودی مورد نیاز، ارزیابی داده‌های خروجی ارسالی برای کاربران و همچنین کمیت و کیفیت خدمات IDV خواهد بود.

قیمت مقیاس‌پذیر و شفافیت کار، به نوبه خود امتیازی مثبت محسوب خواهد بود

در حال حاضر، شما با تعدادی از سیستم های ارائه دهنده فرایند احراز هویت آشنا شده‌اید که در صورت تمایل در کارگروه خود قابل معرفی و استفاده خواهد بود. در این میان، تنها گزینه‌ای که ممکن است تا حدودی سبب نگرانی مدیر مالی کارگروه شما شود، جزییات هزینه چنین سیستمی خواهد بود. تصمیم‌گیری بدون آگاهی از شرایط قراداد و مجموعه هزینه‌های متاثر از آن دشوار خواهد بود. این در حالی است که متاسفانه برخی از این قبیل شرکت‌‌ها، پس از مرحله امضاء توافق‌نامه عدم افشای اطلاعات، چنین شرایطی را اعلام می‌کنند. در حالی که بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات احراز هویت، با نازلترین دستمزد اقدام به بستن قرارداد با شما خواهند کرد، به طوریکه هیچ دلیلی برای فسخ  و یا خروج از قرارداد برای شما وجود نخواهد داشت. هدف شرکت یوآیدی، شفاف‌سازی و مقیاس‌پذیری است. در تعامل با شرکت ما، هیچ‌گونه جای نگرانی وجود نخواهد داشت. چرا که همه مفاد قرارداد شفاف‌سازی و توضیح داده می‌شوند. به تماس تلفنی نیازی نبوده و صرفا با ثبت‌نام در سایت ما، قادر خواهید بود که از نحوه عملکرد این سیستم کسب اطلاع نمائید.

سیستمی یکپارچه و جامع که باید تلفن همراه و وب را پوشش دهد

از منظر یکپارچه‌سازی، سفارشی‌سازی این امکان را به شما خواهد داد که یک برنامه ارائه دهنده خدمات IDV را با تمامی رابط‌ها و سیستم‌های عامل مورد استفاده ادغام کنید. SDK ی موبایلی برای اندروید و IOS و API و یکپارچه‌سازی وب (از جمله تلفن همراه) شاید استاندارد اما تضمینی نبوده و توصیه می‌شود که پیش از انتخاب، در رابطه با آنچه نیاز دارید، آگاهی حاصل کنید.

از خدمات شرکت ما، بعنوان یک شریک کاری و همزمان یک سیستم تخصصی در راستای ارائه خدمات احراز هویت کاربران خود بهره‌مند شوید

اگرچه هنگام جستجو برای دست‌یابی به یک سیستم ارائه دهنده خدمات احراز هویت کاربران باید موارد زیادی را مد نظر قرار داد، اما اولین و مهم‌ترین مولفه تعیین کننده نتیجه منفی و یا مثبت چنین فرایندی، میزان پوشش و پشتیبانی چنین سیستمی از ملزومات شما خواهد بود. شرکت یوآیدی، بسیار فراتر از یک سامانه پشتیبانی عمل نموده و علاوه بر تامین موارد فوق‌، با بهره‌مندی از یک مدیر کارآمد و مجرب، بعنوان یک حامی حقیقی در جهت پیاده‌سازی کارآمد و بهینه یوآیدی و دست‌یابی به بهترین نتایج ممکن، به شما کمک خواهد کرد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه