استارتاپ احراز هویت Socure به ارزش ۴.۵$ میلیارد دلار رسید

استارتاپ Socure
استارتاپ احراز هویت Socure که یک شرکت فین‌تک مستقر در آمریکا است و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تأیید هویت استفاده می‌کند، اخیراً اعلام کرده که توانسته با جذب سرمایه‌ی 450 میلیون دلاری، ارزش خود را به 4.5 میلیارد دلار برساند.
فهرست مطالب

استارتاپ احراز هویت Socure که یک شرکت فین‌تک مستقر در آمریکا است و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تأیید هویت استفاده می‌کند، اخیراً اعلام کرده که توانسته با جذب سرمایه‌ ۴۵۰ میلیون دلاری، ارزش خود را به ۴.۵ میلیارد دلار برساند. این شرکت در ماه مارس ۲۰۲۰ نیز اعلام کرده بود که موفق شده تا سرمایه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار جذب کند و به این ترتیب ارزش شرکت را به ۱.۳ میلیارد دلار برساند. به گفته این شرکت، جذب سرمایه‌ی جدید، سوکیور را به بالاترین ارزش شرکت خصوصی در فضای تأیید هویت تبدیل می کند.

مختصری در مورد سوکیور و مشتریان این شرکت

با گسترش ویروس کرونا و افزایش این ویروس، بسیاری از کسب و کارها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که با امور مالی سر و کار دارند، تصمیم گرفتند تا احراز هویت دیجیتال را به صورت جدی‌تر در برنامه‌های خود قرار دهند. Socure یک شرکت آمریکایی پیشرو در تأیید هویت دیجیتال با اطمینان بالا است. پلتفرم تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده‌ی این شرکت، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را برای منابع آنلاین/آفلاین قابل اعتماد از جمله ایمیل، تلفن، آدرس، آدرس IP و رسانه‌های اجتماعی برای تأیید هویت در زمان واقعی اعمال می‌کند. پلتفرم Socure ID+ این شرکت امکان جعل هویت را تا ۹۰ درصد و میزان بررسی دستی/تأیید هویت مبتنی بر دانش (KBA) را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و علاوه بر آن، برنامه شناسایی مشتری (CIP)، مشتری خود را بشناسید (KYC) و سیستم ضد پولشویی را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

از مهم‌ترین مشتریان استارتاپ Socure می‌توان به ۱۲ بانک جهانی برتر، چندین شرکت‌ فعال در زمینه‌ی فین‌تک، شرکت‌های سازنده پلتفرم‌های بازی‌های آنلاین، صرافی‌های ارز دیجیتال و بسیاری از شرکت‌های دیگر اشاره کرد. جانی آیرس (Johnny Ayers)، مدیر عامل شرکت سوکیور در گفت و گویی که با سایت TechCrunch اذعان داشته که در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از مشتریان این شرکت در بخش خدمات مالی فعال نیستند.

استارتاپ احراز هویت Socure

سرمایه‌گذاران جدید استارتاپ احراز هویت Socure چه شرکت‌هایی هستند؟

بین کپیتال ونچرز (Bain Capital Ventures) و تایگر گلوبال (Tiger Global) به عنوان سرمایه‌گذاران جدید استارتاپ سوکیور اعلام حضور کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی شرکت Socure ارزش این شرکت را به ۴.۵ میلیارد دلار رسانده‌اند. این دو شرکت در تلاشند تا عمده سرمایه‌گذاری خود را بر روی شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در زمینه‌ی اینترنت، نرم افزار، فین‌تک و مشتری و همچنین استارتاپ‌های برهم‌زننده‌ی بازار قرار دهند.

پیش از سرمایه‌گذاری دو شرکت بین کپیتال ونچرز و تایگر گلوبال، سرمایه‌گذاران دیگری از جمله کامرس ونچرز (Commerce Ventures)، اسکیل ونچر پارتنرز (Scale Venture Partners) و (Sorenson Ventures) نیز برای سرمایه‌گذاری در سوکیور شرکت کرده بودند.

شرکت استارتاپی سوکیور اعلام کرده که از زمان تأسیس شرکت در سال ۲۰۱۲ تاکنون توانسته در مجموع ۶۴۶ میلیون دلار جذب بودجه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری جدید سکیور صرف چه اموری می‌شود؟

موتور تفکیک هویت Socure از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای تحلیل بیش از ۸ میلیارد رکورد استفاده می‌کند و تصویری چند بعدی از هویت مصرف‌کننده با هدف کشف جعل هویت ارائه می‌کند؛ این روش حتی برای جمعیت‌هایی که به سختی قابل شناسایی هستند، از جمله افراد نسل Z، نامرئی یا جدید، نیز قابل استفاده است.

شرکت سوکیور قصد دارد از وجوه سرمایه‌گذاری به دو صورت استفاده کند:

  • اجرای ماموریت خود برای تأیید صد در صدی هویت‌های صحیح و حذف کامل دزدی هویت؛
  • افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در کل چرخه حیات تایید هویت، توسعه هر چه بیشتر فرآیندهای اثبات و احراز هویت.

آیرز، مدیر عامل این شرکت، ابراز امیدواری کرده که شرکت سوکیور شاهد رشد سریع مشتریان در حوزه‌ی بازی‌های آنلاین، ارزهای دیجیتال و بازار تجارت الکترونیک باشد.

وی افزود که این شرکت همچنین در حال گسترش مشارکت خود در سطح ایالتی و فدرال است تا به ایالت‌ها کمک کند که بتوانند در فناوری هویت دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. یکی از موارد استفاده از سوکیور برای تأیید هویت به منظور جلوگیری از کلاهبرداری بیکاری یا بیکاری تقلبی است که موارد آن در مجموع ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برای ایالات متحده هزینه داشته است.

احراز هویت سوکیور

نگاهی به آینده استارتاپ احراز هویت Socure

جانی آیرز، مدیر عامل Socure در مصاحبه با وبسایت TechCrunch اظهار داشت که این شرکت در حال بررسی یک عرضه اولیه عمومی در “آینده‌ای نه چندان دور” است.

عرضه عمومی حتی سرمایه‌ی بیشتری در اختیار Socure قرار خواهد داد تا نسبت به رقبای خود گسترش سریع‌تری داشته باشد و راه حل‌های قو‌ی‌تر و بیشتری را برای کشف جعل هویت ارائه دهد.

و در آخر این که جذب سرمایه‌ها به دنبال رشد سریع در فضای تأیید هویت انجام می شود، زیرا شرکت‌ها تجارت بیشتری را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و تقاضا برای راه حل‌های امنیتی قوی‌تر و پیشگیری از تقلب را افزایش می‌دهد. جریان دیجیتالی‌سازی به استارتاپ احراز هویت Socure کمک کرد که از حدود ۳۵۰ مشتری در ماه مارس که بیشتر در خدمات مالی متمرکز بودند، به نزدیک به ۱۰۰۰ مشتری امروز در طیف وسیع‌تری از صنایع برسد.

با یوآیدی، احراز هویت غیرحضوری از جمله احراز هویت سامانه ثنا و احراز هویت سجام را به کمک تشخیص چهره در کوتاهترین زمان انجام دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه