الگوهای کلاهبرداری در صنعت توریسم

کلاهبرداری در صنعت توریسم
فهرست مطالب

با پیچیده‌تر شدن صنعت میزبانی، آسیب پذیری آن در برابر الگوهای کلاهبرداری در صنعت توریسم نیز بیشتر می‌شود. صنعت میزبانی در سراسر جهان حدود ۳ تریلیون دلار در سال درآمدزایی دارد. به گفته انجمن آزمون‌گران مجاز کلاهبرداری، بین ۵ تا ۶ درصد این درآمد سالانه، به دلیل کلاهبرداری در صنعت توریسم از بین می‌رود که مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون دلار زیان مستقیم در عایدی این صنعت است.

صاحبان دارایی در صنعت اجاره کوتاه مدت نیز بسیار آسیب‌پذیر هستند. هر سال هزاران مهمان از دارایی‌های آنها استفاده می‌کنند که سبب می‌شود مشکلات زیادی بر سر راه آنها پدید آید. نرخ بالای جابجایی در این صنعت سبب شده نظارت کامل هر مهمان تقریبا غیرممکن باشد و اطلاع درستی از هر فردی که اتاق را رزرو می‌کند قابل دسترسی نباشد. از این رو احتمال جعل هویت، سرقت کارت اعتباری، آسیب به دارایی و غیره وجود دارد.

قربانی کلاهبرداری شدن، نه تنها به اعتبار شرکت شما آسیب می‌رساند بلکه زیانی اساسی در درآمد محسوب می‌شود که ممکن است به دلیل عدم احراز هویت در رزرو مکان، یا رد کردن رزروهای معتبر به دلیل نظارت بیش از حد، ایجاد شود. برای حفظ اعتبار شرکت‌تان، لازم است تعادلی بین حفاظت از دارایی‌های خود و حفظ تجربه خوبی برای یک مهمان در محلی ۵ ستاره ایجاد کنید.

اطلاعات خود را درباره ترندهای رایج در صنعت میزبانی به روز کنید تا از خودتان در برابر کلاهبرداری در صنعت توریسم حفاظت کنید. برای کمک به شما، فهرستی از رایج‌ترین انواع کلاهبرداری در صنعت توریسم و چگونگی مقابله با آن تهیه کرده‌ایم.

انواع کلاهبرداری در صنعت توریسم

۱) مهمانان بد

هرچند این نوع کلاهبرداری در صنعت توریسم بی‌ضررترین آن است، اما رایج‌ترین نوع آن نیز محسوب می‌شود. از نظر مهمانی که در یکی از املاک شما اقامت می‌کند، مشکل چندانی نیست که بدون اطلاع شما، از دوستانش برای شرکت در مهمانی دعوت کند. شکایت از سر و صدا و آسیب به دارایی شما که به دلیل این مهمانی رخ می‌دهد، تاثیر زیادی بر اعتبار شرکت و میزان درآمدتان خواهد داشت.

مهمانان با تخطی از قوانین منزل شما، سر شما کلاه می‌گذارند. سر و صدای زیاد، مصرف مواد مخدر و الکل، و رفتارهای نامناسب می‌تواند مشکلاتی در ارتباط با همسایه‌ها، ساختمان یا پلیس برای شما ایجاد کند. البته که کارکنان بخش خدمات نیز مجبور می‌شوند روز بعد را صرف جمع‌آوری لیوان‌ها و پاک کردن کثافت‌کاری از روی فرش کنند.

بدتر از همه این است که  مهمانی‌ها ممکن است منجر به اتفاقات ناخوشایندی نیز شوند. مثلا شکستن مبلمان و یا مجروح شدن مهمانان یکی از این اتفاقات ناخوشایند است.

چگونگی مقابله با آن

برای اطمینان از اینکه بهترین مهمانان، محل شما را رزرو می‌کنند، به فرآیند نظارتی جامع و دقیقی نیاز دارید. این فرآیند شامل جمع‌آوری اطلاعات شخصی و شماره تماس همه مهمانانی که در املاک شما اقامت می‌کنند و درخواست جزییات مربوط به سفر آنهاست.

اگر مورد مشکوکی وجود داشت، مانند اینکه مهمان از بین افراد محل باشد یا فقط یک شب یا یک آخر هفته را رزرو کرده باشد، گام بعدی این است که با مهمان تماس تلفنی بگیرید و جزییات اطلاعات شخصی او را تایید کنید. به این ترتیب می‌توانید از کلاهبرداری صنعت توریسم پیشگیری کنید.

هر مهمانی که محل شما را رزرو می‌کند، باید یک توافق اجاره نیز امضا کند که از نظر قانونی الزام‌آور باشد. به این ترتیب رضایت کتبی مهمان را خواهید داشت که با همه قوانین منزل شما موافقت می‌کند.

برای اطمینان از اینکه قوانین منزل رعایت می‌شود، می‌توانید سنسورهای صدا را در املاک خود نصب کنید. به این ترتیب اگر بدون توجیه قابل قبول، صدا زیاد شود، بلافاصله به شما هشدار داده می‌شود. برای اینکه شرایط را مساعد کنید، با مهمان تماس می‌گیرید و به او هشدار می‌دهید.

پس از آن نیز تصمیم بر عهده خودتان است که چه تعداد هشدار بدهید، اما اگر مهمان هشدارهای شما را نادیده بگیرد و سر و صدا ادامه یابد، یک تیم امنیتی آموزش دیده را بفرستید تا مهمانی‌های آزاردهنده را پایان دهند. حفظ امنیت بهتر از تاسف خوردن بعد از اتفاق است.

۲) فعالیت مجرمانه

یکی دیگر از الگوهای کلاهبرداری در صنعت توریسم کلاهبرداری از طریق فعالیت مجرمانه است که رواج کمتری دارد. اما این اگو بخش تاریک‌تر و ترسناک‌تر صنعت اجاره کوتاه مدت را نشان می‌دهد. این کارها از جمله رویدادهایی هستند که در صفحه اول روزنامه صبحگاهی درباره آن می‌خوانید: اجاره ملک برای انبار کردن سلاح‌های خودکار، قاچاق مواد مخدر، قاچاق برده جنسی، قربانی شدن صاحبان املاک در شکستن قفل منزل و سرقت.

رویدادهایی از این دست باید همیشه با قوانین حقوقی و اجرای قانون حل و فصل شود. اگر فعالیت مجرمانه در املاک شما در حال انجام است، بلافاصله با پلیس محل تماس بگیرید. زیرا این نوع فعالیت‌ها، امنیت ملک، ساختمان و سایر مهمانان شما و جامعه را تهدید می‌کند.

کلاهبرداری در صنعت توریسم

چگونگی مقابله با آن

یک بار دیگر تاکید می‌کنیم گام بهتر برای مقابله با کلاهبرداری در صنعت توریسم به کارگیری فرآیند نظارتی دقیق است تا دقیقا بدانید چه کسی املاک شما را اجاره کرده است. اگر هر یک از رزروها را به صورت دقیق بررسی نکنید، در معرض آسیب حضور مهمانانی قرار می‌گیرید که اهداف نامناسبی دارند. شما مسئول حفاظت از املاک خود و ایمنی جامعه‌تان از طریق نظارت بر رزروها هستید.

برای آشکار شدن این نوع رزروها، اطلاعات شخصی مهمان خود را جمع‌آوری کرده و آن را با کارت اعتباری که قرار است با آن، هزینه مخارج را پرداخت کنند، تطبیق دهید. اگر اطلاعات با یکدیگر یکی نبود، احتمال دارد مهمان از کارت اعتباری کپی شده یا سرقت شده استفاده کند. همچنین لازم است با مهمان تماس بگیرید تا بدانید علت سفر او چیست و چه کسی در سوئیت شما اقامت خواهد کرد.

برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره مهمان، نام و شماره تلفن او را گوگل کنید تا ببینید آیا اطلاعاتی درباره او نمایش می‌یابد یا خیر. سپس به پروفایل او در شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید تا ببینید اهل کجاست و چه کار می‌کند. هر نوع اطلاعات مربوط به هویت و شخصیت او می‌تواند برای مقابله با کلاهبرداری در صنعت تریسم به شما کمک کند.

اگر رزرو واقعا از سوی شخص سوال برانگیزی انجام شده است، تیم شما باید با مهمان ملاقات و شخصا با او صحبت کند و اطمینان یابد همه اطلاعات تایید هویت و اعتبار او، درست است.

۳) رزروهای متقلبانه

رزروهای متقلبانه صرف نظر از اینکه ممکن است به دلیل حضور مهمان بد یا انجام فعالیت مجرمانه اتفاق بیفتد، می‌تواند درآمدی که به سختی به دست می‌آورید را از بین ببرد. ممکن است مهمانی تلاش کند با شیادی و از طریق سرقت هویت یا کارت اعتباری، به صورت مجانی در محل شما بماند. ممکن است مهمان درباره هویت واقعی خود دروغ بگوید و از کارت اعتباری دزدی استفاده کند تا هزینه اقامت خود را پرداخت نکند.

اگر مهمان از کارت اعتباری دزدی استفاده کند، احتمالا پس از اینکه مفقود شدن کارت گزارش می‌شود، مجبور می‌شوید پول را پس بدهید. یعنی پولی که برای اقامت آن مهمان دریافت کرده‌اید، ناگهان از سوی صادرکننده کارت اعتباری از شما پس گرفته می‌شود.

و اگر مهمان بخواهد درباره هویت خود دروغ بگوید یا کارت اعتباری او دزدی باشد، احتمالا به خود زحمت نمی‌دهد تا قوانین محل را رعایت کند. مهمان بد می‌تواند منجر به مشکلاتی جدی در طول اقامت شود.

چگونگی مقابله با آن

اولین راه اجتناب از رزروهای کلاهبرداری در صنعت توریسم تایید هویت مهمان است. این کار شامل ارجاع متقاطع اطلاعات شخصی آنها با کارت اعتباریشان و جستجوی اینترنتی سابقه آنها و تایید اطلاعات شبکه‌های اجتماعیشان است.

اگر می‌خواهید اطمینانی قطعی به دست آورید، می‌توانید سابقه مهمان را به طور کامل بررسی کنید، از جمله سوابق کیفری و امتیاز اعتباری آنها، اما این کاری زمان‌بر است و هزینه اضافی به شما تحمیل می‌کند.

اگر کارت اعتباری مهمان با اطلاعات کارت شناسایی او تطابق نداشته باشد، احتمال دارد که از کارت اعتباری دزدی استفاده کرده باشد. مراقب رزروهایی که در همان روز رسیدن مهمان انجام می‌شود نیز باشید. زیرا نشانه‌ای هشدار آمیز است. مجرمانی که از کارت اعتباری دزدی استفاده می‌کنند معمولا در سریع‌ترین زمان ممکن و پیش از باطل شدن آن، مبلغ کارت را خرج می‌کنند.

اگر کارت اعتباری دزدی را برای پرداخت هزینه مهمان استفاده کنید، نه تنها می‌تواند به صورت مجانی در محل شما اقامت کند بلکه هزینه‌ای که با آن کارت پرداخت کرده نیز از طرف شرکت صادرکننده کارت از شما پس گرفته می‌شود. از این رو چیزی به جز سردرد و آشفتگی برایتان باقی نمی‌ماند.

با فرض اینکه کارت اعتباری و هویت مهمان به درستی بررسی شده باشد، باید بلافاصله پس از پذیرش رزرو مهمان، فرآیند پرداخت هزینه اقامت او را انجام دهید. حالت ایده‌آل  این است که از سیستم جهانی حفاظت از کلاهبرداری در پرداخت در هنگام انجام امور پرداخت استفاده کنید. همه پرداخت‌ها باید به صورت آنلاین با کارت اعتباری انجام شود و لازم است مهمانان، ۱۰۰ درصد هزینه رزرو را از قبل پرداخت کنند. به این ترتیب پرداخت پول شما برای هر رزرو تضمین می‌شود. برای افزودن بیشتر لایه‌های امنیتی، اطلاعات کارت اعتباری مهمان را نگه دارید تا در صورت آسیب زدن آن‌ها به دارایی‌تان، مبلغ آن را از حسابشان کسر کنید.

اگر به نظر می‌رسد مهمان از هویت جعلی یا کارت اعتباری دزدی استفاده می‌کند، بلافاصله رزرو او را لغو کرده و روز مورد نظر را برای رزروهای بعدی آزاد کنید. باید هیچ فرصتی برای رزروهای ریسک‌آمیز بر جا نگذارید.

تنها شیوه مطمئن برای حفاظت از خودتان در برابر کلاهبرداری در صنعت توریسم استفاده از تایید هویت آنلاین است که یک دستیار هوشمند نظارت بر مهمان برای تعطیلات و اپراتورهای اجاره‌ای کوتاه‌مدت است.

این دستیار هوشمند، همه رزروها را با استفاده از صدها آزمون و نقاط داده اسکن م‌کند تا هویت مهمانان را بررسی و تایید کند و سطح ریسک آنها را تعیین کند. این نرم‌افزار بر اساس ریسک‌های پرخطر، فهرستی از اقداماتی که برای اقدام پیش از وقوع حادثه باید انجام داد را فراهم می‌کند. تایید هویت به مدیران دارایی اطمینان می‌دهد تا به شکل مسئولانه‌ای همه رزروهای خود را انجام دهند و کسب و کارشان را ایمن نگه دارند، درآمدشان را افزایش دهند و مهمانان شادی داشته باشند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه