موارد استفاده از تشخیص چهره در بانک‌های جنوب شرق آسیا

موارد استفاده از تشخیص چهره
فهرست مطالب

از آنجایی که موسسات مالی به دنبال افزایش تعداد کاربران خود همزمان به جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی و جعل هویت نیز توجه می‌کنند، شرکت‌های هوش مصنوعی بسیاری در ناحیه جنوب شرق آسیا، در زمینه فناوری‌های نوین احراز هویت دیجیتال و بیومتریک فعالیت می‌کنند که هدفشان پیشتیبانی فنی ارائه‌دهندگان خدمات مالی در این حوزه است. چندین نمونه از موارد استفاده تشخیص چهره (Facial Recognition) در این شرکت‌ها و بانک‌ها را در اینجا توضیح می‌دهیم.

موارد استفاده از شناسایی چهره در شرکت هوش مصنوعی Nodeflux

شرکت هوش مصنوعی Nodeflux، در اندونزی، از راهکار جدیدی که از فناوری تشخیص چهره بیومتریک استفاده می‌کند رونمایی کرده است. در این راهکار که نام آن VisionAlre است از فناوری تشخیص چهره بیومتریک در فرآیندهای شناسایی هویت و احراز آن در ارائه خدمات مالی استفاده می‌شود. این راهکار چندین سال است که در تحقیقات متعدد که توسط خود شرکت Nodeflux انجام شده است استفاده می‌شود و همچنین در کاربردهای تکنولوژیکی مختلف مورد آزمایش واقع شده است. توسعه راهکار VisionAlre، فرآیند احراز هویت اتوماتیک را در بانک‌های اندونزی به میزان چشمگیری بهبود می بخشد. این شرکت بیان کرده است که eKYC، با صحت سنجی اطلاعات، قادر به حل مشکلات بانکی است و قابلیت تأیید مدارک شناسایی و سلفی بیومتریک آن می‌تواند زمان فرآیندهای احراز هویت را از ۱۸ دقیقه به ۱ دقیقه کاهش دهند.

بانک هونگ لئونگ مالزی (HLB)

بانک هونگ لئونگ مالزی HLB ، توکن جدیدی را با استفاده از احراز هویت با فناوری تشخیص چهره بیومتریک راه‌اندازی کرده است که قابلیت انجام تراکنش‌های امن و یکپارچه را برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) فراهم می‌کند. این e-Token به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تشخیص چهره بیومتریک به سیستم‌های ارائه خدمات وارد شوند و پرداخت‌ها را در پلتفرم بانکی آنلاین ConnectFirst انجام دهند. برنامه‌ریزی شده است که این پلتفرم با اپلیکیشن تلفن همراه HL ConnectFirst ادغام شود تا شرکت ها و SMEها قادر باشند که معاملات را تنها با یک کلیک بر روی یک دستگاه احراز شده، تائید کنند. مدیر عامل این بانک بیان کرده است که: “با استراتژی مبتنی بر اطلاعات دیجیتالی، ما متعهد به ارائه راهکارهای نوآورانه‌ای هستیم که حول نیازها و ترجیحات مشتریان ایجاد شده‌اند و مشتریان از دریافت محصولات و خدماتی با تجربه کاربری ایمن، ساده، یکپارچه و مستمر اطمینان حاصل می‌کنند.” “تکنولوژی تشخیص چهره تا مراحلی تکامل یافته است که قادر است دقت، سرعت و امنیت را برای طیف وسیعی از کاربردها فراهم کند. eToken جدید پلتفرم HL ConnectFirst نشان‌دهنده تعهد ما نسبت به تبدیل شدن به یک شریک تجاری با ارزش برای شرکت‌های کوچک، متوسط و مشتریان است.” Yow Kuan Tuck مدیر کسب و کار HLB می‌گوید: “eTokenها مبتنی بر تشخیص چهره، بر طبق درک ما از نیازهای مشتریان در هنگام استفاده از مدارک فیزیکی و کلمات عبور مختلف معرفی شده است کلمات عبوری که به راحتی ممکن است اشتباه یا فراموش شوند. با این پلتفرم، تلفن هوشمند شما اکنون یک توکن الکترونیکی است که قابلیت احراز هویت بیومتریک را فراهم و امنیت سایبری پیشرفته را در سطوح شخصی و سازمانی فراهم می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید حساب‌های خود را به صورت کارآمد، در هر زمان و هر مکان مدیریت کرده و تراکنش انجام دهید.”

شرکت Cardzone

شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای پرداخت  Cardzone Sdn Bhd و دانشگاه بین المللی پراک (QIU) به‌طور مشترک، برنامه‌ای را برای تأیید مدارک شناسایی و استفاده از ویژگی‌های بیومتریک چهره در فرآیندهای eKYC اجرا کرده‌اند. براساس گزارش ارائه شده ، تکنیک پیشنهادی شامل یک سیستم تأیید صحت ویدئو و مدارک است و انتظار می‌رود استفاده از آن ضمن بهبود تجربه کاربری، بهره‌وری و کارآیی را نیز افزایش دهد. مدیر عامل Cardzone، دنی لو ذکر کرده است که “بیشتر مشتریان موسسه مالی ما با هدف ارائه تجربه کاربری مطلوب به مشتریان نهایی خود، این تحول دیجیتالی را آغاز کرده‌اند. همکاری ما با این موسسات مالی، به طور جدی به این موضوعات متمرکز شده است.” Cardzone در ابتدا با QIU برای تحقیق در زمینه داده‌کاوی و تکنیک‌های یادگیری ماشین برای تشخیص معاملات جعلی کارت اعتباری همکاری داشت.

بانک TMRW

براساس گزارشات، بانک تایلندی TMRW که مبتنی بر تلفن همراه است، با دریافت جایزه برای توسعه فناوری احراز هویت بیومتریک، در بین پنج جایزه‌ای که در شش ماه گذشته دریافت کرده است، بعنوان بانک نوآور در حوزه بانکداری دیجیتال شناخته شده است. طبق گزارش United Overseas Bank (UOB)، بانک TMRW، اولین بانک مبتنی بر تلفن همراه در آسیا است که برای اولین بار در تایلند، احراز هویت بیومتریک را ارائه کرده است و به مشتریان امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به شعب، اقدام به افتتاح حساب بانکی کنند. Yuttachai Teyarachakul مدیر عامل UOB و رئیس دپارتمان خدمات مالی شخصی، اظهار داشت که “TMRW در مدل‌های سنتی بانکداری تجدید نظر کرده تا بانکداری ساده‌تر، هوشمند و ایمن‌تری را برای مشتریان (به ویژه جوان) فراهم کند.”

یوآیدی و موارد استفاده تشخیص چهره در ایران

موارد استفاده تشخیص چهره در جنوب شرق آسیا نشان می‌دهد فناوری‌های نوین احراز هویت دیجیتال علاوه بر اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکا توسعه یافته است در کشورهای آسیایی نیز فعالیت‌های خاص و پراهمیتی انجام شده است و نشان از وجود روند جهانی در زمینه این فناوری‌ها است. یوآیدی نیز در ایران همراه با روندهای جهانی در زمینه توسعه فناوری تشخیص چهره بیومتریک فعالیت می‌کند. فناوری‌هایی که یوآیدی در این زمینه توسعه داده است شامل تشخیص زنده بودن تصویر ( Liveness Detection ) و پردازش تصویر ( Image Processing )  است. یوآیدی نیز با توسعه فناوری‌های فوق سعی دارد فرآیند احراز هویت را به صورت دیجیتال در ایران  پایه‌گذاری کند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه