در سال ۱۳۹۹ موضوع رگولاتوری احراز هویت دیجیتال حل شد!

رویداد
فهرست مطالب

در ۹ اردیبهشت ماه صاحب نظران، فعالان و قانون گذاران در کلاب هاوس با موضوع “فرصت های احراز هویت دیجیتال در سال ۱۴۰۰″ به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این رویداد، در مورد رگولاتوری احراز هویت نیز سخن به میان آمد.

نیما شمساپور، مدیرعامل یوآیدی در این جلسه به توضیحاتی در خصوص شروع فعالیت یوآیدی و اهمیتی که برای این کسب‌وکار قائل شدند، اشاره کرد و توضیح داد: «در سال ۱۳۹۷ باتوجه به نیازسنجی که در یوآیدی شروع شد، به سراغ افراد و کسب‌وکارهایی رفتیم که KYC و احراز هویت را نیاز داشتند. به عنوان مثال مشتریان بورسی، کارگزاران، اپراتورها، بانک‌ها، پرداخت‌یارها و پی‌اس‌پی‌ها با این موضوع درگیر بودند که این KYC را رگولاتوری قبول دارد یا نه. به همین دلیل در نقشه راه شرکت تصمیم گرفتیم با رگولاتوری احراز هویت، هماهنگی و صحبتی داشته باشیم. اولین کاری که انجام دادیم این بود که با سازمان بورس، سازمان فناوری اطلاعات، وزارت صمت، بانک مرکزی و غیره صحبت کنیم. علاوه بر این در سال ۱۳۹۹ موضوع رگولاتوری تا حد خوبی هم در بورس و هم در بانک‌ها حل شد.»

او دلیل عدم سرویس‌دهی احراز هویت دیجیتال به صرافی‌های رمزارز را توضیح داد و گفت: «پیش از این برخی محدودیت‌هایی روی  APIهای حاکمیتی داشتیم که توانستیم آن را حل کنیم. بنابراین به زودی سرویسی را بالا می‌آوریم که بتوانیم با استفاده از آن به صرافی‌های رمزارز نیز احراز هویت دیجیتال ارائه دهیم. علاوه‌بر این سرویس تأیید هویت را هم فعال کرده‌ایم. فردی که قبلاً تأیید هویت او انجام شده، تنها با یک عکس می‌توان تأیید هویت مجدد او را انجام داد».

به گفته او سال ۱۴۰۰ می‌تواند فرصت‌های زیادی را با زیرساخت احراز هویت ایجاد کند. به طور مثال ما پلتفرم اجاره‌ای نداریم که مقیاس‌پذیر باشد. در دنیا پلتفرم‌هایی با همین روش‌هایی که ما احراز هویت می‌کنیم، وجود دارند که کار اجاره خودرو و لوازم الکترونیکی را انجام می‌دهند. بنابراین این روش می‌تواند پلتفرم‌های جدیدی را شکل دهد. مورد دوم این است که همه محصولاتی که اکنون در بازار هستند می‌توانند از نظر جغرافیایی مقیاس‌پذیر شوند و مکان‌هایی که سرویس ارائه نشده هم بتوان سرویس ارائه داد.

علاوه بر نیما شمساپور، علیرضا ماهیار، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس، محمد صادقی، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصاد نوین، مرتضی ترک تبریزی، عضو هیات مدیره بانک تجارت، پیمان اکبری، سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه بازرگانی مبنا کارت آریا و صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات هم در اینباره اظهار نظر کردند.

در این ویدیو گزیده ای از این رویداد را ببینید.

 

 

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه