لزوم احراز هویت بایننس : علت اجباری شدن و عواقب جعل در آن چیست؟

لزوم احراز هویت بایننس
فهرست مطالب

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در زمینه رمزارزها و ارزهای دیجیتالی فعالیت دارند، احتمالا این روزها در مورد لزوم احراز هویت بایننس خبرهایی را شنیده‌اید. زیرا طبق اطلاعیه منتشر شده توسط بایننس این صرافی رمزارز اعلام کرده است که احراز هویت سطح میانی در این پلتفرم برای دسترسی به خدمات ارائه شده توسط آن از الزامات است. از این رو در این مطلب از یوآیدی بر آن شدیم تا اطلاعاتی را در مورد لزوم احراز هویت بایننس و علت اجباری شدن احراز هویت آن و همچنین خطراتی که در جعل هویت در این پلتفرم وجود دارد را با شما خوبان به اشتراک بگذاریم.

در مورد لزوم احراز هویت بایننس چه می‌دانید؟

اخیرا صرافی رمزارز بایننس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که دسترسی به خدمات این پلتفرم از جمله دسترسی به سپرده‌های رمزارز، انجام معاملات و برداشت تنها در صورتی که کاربران به احراز هویت بپردازند برایشان میسر خواهد شد. در غیر این صورت دسترسی به خدمات تنها به عملیات برداشت، لغو سفارش، بسته شدن پوزیشن و بازخرید محدود خواهد شد.

بنابراین کاربران تا ۱۹ اکتبر سال جاری یا به عبارتی ۲۷ مهرماه فرصت دارند که نسبت به احراز هویت حساب بایننس خود بپردازند. با وضع قانون لزوم احراز هویت بایننس عرصه برای ایرانی‌هایی که در زمینه رمزارز فعالیت دارندِ تنگ‌تر می‌شود. زیرا بحث احراز هویت این پلتفرم در ایران، بی‌شک با چالش‌های بسیاری همراه خواهد بود.

دلیل الزامی شدن احراز هویت بایننس چیست؟

پیش‌تر در مجله یوآیدی اطلاعات بیش‌تری را در مورد احراز هویت کاربران بایننس در اختیار شما قرار داده‌ایم. اما در حالت کلی حقیقت این است که صرافی بایننس وضع قانون اجباری احراز هویت خود را کمک به حمایت از تلاش‌های خود در زمینه احراز هویت مشتریان (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) اعلام کرده است. زیرا طبیعتا این امر باعث افزایش امنیت کاربران و مبارزه با جرایم مالی خواهد شد.

آیا احراز هویت بایننس با مدارک جعلی امکانپذیر است؟

با توجه به ابن‌که صرافی بایننس به کشورهای تحریم شده، ارائه خدمات انجام نمی‌دهد، بنابراین کاربران ایرانی در احراز هویت این صرافی با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. زیرا در صورتی که موفق به احراز هویت نشوند، دسترسی به حسابشان مسدود خواهد شد و دیگر به سرمایه‌های خود دسترسی نخواهند داشت. از این رو بسیاری از افراد برای احراز هویت حساب بایننس خود از مدارک جعلی استفاده می‌کنند.

اما مسئله اینجاست که صرافی بایننس در صورتی که ایرانی بودن کاربران ثابت شود و آن‌ها به ایرانی بودن خود اعتراف کنند، پس از گذشت مدت زمان مشخصی اجازه برداشت سرمایه خود را می‌دهد. اما این قضیه برای افرادی که از مدارک جعلی برای احراز هویت بهره گرفته‌اند، صادق نیست. پس اگر ثابت شود که کاربری به دلیل ایرانی بودن از مدارک جعلی برای احراز هویت استفاده کرده است، به دلیل تخطی از قوانین برای همیشه از دسترسی به حساب و سرمایه خود محروم می‌شود.

بنابراین افرادی که با استفاده از پاسپورت یا مدارک جعلی به حراز هویت بایننس اقدام کنند، در صورتی که نتوانند به شخص دارنده مدارک دست پیدا کنند، باید با سرمایه خود هم خداحافظی کنند. با این اوصاف ریسک احراز هویت بایننس با مدارک جعلی به مسدود شدن همیشگی حساب نمی‌ارزد. چون عواقب آن واقعا غیر قابل جبران خواهد بود.

لزوم احراز هویت بایننس

الگوریتم احراز هویت بایننس چگونه عمل می‌کند؟

پیش از اعلام قوانین جدید در خصوص لزوم احراز هویت بایننس استفاده از بایننس و ساخت حساب کاربری بدون KYC تنها با تایید ایمیل کافی بود. به این ترتیب امکان خرید و فروش در بایننس بدون KYC و احراز هویت فراهم می‌شد. به این ترتیب هر کاربر نیز می‌توانست روزانه تا ۲ بیت کوین را برداشت کند. اما پس از این دسترسی به این نوع حساب وجود نخواهد داشت و تمامی کاربران ملزم به احراز هویت خواهند بود.

مسئله اینجاست که احراز هویت حساب بایننس از طریق احراز هویت دیجیتالی و با اسفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت که احتمال بروز خطا در آن بسیار پایین است.

از طرفی نیز با وجود بات‌های بایننس و محصول بسیار دقیق ترولر سایفرتریس ممکن است دچار IP Leak شوید. به این ترتیب در بایننس قادر خواهند بود که آی‌پی ایران را شناسایی کنند. از این رو برای شما اخطاری ارسال می‌شود که درخواست اثبات اطلاعات، عکس سلفی، تماس تصویری و یا احراز هویت را دارد.

اما اگر اطلاعات وارد شده جعلی باشد و نتوانید آن را ثابت کنید بایننس این حق را دارد که به دلیل اطلاعات نادرست و جعلی و به جرم پولشویی و جعل اسناد یا جرایم مالی حساب شما را برای همیشه مسدود و تمام دارایی شما را مصادره کند و دیگر دسترسی به دارایی نخواهید داشت.

اشتباهات رایجی که افراد در صورت مسدود شدن حساب بایننس خود انجام می‌دهند

متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی به محض مواجه شدن با پیام مسدود شدن حساب بایننس خود، از ترس از دست دادن سرمایه شروع به امتحان کردن راه‌های غیر حرفه‌ای برای رفع مسدودیت حساب خود می‌کنند. اما مسئله اینجاست که این راهکارها نه تنها کمکی به رفع مسدودیت نمی‌کند، بلکه در بسیاری از موارد مسئله را به گره کوری تبدیل می‌کند که قابل حل نیست. در ادامه برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که کاربران در جهت احراز هویت بایننس خود انجام می‌دهند را برای شما لیست کرده‌ایم:

  • ارائه اسناد و مدارک احراز هویتی جعلی
  • ارائه اسناد و مدارک هویتی از کشور ایران و سایر کشورهای تحریم شده توسط بایننس
  • ارتباط با پشتیبانی و تیم امنیت بایننس 
  • تغییر مکرر IP به کشورهای مختلف با استفاده از فیلترشکن‌های رایگان
  • استفاده از مدارک هویتی سایر افراد با کلیت سایر کشورها

اما لازم به توضیح است که استفاده از این روش‌ها نه تنها کاری از پیش نمی‌برد، بلکه ممکن است کاربر را با مشکلات غیر قابل جبرانی روبه‌رو کند. بنابراین در چنین شرایطی مشورت با یک فرد متخصص و طی کردن روال قانونی برای دسترسی به سرمایه، مناسب‌ترین گزینه موجود خواهد بود.

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو امنیت روش های احراز هویت به بحث چالش برانگیزی تبدیل شده است. زیرا این تحول عظیم به سیستم امنیتی بالا و روش‌های احراز هویت جدیدی نیاز دارد. بنابراین طبیعی است که تمایل افراد برای استفاده از روش‌های احراز هویت دیجیتال نیز به مراتب بیش‌تر شود.

در همین راستا نیز شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند. در این میان صرافی‌های رمزارز نیز از این قافله عقب نمانده‌اند و به دنبال راهی برای احراز هویت کاربران خود هستند. به عنوان مثال لزوم احراز هویت بایننس که این روزها صحبت از آن بسیار زیاد نیست، در این دسته‌بندی قرار دارد.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری را به کاربران خواهد داد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه