آشنایی با سیستم شناسایی ملی فیلیپین یا PhilSys

شناسه ملی فیلیپین
فهرست مطالب

طبق گفته روزنامه مانیلا تایمز، از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ بدینسو بیش از ۲.۴ میلیون حساب کاربری در سیستم شناسایی کشور فیلیپین (PhisSys) ثبت نام کرده و حسابی برای تراکنشهای LandBank ایجاد کرده اند. این خبر در شامگاه دوشنبه از سوی LandBank تایید شد که ۲.۴ میلیون نفر حساب هایی را باز کرده و از PhilID جدید برای اثبات هویت خود بهره گرفته اند. این بانک همچنین برای ۸۵۰.۸۷۵ نفر از این افراد کارت هایی با عنوان ABC صادر کرده است. شناسه دیجیتال PhilSys امکان ایجاد ۲.۴ میلیون حساب مالی را میسر میکند.

سیستم شناسایی فیلیپین، مسیر توسعه اقتصادی

رئیس مدیر اجرایی این بانک، سسیلیا بو رومئو در این زمینه گفت: «LandBank یکی از برنامه هایی است که در در دستور کار بخش مالی دولت قرار گرفته است. این بانک با مشارکت با سازمان آمار فیلیپین (PSA) تمرکز خود را بر باز کردن حساب هایی برای ۸ میلیون فرد با درآمد پایین و بدون حساب بانکی از ۳۲ ایالت کشور در کمترین زمان ممکن قرار داده است.» براساس بیانیه جداگانه ای که روز دوشنبه از سوی PSA صادر شد، بیش از ۸۰۰.۰۰۰ فیلیپینی تاکنون ثبت نام خود را بصورت آنلاین در مرحله یک این سیستم به انجام رسانده اند. در مرحله دوم نیز قرار است اطلاعات بیومتریک به شناسه دیجیتال افراد افزوده شود.

فردریک هو،نایب رئیس آسیا پاسیفیک شرکت جومیو اخیراً مطلبی را برای بکاند نیوز نوشته و در آن مزایای برنامه PhilSys را برای شهروندان و تجار بیان کرده است. هو در ابتدا به سه کاربرد اصلی از این سیستم اشاره کرده که سازمان توسعه اقتصادی ملی (NEDA) در اوایل این ماه به صورت برجسته به آنها پرداخته است: توزیع یارانه ها، افشای اطلاعات مالی، و توزیع موثر واکسن. آقای هو در ادامه گفت که چطور سایر کشورها در آسیا نسبت به مزایای تایید هویت دیجیتال آگاه شده تلاش می کنند از سیستمهای شناسایی دیجیتال خود رونمایی کنند.

طبق گفته هو، توجه به این مسئله بیشتر بدان دلیل است که برای بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان در حال حاضر هیچ روشی برای اثبات هویت خود نداشته و برای استفاده از خدمات دولتی با دشواریهای زیادی روبرو هستند. همچنین بخش خصوصی نیز میتواند از مزایای سیستم شناسایی فیلیپین استفاده کنند. به شکلی که تایید هویت دیجیتال تجربه کاربران را بهبود بخشیده و خطر کلاهبرداری آنلاین و سرقت هویت را کاهش خواهد داد. هو میگوید ایجاد یک سیستم تایید هویت ملی کار ساده ای نیست، اما دسترسی به تلفنهای هوشمند با قابلیتهای بیومتریک میتواند این کار را اساسا تسهیل کند.

حرکت به سمت روشهای مجازی به دلیل همه گیری کرونا اختلال در خدمات مالی را بوجود آورده است. اما دقیقا این تغییرات چه معنایی برای بانکها و موسسات اعتباری خواهد داشت؟ یک نظرسنجی که اخیرا از سوی Softek در این باره انجام شده، دارندگان حساب بالای هجده سال تایید کردند که آنها آماده و منتظر امکانات چت ویدیویی هستند. در حدود ۳۰% از پاسخ دهندگان مایل بوده اند با بانکها و موسسات اعتباری بصورت ویدیویی مکالمه داشته باشند اما تنها ۲.۷% از آنها گزارش کرده اند که چنین سرویس هایی به آنها ارائه شده است.

مشتریان و اعضای بانکها و موسسات مالی از ویدیو چت استفاده می کنند.

با توجه به رخدادهای سال گذشته، عجیب نیست که استفاده از ارتباطات ویدیویی با افزایش زیادی روبرو شود. افراد به صورت ذاتی نیازمند تعاملات شخصی هستند و گفتگوهای ویدیویی این امکان را برایشان فراهم می کند. بررسی ها نشان داده تقریباً ۶۵% افراد از یک برنامه یا سرویس ویدیویی (همانند فیس تایم یا زوم) برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان، پزشکان و دیگران استفاده می کنند. بیش از نیمی از آنها بصورت روزانه، یا چند بار در طول هفته یا ماه از چت ویدیویی بهره می گیرند. اغلب آنها از چت ویدیویی برای ارتباط با دوستان و خانواده، جلسات کاری و مشاوره های پزشکی استفاده می کنند. با این حال تنها ۲.۷% افراد گزارش داده اند که سرویسهای لازم برای ارتباط ویدیویی با بانکها و موسسات اعتباری را دریافت کرده و ۳۰% آنها حاضرند هم اکنون از این نوع مکالمات استفاده کنند. جالب توجه اینجاست که اغلب این افراد طیف سنی ۵۵ تا ۶۴ را دارند.

چت ویدیویی ارزش و راحتی کار را افزایش می دهد

۲۰.۷ درصد از پاسخ دهندگان گزارش داده اند که آنها در صورت ارائه امکان چت ویدیویی این را ارزشی برای بانک یا موسسه اعتباری خود تلقی می کنند. از میان کسانی که به چت ویدیویی علاقه داشتند، ۳۰% شان به راحتی و صرفه جویی در زمان به عنوان مهمترین مزایا اشاره داشته، ۲۵% می گویند این کار به حل سریعتر مشکلات کمک می کند، ۱۴% احساس ارزشمندی در صورت توجه شخصی را مورد توجه قرار داده و برای تقریبا ۱۰% افراد نوآوری در بانکها و موسسات اعتباری مهمترین مسئله بوده است. جالب است که پاسخ دهندگان ۴۵ سال به بالا بیشترین تمایل را به چت ویدیویی نشان داده و می گویند دوست دارند پشتیبانی کافی از سوی بانک و موسسات اعتباری را در این زمینه دریافت کنند.

اما آیا چت ویدیویی برای دارندگان حساب آنقدر اهمیت دارد که در صورت ارائه اینگونه خدمات از سوی موسسات دیگر به سمت آنها بروند؟ تنها بیش از ۱۵% افراد به این پرسش پاسخ مثبت داده اند، و یک چهارم افراد نیز تمایل داشته اند برای تکمیل فرمهای بانکی از کمکهای ویدیویی به عنوان ارزش افزوده بهره بگیرند. این پاسخ های مثبت در میان مردهای بالای ۴۵ سال بیشتر بوده است. در فیلیپین، سیستم شناسایی فیلیپین با شناخت کاربران، در جهت حل مشکلات مربوط به تکمیل احراز هویت قدم برداشته است.

بانکها و موسسات اعتباری از جمله مراکزی به شمار می آمده اند که مشتریان و اعضایشان را برای صرف یک قهوه، مکالمه و تراکنشهای مالی گرد هم می آورده اند. اگرچه ترجیح مشتریان و اعضای نسل جدید به صورت روزافزون به سمت کانالهای دیجیتال است، بیش از ۴۰% پاسخ دهندگان دلتنگ این هستند که دوباره بتوانند به شعبه های فیزیکی رفته و تعاملات فردی را از سر بگیرند.

فرصتهای و تهدیدهای چت ویدیویی

یافته های پژوهشها بیانگر فرصتها و تهدیدهایی است که در این زمینه برای بانکها و موسسات اعتباری وجود دارد. مشتریان و اعضا نسبت به انجام چت ویدیویی راحت بوده و علاقمند به تعاملات فردی هستند. اما در بسیاری از موارد این امکان در دسترس نیست. جوان ترها و بانوان ترجیح شدیدتری نسبت به چت ویدیویی دارند. وجود اینگونه افراد فرصتی خواهد بود برای نهادهای مالی تا پایگاه مشتریان و اعضای خود را بین ۵ تا ۱۵% افزایش دهند.

ارتباطات ویدیویی فرصت رشدی است که اغلب از سوی موسسات مالی نادیده گرفته می شود، اما در عین حال میتواند برای بانکها و موسسات اعتباری که به دنبال رقابتی بودن و حفظ مولفه انسانی در دوران بانکداری دیجیتال هستند، یک مزیت استراتژیک برای فروش و پشتیبانی از مشتریان به شمار بیاید. روشن است که بانکها و موسسات اعتباری اگر می خواهند وفاداری مشتریان و اعضای خود و سهم خود در بازار را حفظ کرده و ارتقا دهند باید به ارائه خدمات چت ویدیویی و احراز هویت با کمترین وابستگی به حضور نیروی انسانی بپردازند. مانند سیستم شناسایی فیلیپین که برای احراز هویت کاربران استفاده می شود.

در ایران، احراز هویت دیجیتال با تایید هویت کاربران سامانه سجام شروع شد. سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی، با احراز هویت کاربران سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی از زمان غیرحضوری شدن احراز هویت در سامانه سجام وارد این فرایند شد. یوآیدی همزمان احراز هویت سامانه ثنا را نیز برای قوه قضاییه انجام می دهد. سرویس یوآیدی فرایند احراز هویت کاربران را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند Liveness Detection و Face Verification با دقت بالای ۹۹ درصد به انجام می رساند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه