آمار ثبت‌نام سجام از ابتدای سال ۹۹ تا مرداد ماه ۱۴۰۰

ثبت‌نام سجام
فهرست مطالب

به دنبال محبوبیت سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سرمایه، رقابت تنگاتنگی بر سر سجامی شدن و دریافت کد بورسی در بین مردم استان‌های مختلف شکل گرفته است. این رقابت تنگاتنگ برای ثبت‌نام سجام غالبا با رشد شاخص بورسی رابطه مستقیم دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر چه وضعیت بازار بورس و سرمایه بهتر می‌شود و شاخص بورس روند صعودی و مثبت به خود می‌گیرد، میزان ثبت نام سجام نیز افزایش می‌یابد. در ادامه برای روشن شدن موضوع قصد داریم آمار ثبت‌نام سجام از ابتدای سال ۹۹ تا مرداد ماه ۱۴۰۰ را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

آخرین آمار ثبت‌نام سجام

امکان سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار از مدت‌ها وجود داشته است. اما از وقتی که مردم برای دسترسی به سهام عدالت خود روش مستقیم را انتخاب کرده و برای فروش آن ملزم به ثبت نام سجام شدند. تعداد افرادی که در بازار بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز افزایش چشم‌گیری یافت.

فروردین ماه سال ۹۹

طبق اطلاعات به دست آمده تعداد ثبت نام‌کنندگان در سامانه سجام در فرودین ماه سال ۹۹حدود  ۱۸ برابر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد که تعداد افراد ثبت‌نام کننده در سامانه سجام در فروردین ماه حدود ۶۵۱ هزار و ۹۵۹ نفر بوده است. به این ترتیب تعداد کل ثبت نام‌کنندگان در این سامانه تا کنون از مرز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از سازمان سرمایه‌گذاری بورس در نیمه نخست سال ۹۹ در مجموع حدود ۸ میلیون و ۸۴۰ هزار کد بورسی جدید از سوی این سازمان برای افراد صادر شده است. به عبارتی میانگین ماهانه حدود یک و نیم میلیون کد جدید برای بورسی شدن صادر شد که این آمار رابطه مستقیمی با سودهای رویایی سهام در این بازه زمانی دارد.

در حالت کلی در سه ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد کدهای معاملاتی بورس به ۴ میلیون رسیده است. آمار به دست آمده حاکی از آن است که در نیمه نخست سال ۹۹ در مجموع حدود ۸ میلیون و ۸۴۰ هزار کد بورسی جدید صادر شد. به عبارتی به صورت میانگین ماهانه حدود ۵/ ۱ میلیون کد جدید برای درخواست کنندگان صادر شده است.

مهر ماه سال ۹۹

با ورود به نیمه دوم سال ۹۹ درخواست برای بورسی شدن نیز به نسبت کاهش یافته است. تا جایی که در مهر ماه تنها ۵۶۶ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

آبان ماه سال ۹۹

در آبان ماه تعداد ثبت‌نام سجام نسبت به ماه قبل باز هم کاهش چشمگیری داشته و این تعداد به ۲۱۷ کد معاملاتی رسیده است. که از سوی سازمان سپرده‌گذاری مرکزی صادر شده است.

آذر ماه سال ۹۹

در آذر ماه اما شاهد جهشی بزرگ در ثبت‌نام سجام بوده‌ایم. به‌طوری که ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار کد جدید در نهمین ماه از سال برای متقاضیان صادر شده است.

دی ماه سال ۹۹

آمارهای به‌دست ‌آمده از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه نشان می‌دهد تنها در دی‌ ماه بازار بورس شاهد صدور ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار کد بورسی جدید بوده است. این آمار گویای رشد ۳۱ درصدی نسبت به ماه آخر پاییز است.

جالب است بدانید که از بین ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که در دی ماه برای دریافت کد معاملاتی اقدام کردند، استان خراسان رضوی با ۸۷۰ هزار و ۲۳۰ نفر ثبت‌نام‌ کننده در صدر جدول درخواست‌کنندگان کد معاملاتی قرار داشت. پس از آن نیز استان خوزستان با ۵۹۴ هزار و ۱۹۷ ثبت‌نام سجام رتبه دوم را در اختیار داشت. استان‌های گیلان، کرمان، فارس، تهران، سیستان و بلوچستان و همدان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین ثبت نام سجام و کد بورسی را در ماه دهم از سال ۹۹ به خود اختصاص دادند. تعداد ثبت‌نام سجام در استان تهران در دی ماه سال ۹۹ ۳۲۴ هزار و ۷۱ بود. این در حالی است که استان قزوین با ۷۸ هزار و ۲۹۷ نفر ثبت نام سجام در قعر جدول قرار دارد.

در مجموع طی ۱۰ ماه نخست از سال ۹۹، ۲۰میلیون و ۵۳۵ هزار کد جدید بورسی صادر شده است. این ارقام زمانی قابل‌ توجه می‌شود که مجموع تعداد صدور کدهای جدید در سال ۹۸ حدود ۸۲۱ هزار کد بوده است.

فروردین ماه سال ۱۴۰۰

طبق بیانیه منتشر شده توسط مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری بورس مرکزی در فروردین ماه سال جاری از ۵۰ میلیون نفر سهامدار عدالت بیش از ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت دارایی خود انتخاب کرده بودند. بنابراین ثبت‌نام سجام برای تمامی این افراد الزامی بود.

در این میان نیز استان خراسان رضوی با تعداد دو میلیون و ۷۷۴ هزار نفر بیشترین سهامدار غیرمستقیم و استان سمنان با ۲۲۰ هزار و ۷۹ نفر کمترین سهامدار غیرمستقیم را در فروردین ماه سال جاری به خود اختصاص داده بود.

با توجه به این که سجامی شدن، شرط اصلی مشارکت سهامداران در بازار بورس و سرمایه تعیین شده است. از ۳۰ میلیون جمعیت سهامداران غیرمستقیم ۶۰ درصد آنها تا فروردین سال ۱۴۰۰ سجامی شدند. البته ناگفته نماند که از جمعیت سهامداران غیرمستقیم دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جزو فوتی‌ها محسوب می‌شوند.

اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰

اما ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی همچنان ادامه دارد. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که تنها در اردیبهشت ماه سال جاری حدود  ۱۳۸ هزار و ۸۸ نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند که در این میان  ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ نفر از آن‌ها احراز هویت شده‌اند.

خرداد ماه سال ۱۴۰۰

در خرداد ماه سال جاری ۷۶ هزار و ۲۱۴ ثبت نام سجام در کل کشور صورت گرفته است. از این میان نیز تعداد ارفاد احراز هویت شده با عبور از ۱۰۰ هزار سهامدار در این ماه به ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ مورد رسیده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در خرداد ماه ۱۴۰۰ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۱۶ هزار و ۶۶۱ مورد، اصفهان با ۶ هزار و  ۳۰۷ مورد، خوزستان با  ۵ هزار و ۶۴۷ مورد، خراسان رضوی با ۴هزار و  ۸۷۷ مورد و البرز با  ۴ هزار و  ۱۱ مورد در صدر بیشترین ثبت نام سجام در کل کشور قرار دارند.

در این میان ۵ استان ایلام با ۲۹۸، خراسان جنوبی با ۴۲۵، کهکیلویه و بویراحمد با ۴۷۸، چهارمحال و بختیاری با ۵۲۹ و سمنان با ۶۱۳ ثبت نام سجام در انتهای لیست و جزو کمترین ثبت نام شده‌ها در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

ثبت‌نام سجام

جمع‌بندی ثبت‌نام سجام در بهار سال ۱۴۰۰

طبق آمار به دست آمده در فصل بهار سال ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۵۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام ثبت نام کرده‌اند. در این میان نیز در همین دوره زمانی ۶۲۶ هزار و ۴۴۶ سهامدار نسبت به احراز هویت خود در این سامانه اقدام کرده‌اند.

جزئیات اطلاعات به دست آمده از این دوره سه ماهه ابتدایی سال جاری در زمینه ثبت نام سجام نشان می‌دهد که در فرودین ماه ۳۱۹ هزار و ۴۹۱، در اردیبهشت ماه ۱۳۸ هزار و ۸۸ و در خرداد ماه ۷۶ هزار و ۲۱۴ ثبت نام در این سامانه به ثبت رسیده است.

در این دوره زمانی احراز هویت سهامداران در سامانه سجام نیز به ترتیب زیر بوده است:

  • در فرودین ماه ۳۵۳ هزار و ۳۰ سهامدار
  • در اردیبهشت ماه ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ سهامدار
  • در خرداد ماه ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ سهامدار

تیر ماه سال ۱۴۰۰

در تیر ماه امسال تعداد ثبت‌نام سجام حدود ۸۹ هزار و ۱۲۰ و تعداد افراد احراز هویت شده‌ نیز ۱۱۲ هزار و ۲۶۳ مورد بوده است. این آمار نشان می‌دهد که ثبت‌نام در این سامانه نسبت به ماه قبل رشد صعودی داشته است.

مرداد ماه سال ۱۴۰۰

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص مرداد ماه امسال، تعداد ۷۷ هزار و ۸۸۲ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام» صورت گرفته است. تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۹۹ هزار سهامدار در این ماه به ۹۹ هزار و ۴۷۱ احراز هویت در سامانه سجام رسیده است.

سامانه سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان و الکترونیکی کردن جمع‌آوری اطلاعات فعالان بازار بورس و سرمایه پیاده‌سازی شده است.

طراحی این پلتفرم با افزایش سرعت، دقت، یکپارچگی و بهره‌وری در جمع‌آوری اطلاعات همراه بوده است. بنابراین به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو روش‌های سرمایه‌گذاری نیز دست خوش تغییرات بسیاری شده است. امروزه دیگر بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند در بازار بورس و ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین امنیت روش های احراز هویت در این پلتفرم‌ها نیز به بحث چالش برانگیزی تبدیل شده است. زیرا این تحول عظیم به سیستم امنیتی بالا و روش‌های احراز هویت جدیدی نیاز دارد. بنابراین طبیعی است که تمایل افراد برای استفاده از روش‌های احراز هویت دیجیتال نیز به مراتب بیش‌تر شود.

در همین راستا نیز شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری را به کاربران خواهد داد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه