هویت دیجیتال و پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

دکتر مصطفی اویسی معاون دانشجویی پردیس دانشگاه تهران
فهرست مطالب

داستان یک معاون جوان و تشکیل یک معاونت دانشجویی پیشرو

دکتر مصطفی اویسی معاون دانشجویی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران ، به عنوان یک معاونت پیشرو و جوان که قبلا نیز با استفاده از خودرو های الکتریکی برای انتقال دانشجویان در محیط دانشگاه در رسانه ها خبرساز شده بود، نشان داده است که مدیران دولتی دیگر نیز با اندک تغییری در نگاه خود و اعتماد به بازیگران داخلی به سادگی می توانند سرعت رشد و توسعه ی کشور را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش دهند. راهکارهای نرم افزاری مثل آنچه شرکت دانش بنیان یوتاب در قالب پلتفرم امن احراز هویت دیجیتال UID ارائه کرده است، می تواند مشکلات مربوط به هویت دیجیتال را از پیش پای کسانی که به واقع به توسعه و خلق ارزش از طریق تحول دیجیتال در کشور می اندیشند بر می دارد. چاره ی شکستن سد های پیش رو در زمینه ی توانمندسازی اقشار مختلف کشور از جمله دانشجویان، درگیر کردن بخش خصوصی و تعریف منافع برای کسانی است که می توانند با کد های صفر و یک و دید نرم افزاری شان، نگاه سخت افزاری مدیران متعهد جمهوری اسلامی را تعدیل کرده و به تحول دیجیتال در کشور کمک کنند.

هویت دیجیتال چیست و به چه کار دانشجویان می آید؟

پردیس کشاورزی دانشگاه تهران - حامد اکبری - مصطفی اویسی

حامد اکبری، مدیر عامل یوآیدی، با تشریح هویت دیجیتال به کارکرد یوآیدی و نحوه ارزش آفرینی این پلتفرم پرداخت.

هویت منحصر به فردی که دولت برای همه ما تشکیل داده، مثل کارت ملی و شناسنامه، دیگر پاسخگوی نیازهای عصر دیجیتال و دنیای جدید کسب و کارهای کشور بر بستر اینترنت نیست. در حال حاضر دنیا برای پاسخگویی به این فضای جدید به سمت هویت دیجیتال منحصر بفرد (Unique Identity) حرکت کرده است. هویتی که می توان از طریق آن به صورت امن خود را در فضای گنگ اینترنتی به طرف مقابل معرفی کرده و صحت اطلاعات ادعایی خود را اثبات کرد. در حال حاضر با داشتن یک سیم کارت و اینترنت همه می توانند در سایت های مختلف اینترنتی ثبت نام کرده و از خدماتی که ارائه می کنند استفاده نمایند. به همین دلیل و به علت عدم وجود زیرساخت برای احراز هویت افراد در فضای آنلاین، کلاهبرداران به راحتی می توانند هویت دیگران را جعل و از آن سوءاستفاده کنند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: همکاری یوآیدی و پاساژ تسهیل کننده خدمات به دانشجویان

معاونت دانشجویی پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران با فهم صحیح مسئله اولین قدم برای توانمندسازی دانشجویان خود را اتصال آنها به کسب و کارهای آنلاین و حراست از آنها در فضای مجازی با هزینه ی کمتر تعریف نموده است. لذا این معاونت در نظر دارد با شروع همکاری با شرکت دانش بنیان UID یک هویت دیجیتالی منحصر بفرد به دانشجویان خود ارائه و امکان دریافت خدمات را برای آنها به صورت سریع تر و امن تر فراهم آورد.همچنین با توجه به همکاری پلتفرم UID با پلتفرم های آنلاین کاریابی و تایید مقطع تحصیلی دانشجویان برای این این پلتفرم ها، این دانشگاه در نظر دارد امکان جذب سریع تر دانشجویان خود را به بازار کار فراهم آورد.  چرا که در حال حاضر اکثر پلتفرم های کاریابی آنلاین، مثل ایران تلنت ، مبنای اطلاعات خود را بر مبنای خود اظهاری اشخاص گذاشته و امکان سوءاستفاده و درج اطلاعات نادرست را به شدت افزایش می دهد. این مهم باعث شده که اکثر شرکت ها به اطلاعات درج شده در این وب سایت ها به دیده ی تردید نگریسته و امکان دسترسی به موقعیت های شغلی را از کسانی که از پیشینه ی تحصیلی خوبی برخوردار هستند نیز سلب شود.

دستاوردهای پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برای دانشجویان خود

پردیس کشاورزی دانشگاه تهران - حامد اکبری - مصطفی اویسی

اهم دستاورد هایی که همکاری با یوآیدی برای دانشجویان دانشگاه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران خواهد داشت به قرار زیر خواهد بود:

  • اتصال دانشجویان به کسب و کارهای آنلاین و دریافت خدمات با قیمت پایین تر
  • تسهیل استخدام دانشجویان از طریق تایید مقطع تحصیلی آنها برای وب سایت های کاریابی
  • کاهش هزینه های زیرساخت فیزیکی برای مدیریت دسترسی دانشجویان به خدمات دانشگاه
  • اختصاص صحیح تر منابع به حوزه های مهم تر و نظارت بر روند اجرای اهداف توسعه ای حوزه آموزش

شاید این مطلب برایتان جالب باشد: رونمایی از اپلیکیشن یوآیدی UID در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

ضرورت فهم مسئله برای دیگر مدیران دانشگاهی

با توجه به همکاری صورت گرفته بین پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و پلتفرم امن احراز هویت دیجیتال یوآیدی UID می توان نتیجه گرفت که برای توانمندسازی دانشجویان و ارتقاء شاخص های توسعه ای در زمینه ی آموزش در کشور، نیازی به اختراع مجدد چرخ و وارد کردن سخت افزارهای رنگارنگ از خارج از کشور و تحمیل هزینه های هنگفت به بیت المال مردم نیست. با رجوع به تاریخ کشورهای فعال در حوزه ی دولت الکترونیک و گذار از آفت تفکر سخت افزاری می توان سد های موجود در این زمینه را یکی پس از دیگری در هم شکست. دولت های مورد اشاره که نزدیک ترین آن از لحاظ توسعه می تواند هند باشد، اولین قدم خود برای گذار به سمت الکترونیکی شدن را تعریف یک هویت دیجیتال منحصر بفرد یا UID (Unique Digital identity)  انتخاب کرده اند.

بنابراین با نگاه به دستاوردهای پردیس کشاورزی و فراهم آوردن تسهیلات برای دانشجویان خود، یوآیدی فرصت مناسبی است برای دیگر دانشکده ها و دانشگاه های سراسر ایران تا با همکاری یکدیگر بتوانند به قشر آینده ساز دانشجو خدماتی درخور و مناسب ارائه دهند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه